تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسیقی اقوام ایرانی موسیقی ملی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موسیقی اقوام ایرانی موسیقی ملی ایران است شیراز- ایرنا- سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر گفت: موسیقی اقوام ایرانی موسیقی ملی ایران است که باید برای حفظ و نگهداری آن اقدامات مناسبی انجام داد.


به گزارش ایرنا محسن شریفیان شامگاه روز جمعه در حاشیه اجرای این گروه در جشنواره سورنای وحدت در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار داشت: موسیقی نواحی از دل عامه مردم بیرون می آید و به همین دلیل شنوندگان و علاقمندان به این نوع از موسیقی به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند.
وی بیان کرد: موسیقی هر منطقه از ایران با توجه به اقلیم آن دارای ویژگی و پتانسیل های خاص است که برای درک هرچه بیشتر آن توسط مخاطب باید شرایط برای اجرا هرچه بیشتر این موسیقی در سطح کشور فراهم شود.
شریفیان افزود: هنرمندان موسیقی نواحی به دنبال نشان دادن آیین ها و سنتهای مناطق خود از طریق موسیقی هستند و به همبن دلیل با تمام وجود ساز های محلی خودشان را می نوازند که این موضوع باعث جذب بیشتر مردم به این موسیقی می شود.
وی با اشاره به مهجوریت موسیقی اقوام ایرانی اضافه کرد: در سراسر ایران اسلامی موسیقی های فراوانی از اقوام مختلف وجود دارد که به دلیل کم توجهی برخی از آنها با وجود پشتوانه قوی فرهنگی که دارند، درحال فراموشی هستند.
شریفیان با اشاره به برگزاری جشنواره سورنای وحدت در شیراز ادامه داد: قرار گرفتن قومیت های مختلف ایرانی در کنار هم، ایجاد اتحاد و همدلی بین آنها وتاثیری که گروه های حاضر در این جشنواره از موسیقی مناطق یکدیگر دریافت می کنند، به واقع باعث شد تا وحدت اقوام مختلف ایرانی توسط نای موسیقی دمیده شده دراین جشنواره ایجاد شود.
وی عنوان کرد: موسیقی استان های بوشهر، هرمزگان، فارس و خوزستان ارتباط و تاثیرپذیری نزدیکی با هم دارند و این درحالی است که شهرها و استان های همجوار در کشور ما در طول تاریخ همواره با هم مراوده و پیوند داشته اند و با تاثیراز یکدیگر در مجموع فرهنگی را پدید آورده اند که از آن به نام فرهنگ ایرانی یاد می شود.
گروه موسیقی لیان بوشهر 20 سال قبل فعالیت خود در عرصه موسیقی نواحی و حرکات آیینی را به سرپرستی محسن شریفیان آغاز کرده و تاکنون در شهرهای مختلف داخل و خارج از کشور به اجرا کنسرت برای علاقمندان به موسیقی پرداخته است.
در سومین جشنواره ˈسورنای وحدتˈ گروه‎های از گیلان بخش دیلمان، خراسان مرکزی شهرستان کاشمر، سیستان و بلوچستان بخش بلوچستان، لرستان بخش لر زبان ها، بختیاری از علی گودرز، خراسان شمالی از بجنورد، استان فارس از شیراز، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی از بیرجند و استان بوشهر، حضور داشته و به اجرای برنامه پرداخته اند.ک/2
7382/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن