تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه یزد: اقتصاد مقاومتی راه رسیدن به استقلال جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه یزد: اقتصاد مقاومتی راه رسیدن به استقلال جامعه است یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اقتصاد مقاومتی مسیری برای رسیدن به استقلال، خودکفایی و تعیین الگوی مصرف در جامعه و تحقق عقل معاش است .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ˈمحمدرضا ناصریˈدر خطبه های نمازجمعه دارالعباده یزد با اشاره به ابلاغیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا در باره اقتصاد مقاومی افزود: تحقق این توصیه مهم رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به همت و عزم همگانی نیاز دارد .
وی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون و استقلال و خودکفایی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی است که بارها مقام معظم رهبری روی آن تاکید کرده اند .
امام جمعه یزد اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی همه افراد جامعه باید احساس تکلیف کنند و دولت و مسوولان را برای تحقق آن یاری دهند .
ناصری گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست، بلکه هدف اصلی همان بهینه سازی مصرف در زمینه های مختلف و قطع وابستگی به بیگانگان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: دولتمردان باید با طرحهای جدی و برنامه ریزی اصولی و عملی برای حل معضل بیکاری و سرگردانی جوانان بر حسب نیاز اقدام کنند .
ناصری، ایجاد اشتغال را از محورهای مهم در مباحث اقتصادی دانست که باید با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی و خیرین اعمال شود که ثمرات زیادی برای جامعه خواهد داشت .
وی در ادامه به هفته احسان و نیکوکاری و تاسیس نهاد مقدس کمیته امام حضرت امام(ره) اشاره و از مردم دارالعباده خواست تا مانند گذشته در کمک به نیازمندان پیشقدم باشند.
امام جمعه یزد البته تأکید کرد: یکی از نکاتی که در اقتصاد مقاومتی محور است تعیین الگوی مصرف است چون در جامعه در باره این امر هنوز فرهنگ سازی نشده و عده ای هستند که عقل معاش ندارند یعنی با وجود داشتن ثروت ، راه درست استفاده کردن از آن را نمی دانند .
ناصری ادامه داد: بعنوان نمونه فردی برای خرید یک دستگاه خودرو 6 یا 7میلیارد تومان هزینه می کند در حالی که می تواند همین رقم را صرف ساخت چند خانه برای نیازمندان کند و یک عمل نیکو انجام دهد.ک2
650/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن