تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802547761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل کردن به سخنان رهبری به تقویت گفتمان دینی کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عمل کردن به سخنان رهبری به تقویت گفتمان دینی کمک می کند تهران - ایرنا - مدیر اجرایی دفتر گفتمان جوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عمل کردن به سخنان رهبری به تقویت گفتمان دینی کمک می کند، افزود: زمانی مشکلات گفتمانی در کشور رفع می شود که سخنان رهبر انقلاب را به دور از استنباط های شخصی و نگاه های سطحی نگرانه جامه عمل بپوشانیم.


احمد خسروی روز دوشنبه به مناسبت چهارمین روز از دهه فجر که با عنوان انقلاب اسلامی، گفتمان دینی، تثبیت ارزش های الهی و عدالت گستری نام گرفته است، به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: اگر سخنان رهبری را بدون کم و کاست و بدون استنباط های شخصی جامه عمل بپوشانیم و نگاه های شخصی و استنباط های سطحی نگرانه را معیار قرار ندهیم در این صورت تمام مشکلات گفتمانی حل خواهد شد.
وی افزود: موضوع کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی که مورد تاکید رهبر انقلاب است در کل کشور به طور جدی پیگیری نمی شود در حالی که بسیاری از دانشگاه ها می توانند مباحثی آزاد را با حضور اساتید دانشگاه مطرح کنند و یک فضای باز سیاسی را بوجود آورند تا نقد و نظرات خود را درباره دولت و پیشرفت کشور بیان کنند.
این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: هرچند دفتر گفتمان سازمان تبلیغات اسلامی دغدغه این کار را دارد ولی باید یک عزم ملی در این زمینه ایجاد شود و ذهنیت ها نسبت بن دانشگاه ها تغییر کند.
خسروی اضافه کرد: دانشگاه های ما سیاست زده شده اند و این سیاست زدگی باعث شده تا روسای دانشگاه ها نتوانند در فضای باز سیاسی فعالیت کنند و لذا نگاه به دانشگاه باید یک نگاه باز سیاسی و غیرمتعصبانه باشد و فضایی انتقادپذیر ایجاد شود، به گونه ای که دولت، دانشگاه ها و مسوولان کشور انتقاد پذیر باشند تا کشور به رشد و بالندگی برسد.
مدیر اجرایی دفتر گفتمان جوان افزود: رهبر انقلاب در جمع های دانشجویی، بسیاری از مشکلات مانند چشم انداز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را بیان کرده اند ولی نگاه حزبی و سطحی نگری سبب می شود تا گفتمان هایی دانشجویی آن گونه که مورد نظر رهبری است در محیط های دانشجویی صورت نگیرد.
به اعتقاد خسروی تاکنون 20 درصد از فضای قابل استفاده در دانشگاه ها برای گفتمان ها و کرسی های آزاد اندیشی استفاده شده در حالی که انر‍ژی بزرگی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه وجود دارد و می توان از تمام این ظرفیت برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی استفاده کرد.
وی افزود: متاسفانه آفاتی مانند نگاه های گزینشی که در این زمینه وجود دارد، مانع برگزاری این کرسی ها می شود در حالی که باید نگاه ها از همه احزاب وجود داشته باشد و سخنان خود را بیان کنند ولی انتقادهای خود را محترمانه و سازنده بیان کنند.
این پژوهشگر مذهبی از رهبر انقلاب به عنوان بزرگترین شنونده یاد کرد و گفت: ایشان در جمع های دانشجویی به حرف دل دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه گوش می کنند و این روش بایستی در دانشگاه مرسوم شود تا از این راه به پیشرفت کشور کمک کرد.
وی درباره فعالیت دفتر گفتمان و اندیشه جوان گفت: حدود 11 سال پیش دفتر گفتمان به عنوان زیرمجموعه معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی به منظور احیای ارزش های انقلاب اسلامی و نهادینه کردن برخی مسائل در دانشگاه ها، حوزه ها و مدارس تاسیس شد.
خسروی افزود: سالیانه هزار گفتمان در سطح دانشگاه ها و حوزه های علمیه و همچنین مدارس برگزار می شود و مباحث اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی در این گفتمان ها مطرح می شود ولی مسائل سیاسی را در حد انتظار گفتمان رهبر انقلاب مانند حضور حداکثری در انتخابات، معیارهای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دنبال می کنیم.
وی همچنین گفت: اوج کارهای دفتر گفتمان جوان از سال های 84 و 85 به بعد است و یک بانک اطلاعاتی مربوط به اساتید حوزه و دانشگاه برای برگزاری گفتمان ها ایجاد شد و استقبال گسترده ای از این گفتمان ها صورت گرفت.
مدیر اجرایی دفتر گفتمان افزود: همه گفتمان ها و بانک اطلاعات مربوطه با موضوع های دسته بندی شده در قالب نرم افزار تهیه شده است و از سال 87 درباره عرفان های انحرافی پرونده ای گشوده شد و اساتیدی از قم و تهران به استان های مختلف اعزام شدند.
وی همچنین از فعالیت دفتر گفتمان در تمام استان های کشور خبر داد و گفت: مراکز استان ها نیز مباحث و بیان شده در گفتمان های برگزار شده را به مرکز ارجاع می دهند تا در بانک اطلاعات این دفتر دسته بندی و آرشیو شود.
خسروی همچنین گفت: آخرین اخبار گفتمانی در سایت خبری این مرکز با عنوان دفتر گفتمان اندیشه جوان به نشانی http://goftemanjavan.ir به صورت مجازی پیگیری می شود و اخبار مربوط به گفتمان های سراسر کشور اطلاع رسانی می شود.
فراهنگ(4)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن