تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802631098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر انقلاب محور وحدت و استقلال کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس قوه قضاییه:
رهبر انقلاب محور وحدت و استقلال کشور است خبرگزاری رسا ـ آیت الله آملی لاریجانی در دیدار با علما و روحانیان کرمانشاه گفت: ﺣﻔﻆ ﻧﻈﺎم، ﺗﺒﻠﯿﻎ دین و ﻓﮭﻢ ﮐﺘﺎب و ﺳﻨﺖ، سه اصل ﺿﺮوری برای روحانیان است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه در دیدار با روحانیان، ائمه جمعه و جماعات استان کرمانشاه، بیان کرد: نظام اسلامی ما ارزان و به آسانی به دست نیامده و مجاهدت های فراوانی برای به ثمر نشستن و تثبیت این نظام انجام شده است.
 
وی ادامه داد: ﺣﻔﻆ ﻧﻈﺎم، ﺗﺒﻠﯿﻎ دین و ﻓﮭﻢ ﮐﺘﺎب و ﺳﻨﺖ، سه اصل ﺿﺮوری برای روحانیان است.
 
آیت الله لاریجانی گفت: در دنیای امروز فهم دقیق و کامل کتاب و سنت یک جهاد به تمام معنا است زیرا در مواجهه با نظام های فکری متعدد در جهان نیاز به کسب معارف و دانش حقیقی و ناب اسلامی است.
 
رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای تبلیغ صحیح و اثرگذار دین ﺑﺎﯾﺪ اﺑﺘﺪا اﺑﺰار ﺗﺒﻠﯿﻎ را ﺑﻪ درﺳﺘﯽ شناخت، ﻣﺒﻠﻐﯿﻦ اﻣﺮوز ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺗﻨﮫﺎ با روش سنتی، ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ را ﺗﺒﻠﯿﻎ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ از ﺗﻤﺎم روش ھﺎی ممکن در این راه استفاده کنند.
 
وی اظهار داشت: طبق ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ جمهوری اسلامی ایران، در نظام ما ﺑﺮﺧﯽ از وظﺎﯾﻒ ﺑﻪ ﻋﮫﺪه روﺣﺎﻧﯿان نهاده ﺷﺪه اﺳﺖ، ﻧﻈﯿﺮ اﯾﻨﮑﻪ اﻋﻀﺎی ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺠﺘﮫﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺷﺶ ﻧﻔﺮ از اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای ﻧﮕﮫﺒﺎن می بایست فقیه ﺑﺎﺷﻨﺪ، رییس ﻗﻮه ﻗﻀﺎییه ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻘﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻗﻀﺎت نیز به اندازه نیاز باید با فقه  آشنایی داشته باشند.
 
آیت الله آﻣﻠﯽ ﻻرﯾﺠﺎﻧﯽ گفت: اﻣﺮوز دﺷﻤﻨﺎن از ﻫﺮ سو به کشور ما ﻫﺠﻤﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﺷﺒﯿﺨﻮن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ را ﮐﻪ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ را ﻫﺪف ﻗﺮار داده است را ﺟﺪی ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ و ﺑﻪ ﺷﺒﮫﺎﺗﯽ ﮐﻪ به اﺻﻞ ﻧﻈﺎم و ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻋﺘﻘﺎدات ﻣﺮدم ﻣﻄﺮح ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺎﯾﺪ از ﺳﻮی اﻓﺮادی ﮐﻪ ﻋﻠﻢ کافی را دارﻧﺪ ﭘﺎﺳﺦ داده ﺷﻮد، اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺷﺒﮫﺎت ﺑﺪون ﭘﺎﺳﺦ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ.
 
وی تأکید کرد: اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﺒﻬﺎت ﺑﻪ شکل های ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﮔﻮش ﻧﺴﻞ ﺟﻮان اﻣﺮوز ﻣﯽ ﭘﯿﭽﺪ، ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦﺷﺒﻬﺎت ﻓﻬﻢ ﺷﻮﻧﺪ و ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎی روﺷﻦ و آﻣﺎده ﺑﺮای آن ﻫﺎ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ، ﻧﺴﻞ ﺟﻮان روﺣﺎﻧﯽﺑﺎﯾﺪ ﻣﺴﻠﺢ ﺑﻪ اﺑﺰار ﺻﺤﯿﺢ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﺒﻬﺎت ﺑﺎﺷﻨﺪ.
 
آﯾﺖ اﷲ آﻣﻠﯽ ﻻرﯾﺠﺎﻧﯽ خاطر نشان کرد: ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻧﻈﺎم ﻫﺎی ﻏﺮﺑﯽ ﺑﺮ رأی اﮐﺜﺮﯾﺖ ﻣﺮدم اﺳﺘﻮار اﺳﺖ اﻣﺎ در درون ﺧﻮد ﺗﻨﺎﻗﻀﺎت زﯾﺎدی دارد، ﺑﻪ ﻃﻮری ﮐﻪ اﮔﺮ اﮐﺜﺮﯾﺖ ﻣﺮدم ﺑﺮ ﺧﻼف اﻟﺰاﻣﺎت اﺧﻼﻗﯽ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺑﻨﺪ و ﺑﺎری ﺟﻨﺴﯽ رأی دﻫﻨﺪ، ﺑﺎﯾﺪ اﺟﺮا ﺷﻮد.
 
وی تصریح کرد: ﻧﻈﺎم وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ، ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻧﻮ در دﻧﯿﺎ است، ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﻧﻈﺎم را ﻓﻬﻤﯿﺪ و ارﮐﺎن آن را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﺪل ﺗﺒﻠﯿﻎ ﮐرد، ﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺗﻠﻔﯿﻘﯽ از ﻣﺮدم ﺳﺎﻻری و دﯾﺎﻧﺖ است که اﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺷﻮد و ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻣﺒﺎﺣﺚ دﯾﻨﯽ و اﻋﺘﻘﺎدی ﻧﻈﺎم ﻣﺎ ﻓﻬﻢ ﮐﺘﺎب و ﺳﻨﺖ را ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ.
 
رییسﻗﻮه ﻗﻀﺎییه ﺑﻪ اهمیت اﺧﻼق در جامعه روﺣﺎﻧﯿﺖ اﺷﺎره ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: اﮔﺮ 80 ﺳﺎل در ﻓﻘﻪ و اﺻﻮل، ﻓﻠﺴﻔﻪ و ﮐﻼم ﺳﺮآﻣﺪ ﺑﺎﺷﯿﻢ اﻣﺎ اﺧﻼق ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿم در رسالت خود موفق نبوده و ﺑﻪ درد دﯾﻦ نخواهیم خورد./967/پ203/س



۱۳۹۲/۱۲/۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن