تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802885752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات میوه برای شب عید انجام نشده/ تولیدات داخل پاسخگوی نیاز مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
واردات میوه برای شب عید انجام نشده/ تولیدات داخل پاسخگوی نیاز مردم است

واردات میوه برای شب عید انجام نشده/ تولیدات داخل پاسخگوی نیاز مردم است
معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه، میوه شب عید تامین است گفت: به منظور حمایت از تولید داخل برای تامین میوه شب عید وارداتی انجام نخواهد شد، چرا که میوه تولید داخل پاسخگوی نیاز مصرف در ایام نوروز خواهد بود.
به گزارش نامه نیوز، عباس کشاورز روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نسبت به وابستگی کشور به واردات محصولات کشاورزی حساس هستیم و تمام تلاش ما این است که برای حمایت از تولید کنندگان داخل وارداتی انجام نشود، اما در برخی محصولات همچون موز چاره ای جزء واردات نداریم.

وی اظهار داشت: نباید شرایط مصرف کنندگان و تنظیم بازار را نیز نادیده گرفت، چرا که کماکان برای تامین میوه ایام نوروز ثبت سفارش و وارداتی نخواهیم داشت.

** کشت فراسرزمینی دانه های روغنی کماکان بی نتیجه مانده است

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به خبرنگار ایرنا تصریح کرد: هم اکنون کشت فراسرزمینی دانه های روغنی را در اوکراین، آذربایجان و برخی کشورهای آفریقایی در دست پیگیری داریم، اما هنوز محقق نشده است.


** تغییرات ژنتیکی ارتباطی با افزایش عملکرد ندارد

کشاورز در خصوص تولید محصولات ژنتیکی در کشور گفت: از 1.5 میلیارد هکتار سطح زیرکشت جهانی کمتر از 10 درصد سطح زیرکشت محصولات ژنتیکی است و این محصولات از محصولات خاص به شمار می روند.

وی ادامه داد: کشورهای تولید کننده محصولات ژنتیکی از لحاظ هزینه با مشکلات جدی روبرو هستند و ناچار هستند به سمت انتقال ژن در تولیدات گیاهی بروند و برای حل مشکلاتشان از این روش استفاده کنند و این مسئله ربطی به افزایش عملکرد ندارد.

وی اضافه کرد: روش GMO قادر است ژن های مورد نظر مقاوم به آفات و بیماری ها را منتقل کند و هیچ گزارشی از انتقال ژنتیکی ارایه نشده که مبنی بر این باشد که با روش انتقال ژنتیکی 20 درصد به افزایش عملکرد گندم اضافه شده است.


** کشت برنج در استان های جنوبی کشور متوقف می شود

کشاورز اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی و افت شدید سفره های زیرزمینی کشت برخی محصولات در برخی از مناطق کشور جایز نیست، چنانچه کشت برنج نیاز به آب فراوان و روش غرقابی دارد، بنابراین باید این محصول با توجه به شرایط اقلیمی خاص در شمال کشور تولید شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون محصول برنج در استان های جنوبی کشور نیز کشت می شود که در برنامه ریزی به دنبال متوقف کردن کشت برنج در این استان ها هستیم و به همین خاطر در نظر داریم با تغییر الگوی کشت، محصولاتی همچون ذرت و کلزا را در این مناطق کشت کنیم.


** پیش بینی تولید گندم و جو هر ساله در اسفند ماه انجام می شود

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که، پیش بینی تولید گندم و جو هر ساله در اسفند ماه انجام می شود گفت: وزارت جهاد کشاورزی در گذشته و در ماه پایانی سال برآوردی از تولید انجام می داد تا مسئولان مربوطه بتوانند نیاز کشور به واردات را انجام دهند.

وی در خصوص کاهش سطح زیرکشت گندم در کشور نیز گفت: امسال با کاهش سطح زیر کشت گندم مواجه نیستیم و برخلاف انتظار 2 میلیون و 400 هزار هکتار زیرکشت گندم قرار گرفته است.

کشاورز افزود: در بین سالهای 84 تا 86 سطح زیرکشت گندم کشور به دو میلیون و 800 هزار هکتار رسید که چنین عددی در برآورد وزارتخانه وجود نداشت و به همین خاطر برخی از بیماری ها در سطح گندمزارها اپیدمی شد و عملکرد سطح زیر کشت گندم را کاهش داد.

وی اضافه کرد: در سال آخر طرح 10 ساله خودکفایی گندم که از سال 82 آغاز شده بود، می بایست به برداشت بیش از چهار میلیون و 800 هزار تن می رسیدیم که متاسفانه تنها سه میلیون تن برداشت شد که برداشت این مقدار دستاورد خوبی برای بخش کشاورزی نیست.

کشاورز تاکید کرد: اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی تکیه بر افزایش عملکرد در واحد سطح است که باید تولید کنندگان این مهم را مد نظر قرار دهند.

** طرح جدید خودکفایی 5 ساله گندم ارایه می شود

به گزارش ایرنا، معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح جدید خودکفایی 5 ساله گندم با همکاری کارشناسان در حال تدوین است و تا سه هفته دیگر روی میز مسئولان می رود.

وی با بیان این که، موضوع خودکفایی گندم پیچیده نیست، چرا که اراده ملی، داشتن برنامه دقیق، حمایت گروه فنی و علمی و پشتیبانی کارساز خواهد بود تصریح کرد: سال آینده 800 هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم کاسته خواهد شد، اما در عوض عملکرد تولید به همراه بهره وری آب مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شده که برای این میزان کاهش، تولید علوفه و یا کلزا(دانه روغنی) جایگزین شود، که قرار است این پیشنهادها در وزارت جهاد کشاورزی بررسی شود.






1392/11/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن