تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802353404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماشين آلات راهسازي فرسوده هستند/ نياز به کمک دولت براي واردات و توليد ماشين‌آلات داريم.


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۴۵ب.ظ)
رئيس انجمن توليد کنندگان و وارد کنندگان ماشين‌آلات سنگين عمراني: ماشين آلات راهسازي فرسوده هستند/ نياز به کمک دولت براي واردات و توليد ماشين‌آلات داريم. رئيس انجمن توليد کنندگان و واردکنندگان ماشين آلات راه سازي با بيان اينکه مجموعه اقدامات دولت باعث شده تا ماشين‌آلات راهسازي ايران بسيار فرسوده باشند گفت:اگر فعاليت‌هاي عمراني در کشور افزايش پيدا کند با کمبود ماشين‌آلات روبرو خواهيم بود؛ بنابراين نياز به کمک دولت براي واردات و توليد ماشين‌آلات داريم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شمس اردکاني در نشست خبري، با اشاره به اين‌که عمر ماشين‌آلات بين ۳۰ تا ۴۰ سال است، گفت: با توجه به عمر بالا، مصرف سوخت اين ماشين‌آلات بسيار زياد است، بنابراين‌ براي اينکه بتوانيم ماشين‌آلات سنگين را براي فعاليت‌هاي عمراني آماده کنيم.
وي با اشاره به اينکه سرمايه‌‌هاي مادي موجب اشتغال مي‌شود و سرمايه‌هاي اجتماعي کارايي سرمايه گذاري را بالا مي‌برد، گفت: اين انجمن با حضور فعالان اين حوزه تشکيل شده است و سياست ما همکاري جدي با تشکل‌هاي همسو است ضمن اينکه نيازمند تعامل بيشتر با دولت با توجه به گشايش‌هاي اخير در حوزه بين‌المللي هستيم.
رئيس انجمن توليد کنندگان و واردکنندگان ماشين آلات راهسازي با اشاره به اينکه اين ماشين آلات مصرف سوخت بالايي هم دارند، گفت: در زماني که با تحريم سوخت روبرو بوديم برخي از منابع سوختي از راه قاچاق تامين مي‌شد و همانطور که مي‌دانيد پول واردات قاچاق از قاچاق سوخت تامين مي‌شود که مانع اشتغال است.
اردکاني خاطر نشان کرد:تمام منابع مالي مورد نياز پروژه‌هاي راهسازي در ايران از بودجه عمراني تامين مي‌شود، اما با توجه به محدوديت اعتبارات عمراني، پروژه‌ها با تاخير و کندي در اجرا روبرو شده و در پاره‌اي از مواقع نيز متوقف مي‌شوند.
وي با اشاره به اين ‌که دولت به دليل کمبود اعتبارات نمي‌تواند مابه‌التفاوت عوارض را به بخش خصوصي پرداخت کند، اظهار کرد: با توجه به اين مسائل سرمايه‌گذاران بخش خصوصي ماشين‌آلات راهسازي را تعمير و نگهداري نمي‌کنند و در حال حاضر اين ماشين‌آلات بسيار فرسوده شده‌اند.
رئيس انجمن توليد کنندگان و واردکنندگان ماشين آلات راهسازي در خصوص اينکه توليد ماشين آلات سنگين در کشور، افزود: در کشور 5 توليد کننده داريم که محصولات آنها از 20 تا 65 درصد ضريب ساخت داخل است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: ماشين‌آلات سنگين لازمه اجراي پروژه‌هاي عمراني از جمله راهسازي است و بيشترين ضريب اشتغال به نسبت سرمايه در اين حوزه ايجاد مي‌شود، به‌طوريکه به ازاي يک لودر يا بولدوزر به‌طور ميانگين معيشت دو خانوار از اين راه مي‌گذرد.
شمس‌اردکاني با تاکيد بر اين‌که در بخش تامين ماشين‌آلات سنگين معدني، ساختماني و راهسازي در سال‌هاي اخير سرمايه‌گذاري نشده است، افزود: چنانچه فعاليت‌هاي عمراني از جمله راهسازي در کشور افزايش يابد با کمبود شديد ماشين‌آلات سنگين مواجه خواهيم شد.
چاره‌اي جز همکاري با چيني‌ها نداشتيم

محسن جلال پور نايب‌رئيس اتاق بازرگاني ايران نيز در ادامه اين نشست از تدوين نظام تشکل‌هاي اتاق ايران خبر داد و گفت: با باز شدن فضا، زمان آن رسيده تا فناوري‌هاي مربوط به ماشين‌آلات سنگين را از کشورهايي که تاکنون براي ما ممنوع بوده، وارد کنيم.
وي در ادامه با بيان اينکه يکي از اهداف ما اينست که با توجه به شرايط کنوني در 6 ماهه دوم امکان واردات ماشين آلات سنگين را داشته باشيم، بيان کرد: ما قصد داريم در دو سال آينده تشکل‌هاي را که نياز داريم ايجاد کرده و تشکل هاي موازي را با هم ادغام کنيم.
جلال‌پور با بيان اين‌که به دليل محدوديت‌هاي ناشي از تحريم مجبور به مبادلات تجاري با چيني‌ها و هندي‌ها بوديم، افزود: اما در حال حاضر بايد با کشورهاي اتحاديه اروپا مخصوصا کشورهايي که در گروه ۱+۵ حضور دارند تعامل بيشتري داشته باشيم.
وي با تاکيد بر اين‌که هم‌اکنون ضريب مکانيزاسيون معادن ايران کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: اين در حالي است که از کشورمان به‌عنوان بهشت معادن ياد مي‌شود، علاوه بر اين در حوزه خدمات نيز کار چنداني انجام نداده‌ايم و مسائل اين بخش فقط با همکاري تشکل‌ها حل مي‌شود.
قوانين ورود ماشين‌آلات عمراني به کشور تغيير کند

محمدرضا بهرامن نائب ‌رئيس خانه معدن نيز در اين نشست با تأکيد بر اينکه بايد نگاه تصميم‌سازان در مورد ورود ماشين‌آلات عمراني به کشور عوض شود، گفت: حاکميت استانداردهايي براي ورود ماشين‌آلات عمراني اعلام مي‌کند که مبنا و معيار دقيقي ندارد.
وي اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامي ايران عمده تجهيزات در بخش ماشين‌آلات عمراني 2 برند اصلي بود اما بعد از سال 1358 اين برندها جايگزين شدند.
نائب ‌رئيس خانه معدن بيان کرد: ما به عنوان مصرف‌کننده، دنبال کيفيت بالا هستيم، بنابراين تمايل داريم ماشين‌آلات عمراني نيز که وارد کشور مي‌شود کيفيت مطلوبي داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه هريک از معادن براي نوسازي نياز به 200 هزار دلار سرمايه دارند، گفت: در سال يک ميليارد دلار پول براي نوسازي معادن کشور نياز داريم و بايد صندوق توسعه ملي وارد اين حوزه شود و به توليدکنندگان کمک کند.
بهرامن با بيان اينکه واردات ماشين آلات نياز به بوروکراسي زيادي دارد، بيان کرد: متاسفانه به بهانه استاندارهاي محيط زيست از واردات ماشين آلات جلوگيري مي کنند در حاليکه کشورهاي بزرگ توليدکننده و مصرف کننده اين ماشين آلات که به استانداردها اهميت مي دهند مشکلي در اين خصوص ندارند.
وي در پايان با بيان اينکه 5 هزار و 500 معدن فعال داريم، اظهار داشت: اگر به طور متوسط 200 هزار دلار براي نوسازي ناوگان ماشين‌آلات عمراني و معدني هزينه کنيم سالانه يک ميليارد دلار نياز داريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن