تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802360395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استانداری که هیچ رویداد فرهنگی هنری را از دست نمی دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استانداری که هیچ رویداد فرهنگی هنری را از دست نمی دهد سنندج - ایرنا- استاندار فرهنگ دوست کردستان هیچ رویداد فرهنگی هنری که در استان برگزار می شود را از دست نمی دهد و به همین دلیل نیز شامگاه جمعه از ارکستر فیلارمونیک کردستان دیدن کرد و در آیین پایانی این برنامه در سینما بهمن سنندج حضور یافت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی به همراه معاونین سیاسی، امنیتی و توسعه مدیریت و منابع انسانی و مشاور خود از آن کنسرت دیدن کرد.
کنسرت دو روزه ارکستر فیلارمونیک کردستان با حمایت حوزه هنری استان روزهای اول و دوم اسفند در چهار اجرا در سالن شماره دو پردیس سینمایی بهمن سنندج به رهبری ˈمهدی احمدیˈ به اجرای قطعاتی موسیقی از موسیقدانان مطرح کشور پرداختند.
در این اجراها که با استقبال گسترده علاقه مندان موسیقی روبرو شد قطعاتی از ˈعلیرضا مشایخیˈ، ˈدکتر حمید رضا اردلانˈ، ˈمحمد رضا درویشیˈ و ˈمهدی احمدیˈ به زیبایی توسط ارکستر اجراء شد.
در ابتدای آخرین اجرا مهدی احمدی رهبر ارکستر فیلارمونیک با خیر مقدم به حاضران و بخصوص استاندار کردستان و هیات همراه گفت: بسیار خوشحالم که بعد از سال ها شاهد حضور دولتمردی در استان هستیم که هنر و فرهنگ را به عنوان زیر بنای توسعه می نگرند و نگاه ویژه ای به حمایت و توسعه هنر و فرهنگ کردستان دارد.
وی با اشاره به حضور معاونین استاندار آن هم به فاصله یک روز پس از انتصاب در یک جمع هنری، تصریح کرد: قطعاً پیام این حضور، عزم جدی دولت در توسعه استان است.
احمدی با تقدیر از حوزه هنری استان کردستان در حمایت از گروه ارکستر فیلارمونیک و دیگر رشته های هنری افزود: در این مدت با حمایت های صورت گرفته شاهد پویایی و امید در فضای هنر وفرهنگ استان هستیم و حضور ارکستر فیلارمونیک در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز حاصل این نگاه مدیریتی بود.
وی با تقدیر ویژه از استاندار کردستان در پذیرش عضویت در هیات امنای ارکستر فیلارمونیک گفت: بزودی ترکیب کامل هیأت امناء ارکستر فیلارمونیک کردستان متشکل از مدیران ارشد استان و موسیقدانان به نام ایران و جهان به صورت کامل اعلام خواهد شد.
احمدی با اشاره به موسیقی کردستان گفت: تا سال 2011 جزیره کرت در یونان به عنوان مبداء و خواستگاه موسیقی جهان عنوان می شد اما با تلاش ها و پژوهش های صورت گرفته توسط دکتر حمید رضا اردلان و دکتر درویشی و در یک مجمع جهانی در روسیه خلاف این امر اثبات و جای بسی افتخار است که کردستان به عنوان خواستگاه موسیقی جهان آن هم 15 هزار سال پیش از میلاد معرفی شده است.
وی ضمن معرفی اعضای گروه با زنده نگه داشتن یاد هنرمند توانمند صدا بردار سنندجی مرحوم ˈشهاب میرا نیˈ که چندی پیش به دلیل سکته قلبی از دنیا رفتند، گفت: برای اولین بار ارکستر فیلارمونیک بدون استفاده از میکروفن و بلندگو به صورت زنده به اجرای برنامه می پردازد.
قطعه ˈحلبچهˈ اثر مهدی احمدی آغازگر اجرای گروه بود که به زیبایی توسط گروه اجرا شد، قطعه دوم اثر محمد رضا درویشی بود که در معرفی آن مهدی احمدی گفت: این قطعه برای اولین بار توسط یک ارکستر در ایران نواخته می شود و اصل آن توسط ارکستر موسیقی اوکراین و برای یک فیلم سینمایی نواخته شده است، قطعه ای که دارای پیچیدگی های خاصی بوده و بسیار سخت است.
پس از اجرای این قطعه که به زیبایی توسط اعضای جوان ارکستر کردستان نواخته شد و با تشویق حضار روبرو گردید اثر ˈرستاخیزˈ از ساخته های دکتر حمید رضا اردلان بود که اوج کار گروه و توانمندی آنان را نشان داد.
اجرای قطعه ای از استاد علیرضا مشایخی در دو بخش آخرین اجرای گروه فیلارمونیک کردستان در شب دوم کنسرت بود که شبی به یاد ماندنی را در ذهن حاضران به یادگار گذاشت و در پایان رضایت مخاطبین و تشویق های آنان بود که از توانایی ارکستر تقدیر به عمل آوردند.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن