تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812981447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترجمه آثار ˈمعلم بچه های ایلˈ به زبان انگلیسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترجمه آثار ˈمعلم بچه های ایلˈ به زبان انگلیسی شیراز– ایرنا- کتاب معلم بچه های ایل (Educator of Nomads) که حاوی مطالبی از تالیفات پنجگانه استاد محمد بهمن بیگی پدر تعلیمات عشایر ایران است و فرزندش الله وردی بهمن بیگی آن را گردآوری و به زبان انگلیسی ترجمه کرده ، بزودی منتشر می شود.


الله وردی بهمن بیگی شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از این اقدام را معرفی هرچه بیشتر خدمات محمد بهمن بیگی در عرصه تعلیم و تربیت نوین آموزشی به دنیای خارج برای استفاده علاقه مندان و متولیان آموزشی از این تجربه گرانسنگ آموزشی و تربیتی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در ایران کمتر کسی است که با نام و خدمات پدرش آشنا نباشد اظهار داشت: همچنین با این ترجمه به نوعی هم می خواستم قدردان زحمات پدرم باشم که در قدردانی از همراهان خود در به راه انداختن قیام پیکار با بیسوادی پیشگام تر بود.
الله وردی بهمن بیگی گفت :کتاب نام ها و یادها در بیان و کلام محمد بهمن بیگی که توسط یکی از شاگردان پدرم گردآوری و تدوین شده را می توان مصداق آشکاری بر این عادت نیکوی قدردانی دوستانش دانست.
وی اضافه کرد: هر چند کلمه به کلمه کتابهای پدرم به اعتراف بزرگان جامعه ادبی هر کدام دریایی از بار معنایی را در خود نهفته دارد ولی محتوای کتاب معلم بچه های ایل در حقیقت دست چینی از مطالب آموزشی و داستانی آثار چهارگانه ˈ اگر قره قاج نبودˈ ،ˈ بخارای من ایل من ˈ، به اجاقت قسم ˈ ، ˈطلای شهامت ˈ وˈ عرف و عادت در عشایر فارس ˈ به قلم شیوای پدرم محمد بهمن بیگی می باشد که در 16فصل و در قالب 64هزار و 350کلمه ترجمه شده است .
وی اضافه کرد: اینک این کتاب توسط یک بانوی امریکایی به نام ˈسان درامور San Dramore ˈ مراحل پایانی ویراستاری خود را می گذراند.
زنده یاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر در ایران و از ایل قشقایی در شهرستان فیروزآباد استان فارس بود، کارش را از سال 1331 به تنهایی آغاز کرد و در طول 28 سال مدیریت بر اداره آموزش عشایر ایران بیش از 10 هزار معلم را تربیت کرد.
وی موسسات مختلف مانند دبیرستان شبانه روزی عشایری شیراز، مرکز آموزش فنی و حرفه ای عشایر دختران و پسران، موسسه تربیت مامای عشایر و مرکز تربیت روستا پزشک و دامپزشک را بنیان گذاشت.
وی توانست نخستین جایزه فرهنگی یونسکو را در سال 1353 را به دلیل پیکار با بیسوادی دریافت کند. از او پنج اثر با عناوین «بخارای من، ایل من»، «اگره قره قاج نبود»، «به اجاقت قسم»، «طلای شهامت» و «عرف و عادت در عشایر فارس» منتشر شده است.
محمد بهمن بیگی یازدهم اردیبهشت سال 1389 در شیراز درگذشت.ک/3
667 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن