تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک عالم و دست پرورده قرآن نمی تواند نسبت به مسایل جاری کشور بی تفاوت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک عالم و دست پرورده قرآن نمی تواند نسبت به مسایل جاری کشور بی تفاوت باشد شیراز- ایرنا- دبیر شورای نگهبان گفت: یک عالم، فاضل و دست پرورده قرآن نمی تواند به مسایل جاری کشور بی تفاوت باشد و این امری غیر ممکن است که در غیر این صورت باید در صلاحیت و علم او شک کرد.


به گزارش ایرنا آیت الله احمد جنتی شامگاه روز چهارشنبه در بدو ورود به شهر شیراز در فرودگاه شهید دستغیب این شهر بیان کرد: نیاز جامعه به انبیاء در همه زمان ها ضروری است و با توجه به اینکه علما وارث و ادامه دهنده راه انبیا هستند، جامعه همیشه نیاز مبرم به اهل علم و مبلغان دینی دارد.
وی افزود: رسالت انبیاء تعلیم کتاب قرآن و تزکیه نفوس مردم است لذا علما نیز با برخورداری از همین وظیفه، مسوولیت سنگین و مهمی را در جامعه دارند.
جنتی اظهارداشت: وظیفه علما در جامعه امروز برخورد با فسادهای جاری، امر به معروف و نهی از منکر، ادامه دهنده راه امام راحل، نهادینه کردن ولایت فقیه، تبیین معرفی نقش و جایگاه مقام معظم رهبری در نگهداری از نظام اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششمین اجلاسیه منطقه ای استان های جنوبی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شیراز اضافه کرد: اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مهم و بسیار پر خیر و برکت است.
جنتی ادامه داد: در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مسایل جامعه مدرسین، علما و مسلمانان و انقلابیون رسیدگی می شود که با توجه به مسوولیت مهم و اثرگذار جامعه مدرسین و علما، امیدواریم این اجلاسیه برکات و آثار خوبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه جامعه مدرسین نهادی است که در انقلاب اسلامی سهم بسیار بزرگ و مهمی دارد عنوان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از قبل و پس از پیروزی انقلاب حضور پر خیرو برکتی در مسیر انقلاب و خط امام و نظام جمهوری اسلامی داشته است که برگزاری این اجلاسیه دنبال رو همان حرکت ها و فعالیت ها است.
جنتی گفت: سخنان بنده در ششمین اجلاسیه منطقه ای استان ها جنوبی کشور و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره مسئولیت اهل علم و علما درباره تهذیب نفس و تزکیه اخلاق است که علما باید در مرحله نخست خودسازی و اصلاح کنند و در مرحله بعد راهکارهای اصلاح جامعه را بررسی و ارائه دهند.
ششمین اجلاسیه منطقه ای استان های فارس، بوشهر و هرمزگان به مدت دو روز در شیراز ادامه دارد.ک/2
7382/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن