تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798012464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه موجود به نظام آموزشی کشور ره به جایی نمی برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: نگاه موجود به نظام آموزشی کشور ره به جایی نمی برد تهران - ایرنا - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نگاه موجود به نظام آموزشی کشور مبنی بر تربیت افراد صرفا برای ورود به دانشگاه و یا بازار کار ره به جایی نمی برد و این سیستم باید تغییر کند.


مهدی نوید ادهم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: البته هر چه زودتر این تغییر باید صورت گیرد زیرا گذشت زمان آسیب رسان است.
وی یادآورشد حدود 200 سال پیش در کشورهای غربی که مدرنیزم و نظام سرمایه داری حاکم شد تولید انبوه کارخانه ای در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس نظام آموزشی هم کارخانه ای شد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: به این معنا که 40 دانش آموز را وارد کلاس و مدرسه می کردند و در انتهای خط تولید 40 فارغ التحصیل با یک شاخص استاندارد را تحویل می گرفتند.
نوید ادهم با بیان اینکه در این برنامه نگاه تولید انبوه بر نظام آموزشی حاکم بود، افزود: این نگاه درصدد ورود بچه ها به دانشگاه و جذب بازار کار بود که البته موفق هم بود اما این هدف امروز زیر سوال است که آیا بچه ها به مدرسه می آیند تا صرفا وارد دانشگاه و یا جذب بازار کار شوند.
وی اضافه کرد: پاسخ این سوال منفی است زیرا امروز کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که بچه ها به مدرسه می آیند که خوب زیستن را بیاموزند و به تعبیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مراتبی از حیات طیبه دست یابند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد که هرچند انسان برای خوب زیستن به تحصیلات عالی و مهارت اشتغال نیاز داشته باشد اما همه زندگی اشتغال و تحصیلات تکمیلی نیست و ابزار دیگری هم برای خوب زیستن و زندگی کردن نیاز است که آن را در مدرسه باید به بچه ها یاد دهیم.
نوید ادهم ادامه داد: غیر از مهارت اشتغال و ادامه تحصیل باید اصولی چون کار گروهی، نگاه مثبت داشتن، امیدوار بودن، هدفمندی در زندگی، مناسبات انسانی، اخلاق و ادب هم به دانش آموزان یاد داده شود که البته آموزش و پرورش موجود برای این هدف ها طراحی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیگر نمی خواهیم صرفا به در دانشگاه و بازار کار برویم بلکه قصد داریم انسانیت، ادب، درست زندگی کردن، نشاط، خلاقیت، کارآفرین بودن و تفکر انتقادی داشتن را غیر از فرمول ریاضی و فیزیک، به دانش آموزان آموزش دهیم.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش برای پی گیری سند تحول بنیادین به یک بستر تحول خواهی، احکام، باورها و فرهنگ تحولی در جامعه نیاز دارد.
نوید ادامه داد: به این معنا که والدین، کارشناسان و تصمیم گیران سیاست های آموزش و پرورش باور کنند که این وزارتخانه نیاز به یک تحول جدی دارد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد که کاری که در بیش از 30 سال گذشته صورت گرفته، صرفا تعمیر و اصلاح برنامه ها و ساختار این وزارتخانه بوده است اما در سند تحول بنیادین تلاش بر این است که به صورت زیربنایی و اساسی تحول ایجاد شود.
نوید ادهم بیان داشت: اصلی ترین دلیل ضرورت تحول بنیادین این است که آموزش و پرورش پاسخگوی نیاز زمان کنونی نیست و اهدافی که در دوره های گذشته طراحی شده امروز دیگر موضوعیت ندارد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان داشت: اگر این اندیشه وزارت آموزش و پرورش به درستی توسط جامعه ادراک نشود هر گونه تغییر و تحول اعم از کم و زیاد شدن یک کلاس و یا جابجایی معلمان، با واکنش هایی مواجه خواهیم شد.
نوید ادهم افزود: در این میان بویژه اگر خانواده ها همراهی نکنند قطعا تحول بنیادین آموزش و پرورش موفقیت چندانی به دست نمی آورد اگر خانواده ها فقط از مدیر و معلم نمره فیزیک و شیمی بخواهند مدیر و معلم موظف هستند به این خواست والدین پاسخ دهند.
وی تصریح کرد اما اگر والدین درباره عدم مسوولیت پذیری، منزوی بودن و دیگر رفتارهای فرزند خود ار مدیر و معلم بپرسند، مسوولان مدرسه نیز خود را مکلف می کنند که برای رفع این مشکلات برنامه تعلیم و تربیتی داشته باشند.
دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش توضیح داد: اصلی ترین کار شورا برای تحقق این اهداف تبیین نقشه تحول است و آن چیزی که تحت عنوان سند تحول بنیادین از آن نام می بریم به مثابه قانون اساسی برای هر گونه تغییر در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
نوید ادهم اظهار داشت: امیدواریم تا 1404 همه مولفه های تعلیم و تربیت اعم از مدیریت، محتوای درسی، نظام ارزشیابی، تربیت نیروی انسانی، روش های تدریس و طراحی و ساخت مدارس متناسب و مبتنی بر مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری و بازتولید شود.
وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش 22 عضو دارد که ریاست آن با دکتر روحانی رییس جمهوری، هشت وزیر یا معاونین وزارتخانه ها و 14 نفر از صاحبنظران و متخصصان موضوعی از درون یا بیرون آموزش و پرورش است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پروش بیان داشت: کار کارشناسی موضوعات مختلف در دبیرخانه اداری شورا و با فعالیت هشت کمیسیون تخصصی انجام می شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای سیاست گذاری و قانون گذاری آموزش و پرورش باشیم.
فراهنگ (4)**1883 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن