تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین استقلال کشور با تکیه صریح بر مبانی و ارزش های انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ تامین استقلال کشور با تکیه صریح بر مبانی و ارزش های انقلاب تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای استقلال کشور را به معنای ایجاد سدی در مقابل نفوذ کشورهای دیگر دانسته و تامین استقلال را در گرو تکیه صریح و روشن بر مبانی و اصول انقلاب و ارزش های آن دانستند.


استقلال، یعنی یک کشوری مداخله گر را بشناسد، با آن مقابله کند و در مقابل آن بایستد. استقلال به معنای بداخلاقی کردن با همه ی دنیا نیست؛ استقلال به معنای مقابله ی با آن قدرتی است که می خواهد مداخله کند، می خواهد دستور بدهد، می خواهد حیثیت و شرف یک ملّت را برای منافع خود خرج کند؛ این معنای استقلال است.
دشمن استقلالِ یک ملّت کیست؟ قدرت های خارجی، قدرت های مداخله گر؛ آنها هستند که از حس استقلال در یک کشور واهمه دارند، می هراسند و سعی می کنند این حس را در ملت، در رهروان و در رهبران و در پیشروان ملت، تضعیف کنند، لذا دستگاه های تبلیغاتی اینها به کار می افتند برای اینکه ملت ها را از استقلال روگردان کنند؛ این جور تبلیغ می کنند که استقلال سیاسی کشورها یا استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورها با پیشرفت کشورها منافات دارد.
می شنوید این حرفها را، آن کسانی که با تبلیغات جهانی آشنایی دارند، می شنوند؛ در دنیا به عنوان اتاق های فکر، به عنوان حرف های فیلسوفانه، این مطالب را پخش می کنند، کسانی هم در داخل کشورها - از جمله داخل کشور ما - همین حرف ها را از طرف آنها منتشر می کنند که یک کشوری اگر بخواهد در مجموعه ی کشورهای پیشرفته ی دنیا قرار بگیرد، چاره ای ندارد جز اینکه از میل استقلال خواهی فرو بکاهد، میل به استقلال را در خود کم کند والّا با هم نمی سازد که یک کشوری بخواهد مستقل باشد، بخواهد صرفاً بر روی منافع خود تکیه بکند، و در عین حال جزو منظومه ی پیشرفت جهانی هم قرار بگیرد.
خب، این حرف، حرف کاملاً غلط و ساخته و پرداخته ی کسانی است که با استقلال کشورها مخالفند. امید و هدف قدرتمندان مداخله گر این است که در داخل کشورها، بتوانند با دخالت در امور کشورها منافع خودشان را تأمین کنند؛ اگر منافع آن ملت ها از بین رفت و پایمال هم شد، اهمیتی برایشان ندارد؛ اصرارشان بر این است (که) دخالت کنند؛ کما اینکه در رژیم طاغوت (هم) همین بود: با چه کسی رابطه داشته باشید، با چه کسی رابطه نداشته باشید، نفت را به چه کسی بفروشید، چقدر بفروشید، چه جوری مصرف کنید، چه کسی در فلان مسئولیّت حسّاس سرِ کار بیاید، چه کسی نیاید؛ در این چیزها دخالت های صریح می کردند؛ این کشور می شود یک دستگاهی، یک وسیله ای برای منافع آنها و منافع ملّی بکلّی فراموش می شود؛ هدف مدیران و اداره کنندگان کشور، دیگر منافع ملّی نیست، تأمین منافع مداخله گران است. استقلال، این رَوَند غلط و خائنانه را قطع میکند؛ جلوی این را میگیرد.
معنای استقلال برای یک کشور این است. استقلال به معنای قهر کردن با کشورها نیست، به معنای ایجاد کردن سدّی در مقابل نفوذ کشورها است که نتوانند منافع آن کشور را، منافع (آن) ملّت را تحت الشّعاع منافع خودشان قرار بدهند؛ این معنی استقلال است و این مهم ترین هدف برای یک کشور است.
آن چیزی هم که می تواند استقلال را تأمین بکند برای انقلاب اسلامی ما، تکیه ی صریح و شفّاف بر مبانی انقلاب است؛ اصول انقلاب، مبانی انقلاب، ارزش های انقلاب، به شکل صریح و شفّاف مورد تکیه باید قرار بگیرد.
همچنان که امام بزرگوار این جور بود؛ امام از اوّل شروع نهضت، همه ی حرف خود را صریح، بدون ابهام بیان کرد. از اوّل، امام رژیم طاغوتیِ موروثیِ استبدادیِ سلطنتی را نفی کرد، ملاحظه نکرد؛ از اوّل معلوم بود که امام دنبال یک نظام و یک تشکیلات مردمی است.
سلطنت موروثی، مردود؛ نظام استبدادی، مردود؛ نظام فردی و متّکی به اراده ی فرد، مردود؛ اینها را امام صریح بیان کرد؛ پرده پوشی نکرد. امام بصراحت بیان کرد که نظام اسلامی - نظامی بر مبنای اندیشه ی اسلام و ارزش های اسلامی - باید سرِ کار بیاید؛ پرده پوشی نکرد.
امام در قضیّه ی مقابله ی با شبکه ی صهیونیستیِ خطرناکی که بر دنیا می خواهد حکومت بکند، هیچ ملاحظه ای نکردند، حرفی را پوشیده نگذاشتند، صراحتاً در مقابل صهیونیسم موضع گرفت.
* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در نوزدهم بهمن 1392
فراهنگ(2)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن