تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802791794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتی: استفاده غلط از فناوری زمینه شبیخون فرهنگی را ایجاد می کند/ مشاور اقتصادی منصوب می کنم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جنتی: استفاده غلط از فناوری زمینه شبیخون فرهنگی را ایجاد می کند/ مشاور اقتصادی منصوب می کنم تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فناوری یک تیغ دو لبه است و اگر استفاده از آن با باورها و آرمان های ما همخوانی نداشته باشد زمینه شبیخون فرهنگی و از هم گسیختگی جامعه ایجاد می شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اظهار داشت: رشد شگفت انگیز فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، افق های جدیدی در مقابل جوامع بشری گشوده است و توجه به آن را اجتناب ناپذیر می کند.
وی با بیان اینکه تکنولوژی نوین ارتباطی تحول پیچیده ای در روابط انسانی ایجاد کرده و به مقوله هویت مفهوم جدیدی داده است، گفت: در دو دهه اخیر با دگرگونی ابزارها، امکان تبادل و نشر گسترده و آسان اطلاعات فراهم شده که تحولی در رسانه ها و تولید آثار فرهنگی به وجود آورده است؛ شرایطی که تا سال های پایانی سده بیستم در تخیل ارباب رسانه ها نیز نمی گنجید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام بردن از سرعت، ارزانی، جهان شمولی و تغییر زبان به عنوان برخی ویژگی های رسانه های دیجیتال تاکید کرد: تحقق توسعه فرهنگی بدون توجه به فناوری غیر ممکن است.
جنتی با تاکید بر اینکه دیگر نمی توان با شیوه های سنتی و ناکارآمد به مدیریت به مدیریت حوزه های فرهنگ بشری پرداخت، اظهار داشت: در دنیای کنونی عدم توسعه زیرساخت های تکنولوژیک به پاشنه آشیل کشورهای جهان سوم تبدیل شده است و به این دلیل، شاهد سیل بی رویه نمادهای فرهنگی کشورهای توسعه یافته به جهان سوم هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در طراحی الگوی جامع فرهنگی کشور باید سهم ویژه ای برای توسعه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی قائل شویم تا در راستای اهداف جمهوری اسلامی از جمله استقلال فرهنگی و جلوگیری از شبیخون ناتوی فرهنگی گام های موثری برداریم.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی با یک انقلاب فرهنگی شگل گرفته که بر مبنای تفکر و اندیشه پایه گذاری شد. بدیهی است که در طراحی و برنامه ریزی در زمینه فناوری ها و رسانه های دیجیتال باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
وی افزود: فناوری یک تیغ دو لبه است و اگر استفاده از آن با باورها و آرمان های ما همخوانی نداشته باشد زمینه شبیخون فرهنگی و از هم گسیختگی جامعه ایجاد می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسل تازه تولیدات فرهنگی و دیجیتالی باید در راستای بالندگی و فراهم کردن زمینه گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهان باشد. باید با ایجاد بسترهای قانونی، پیش نیاز این امر را فراهم کنیم. دولت تدبیر و امید با تمام توان به دنبال تحقق این هدف است.
وی با ضروری خواندن تحقق دولت الکترونیک، گفت: این امر برای دولت و جامعه آثار مثبتی از جمله تسهیل فرایند اجرایی، کاهش سفرهای درون شهری، افزایش بهره وری و بالا رفتن رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.
جنتی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان خود از طراحان، ناشران و ایده پردازان حوزه دیجیتال حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی وزارت ارشاد حمایت از بخش خصوصی است که نمونه آن برگزاری این نمایشگاه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این کار در آینده هم ادامه خواهد یافت. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا کنون فقط از سوی دولت برگزار می شد اما قصد داریم اداره این نمایشگاه را به تدریج به ناشران و بخش خصوصی واگذار کنیم.
جنتی تصریح کرد: جشنواره های فیلم، موسیقی و دیگر جشنواره های هنری هم به خود تولیدکنندگان آثار هنری و هنرمندان واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر سهم کمی در اقتصاد کشور دارد، اظهار داشت: تلاش ما این است که این حوزه را فعال تر کنیم و به این دلیل با انتخاب مشاوری در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر، به دنبال فعال کردن بخش های مربوط به این حوزه در وزارتخانه هستیم.
وی افزود: به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که اهالی فرهنگ و هنر روی پای خود بایستند تا علاوه بر معرفی فرهنگ ایران به جهان، در اقتصاد کشور نیز نقش موثری ایفا کنند.
فراهنگ (3) ** 2024**1572

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن