تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798526386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتمان دینی بدون عقیده به مهدویت راه به جایی نمی برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گفتمان دینی بدون عقیده به مهدویت راه به جایی نمی برد تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبران آسمانی با امت خود در گفت وگو ، مناظره ، استدلال و تفهیم حقایق الهی بودند افزود : گفتمان دینی بدون عقیده به گفتمان مهدویت راه بجایی نمی برد.


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر که به عنوان گفتمان دینی - تثبیت ارزشهای الهی و عدالت گستری نامگذاری شده است در مورد تحقق گفتمان دینی اظهار داشت : در عرصه کنونی گفتمان دینی در سایه مهرورزی و بدون خشونت بهترین رسالت پیروان ادیان الهی است.
وی افزود : پیامبران آسمانی به اتفاق، پیرامون مبدا و معاد با امت خود دائما در گفت وگو، مناظره ، استدلال و تفهیم حقایق الهی بودند.
مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه امروز عطش در وجود حق طلبان بیش از دیروز به چشم می خورد گفت : انقلاب اسلامی ایران فهم دینی را در قالب مردمسالاری دینی عرضه و معمار بزرگ نظام، انقلاب اسلامی را به عنوان بزرگترین پدیده قرن به جهان معرفی کرد.

* اسلام قلب ها را فتح کرده است
این استاد حوزه علمیه قم یاد آور شد : یکی از دلایلی که روز به روز جوانان و سایر ادیان به اسلام روی می آورند این است که آن را دین برتر آخرین پیامبر خدا می دانند. امروز آتش زدن قرآن ، جسارت به عزیزترین و محبوب ترین رسول آسمانی حضرت محمد (ص) و هزاران فیلم هالیوودی در این زمینه نمی تواند سبب خدشه بر تفکر توحیدی محور عاشقان اسلام ایجاد نماید.
وی گفت : امروز شرق و غرب متوجه این حقیقت شوند که اسلام نه از راه کشور گشایی بلکه از راه فتوح قلوب و ارائه بهترین برنامه های زندگی برای مرد و زن ، خانواده و اجتماع و در قالب حکومت برترین الگوها را در دست دارد، وحشت استکبار صهیونیست ها و در یک کلام کفر جهانی به خاطر آن است که اسلام این دین بزرگ آسمانی که سایر ادیان امروز طفیلی آن محسوب می شوند توانسته است با برنامه های منطبق بر فطرت ، منطق و عقل برگرفته از قرآن امت واحده ای را تشکیل دهند .

* گفتمان دینی بهترین مبنای وحدت است
این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه گفتمان دینی بدون عقیده به گفتمان مهدویت راه به جایی نمی برد اضافه کرد : امروز دینی زنده است که عقیده مند به منجی حی و حاضر است که صدای گام ظهور او به گوش ها می رسد، گفتمان دینی بهترین مبنای وحدت بین پیروان کتب آسمانی است.
وی تاکید کرد : امروز باید شخصیت های روحانی ، کلیسا و معابد و مساجد ، واتیکان ، الازهر ، نجف و حوزه علمیه قم مدار ماهواره های جهانی را در عرصه گفتمان دینی بدون تحمیل عقاید ، توهین و جسارت مهیا سازند و بدانند انقلاب اسلامی زمینه عصر ظهور را رقم زده است .ایجاد ظرفیت پذیرش ، تحمل ، دانایی طلبی ، حکمت پذیری ، تدبیر و اتخاذ منطق صحیحی در بیان ملل از رهگذر انقلاب اسلامی مهیا می شود.
وی با ذکر سلام و درود به معمار بزرگ انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب ادیان و مذاهب را به وحدت ، انسجام و یکپارچگی دعوت کرده و می کنند و اختلاف در هر گروه ، مذهب ، علیه دیگر مذاهب را مردود می شمارند و اقتباس از آیه 112 سوره هود ˈ فاستقم کما امرت ˈ را به ما می آموزند که ، راه گفتمان دینی و بستر سازی از راه صبر و استقامت است.

* عدالت محوری از مباحث مهم گفتمان دینی است
عضو هیات رییسه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مورد تثبیت ارزش هاب الهی و عدالت گستری نیز گفت: امروز بحث عدالت محوری از مباحث مهم گفتمان دینی است که باید دولتمردان برای جلوگیری از ظلم به ملت های مختلف ، پذیرای این حقیقت شوند.
وی یاد آور شد :ملت ها فراموش نمی کنند کسانی که خود را حاکم اسلامی می دانند اما مرتبط با صهیونیزم دولتی و بین المللی نقشه کشتار مسلمانان را می کشند دستشان به خون ملت ها آغشته است ، اینها دور از اسلام هستند . دولت های مرتجع باید تغییر روش دهند.
فراهنگ (4)**1630**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن