تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب شاد رنگ و موسیقی با هنرنمایی بچه‌ها رقم خورد/ ارائه شعر و لباس اقوام ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی در سومین شب موسیقی فجر
شب شاد رنگ و موسیقی با هنرنمایی بچه‌ها رقم خورد/ ارائه شعر و لباس اقوام ایرانی
کنسرت گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان به سرپرستی فریبرز رستمی نمایش زیبایی از رنگ، حرکت، شعر و آواز اقوام ایرانی را در سومین شب از بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سالن اریکه ایرانیان روی صحنه برد.



به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت گروه موسیقی «آشیانه» کودک و نوجوان در حالی شامگاه 26 بهمن‌ماه آغاز شد که حضور کودکان زیر 6 سال در سالن به چشم می خورد و همگی مشتاقانه منتظر آمدن گروه روی صحنه بودند. فریبرز رستمی سرپرست این گروه موسیقی پس از دقایقی همراه با کودکان روی صحنه آمد و حرکاتی را که همراه با موسیقی نواحی مختلف چون تالش، گیلان، فارس، قشقایی بود، اجرا کردند.

قطعه نخست از این مجموعه «آواز بازی بهار» نام داشت که در توصیف زیبایی های فصل بهار و زنده شدن زمین با آغاز این فصل بود. در این بخش کودکان علاوه بر اجرای موسیقی، نمایشی را براساس محتوای قطعه ارائه کردند. قطعه موسیقایی «عاشیق غریب» که یک اثر فلکلور آذری بود پس از «آواز بازی بهار» به عنوان مقدمه کنسرت روی صحنه رفت. پس از اجرای این دو قطعه توسط کنسرت گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان پرده اول از این اجرا با عنوان «غریب در بیابان» روی صحنه رفت و پس از آن ترانه «هیار هیار» از مجموعه موسیقی قوم تالش اجرا شد.

پرده دوم از سومین اجرا در گروه موسیقی کودک بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، «رویای غریب» نام داشت و پس از آن ترانه «هوی لیلی» از مجموعه اجرایی گالش های گیلان اجرا شد. پس از پایان این بخش از اجرا، اعضای گروه و کودکان حاضر برای استراحت کوتاهی سالن را ترک کردند.      یکی از مشکلات این اجرا مراحل فنی و اجرایی کار بود و با وجود تلاش کودکان گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان و همچنین فریبرز رستمی سرپرست گروه موسیقی، ضعف در صدابرداری و به نوعی آماده نبودن صحنه برای اجرا به بخش نخست این کنسرت لطمه وارد کرد.

در فرصت ایجاد شده رستمی درباره دلایل وجود نواقص موجود در این اجرا به خبرنگار مهر گفت: طراحی این نوع از موسیقی و نمایش که به قصه های حرکتی شناخته شده است نوعی الگوی بالغ آموزشی است که شکل تازه ای از موسیقی برای کودکان است که تا کنون در ایران تجربه نشده است و مسئله این است که این شکل از اجرا باید حتما روی صحنه از آب درآید. این آهنگساز با اشاره به این مطلب که کودکان باید 6 جلسه روی صحنه تمرین می‌کردند، بیان کرد: اعضای گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان برای خوب درآوردن قطعات این کنسرت باید 6 جلسه روی صحنه ای که قرار است آثار اجرا شود تمرین می داشتند اما متاسفانه سالن اریکه ایرانیان در طول تمرین در اختیار گروه قرار نگرفت و ما مجبور شدیم همراه با کودکان از صبح امروز ساعت 10 سالن را تحویل بگیریم و در عین اینکه چک کردن صدا را داشتیم کودکان تمرین می کردند و بعد از پایان تمرینات مجبور شدند اصل کنسرت را روی صحنه ببرند.

رستمی در ادامه با گلایه از مسئولان برگزاری جشنواره گفت: من در ابتدای برنامه ریزی برای این کنسرت به مسئول محترم انجمن موسیقی و شخص حسن ریاحی دبیر جشنواره گفتم که نیاز به چهار جلسه تمرین حداقلی دارم تا کودکان جای خود را روی صحنه پیدا کنند ولی این اتفاق نیافتاد. متاسفانه به نظر می رسد انجام کارهای جدید در زمینه های مختلف از سوی مسئولان جدی گرفته نمی شود. صحبت های سرپرست گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان در حالی به پایان رسید که تماشاگران این کنسرت برای دیدن بخش دوم از کنسرت به سالن آمده بودند و پرده سوم از این اجرا با عنوان «سفر به تفلیس» آغاز شد و پس از آن ترانه «بارون» از ترانه های استان فارس، آواز «بازی درختکاری» با شعر زنده یاد عباس یمینی شریف و ترانه ای از موسیقی قوم قشقایی، ترانه ای از استان فارس و آواز «بازی مار» اجرا شد. پایان بخش این اجرا نیز آواز «بازی کرگدن» بود.

در حاشیه چه گذشت * لباس های رنگارنگ کودکان که نمایی از اقوام مختلف ایرانی بود همراه با موسیقی محلی که اجرا می کردند زیبایی خاصی به کلیت اجرا بخشیده بود و بسیاری از کودکان حاضر در سالن را سرشوق آورده بود. * صدابرداری سالن و در کل مدیریت صحنه مناسب اجرای این گروه موسیقی نبود به گونه ای که صدای کودکان در حال اجرا به درستی شنیده نمی شد و یا اینکه اعضای گروه با خونسردی کامل حین اجرا در میان صحنه و از لابلای نوازندگان عبور می کردند.

* در اجرای قطعات مختلف به فراخور محتوای آوازها و بازی هایی که گروه ارائه می کرد نورپردازی نیز تغییر می کرد اما اشکالات موجود در نورپردازی به گونه ای بود که به جای روح بخشیدن به اجرا، باعث ایجاد اختلال در ماهیت و محتوای کنسرت می‌شد. * آشفتگی در مسایل فنی اجرا به ویژه در بخش دوم به جایی رسید که کودکان حاضر در سالن و به تبع آن خانواده ها ترجیح می دادند از سالن بیرون آیند تا جاییکه بیرون سالن فضای مفرح تری برای بازی و شادی کودکان با یکدیگر را فراهم کرده بود.  


۱۳۹۲/۱۱/۲۷ - ۱۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن