تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801191268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامع بیمه کشاورزی با موافقت بیمه مرکزی اجرا می شود/ میوه شب عید تامین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح جامع بیمه کشاورزی با موافقت بیمه مرکزی اجرا می شود/ میوه شب عید تامین است تهران - ایرنا - مدیر عامل موسسه جهاد استقلال وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت موافقت بیمه مرکزی ایران، طرح جامع بیمه کشاورزی با سرمایه اولیه 400 میلیارد ریال برای سال آینده اجرایی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا شافعی نیا روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: سرمایه اولیه اجرای طرح بیمه جامع کشاورزی تا پیش از 18 آذر ماه 1391 به مبلغ 400 میلیارد ریال بود که مصوبه دولت است، اما از آن پس بیمه مرکزی اعلام کرد که باید سرمایه گذاری این طرح با چهار هزار میلیارد ریال انجام شود.
وی اظهار داشت: از آنجایی که پیشنهاد طرح جامع بیمه کشاورزی مربوط به سال 1390 است، باید اقداماتی جهت سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی انجام شود، چرا که تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی توان پرداخت 10 برابری سرمایه اولیه را ندارند، بنابراین تلاش داریم از محل درآمد و سود موسسه و حمایت وزارت جهاد کشاورزی این مبلغ تأمین شود.
شافعی نیا تصریح کرد: بیمه عمر، بیمه تکمیلی درمانی، بیمه ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و بیمه تضمین درآمد کشاورز مواردی است که در طرح جامع بیمه کشاورزی تدوین شده است.
وی ادامه داد: بیمه های تجاری و بیمه محصولات کشاورزی در حال حاضر پاسخگوی این بخش نبوده و لازم است بیمه مختلط که بتواند تمامی جوانب را تحت پوشش قرار دهد، اجرایی شود.
مدیر عامل موسسه جهاد استقلال اضافه کرد: در برخی موارد کشاورز محصولی را کشت می کند که بازاری برای فروش این محصول وجود ندارد و این بیمه می تواند درآمد کشاورز را تضمین و از ضرر و زیان جلوگیری کند.
وی با بیان این که، در طرح جامع بیمه کشاورزی امکاناتی هم برای ارائه خدمات درمانی کشاورزان نیز ایجاد شده است افزود: طرح جامع بیمه کشاورزی نوعی بیمه تخصصی است که تمام مراحل کشت محصول، ابزار، ماشین آلات و خود کشاورز را زیر پوشش قرار می دهد.

** گوشت قرمز شب عید تامین است
مدیر عامل موسسه جهاد استقلال با بیان این که، گوشت قرمز مورد نیاز ایام عید کشور تامین شده است گفت: در حال حاضر تولید گوشت قرمز در داخل کشور افزایش یافته و به همین دلیل از واردات این محصول کاسته شده است.
وی با بیان این که، هم اکنون این موسسه برای کنترل قیمت ها در بازار، شش درصد گوشت وارداتی کشور را تامین می کنند اضافه کرد: افزایش واردات گوشت تضمین کننده کاهش قیمت ها نیست، چرا که قیمت گوشت تابع قیمت جهانی و نرخ ارز و مبادلات ارزی است.

** ورود مرغ لاین مادر به کشور در دستور کار قرار گرفت
شافعی نیا با بیان این که، پس از ورود موفق گوساله های ژنومیک به کشور برنامه ریزی برای تولید مرغ لاین مادر نیز در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: مواد ژنتیکی حاصل از گوساله های ژنومیکی که به کشور وارد شده، قرار است به گله های اصیل تزریق شود.
وی گفت: در حال حاضر گوساله های ژنومیکی که برای تولید شیر مورد استفاده قرار می گیرد، 60 تا 70 هزار دوز در ماه تولید دارد و در زمینه ورود مواد ژنتیکی از دام های اصیل، مباحث قرنطینه ای به انجام رسیده و بزودی از کشور آلمان وارد می شود.
شافعی نیا افزود: در زمینه ورود گوسفندهای ژنومیک نیز شناسایی های لازم و مطالعات اولیه به انجام رسیده و محموله های وارداتی مراحل قرنطینه را در کانادا می گذراند.

** واردات ماشین آلات کشاورزی در گرو نرخ ارز
مدیر عامل مؤسسه جهاد استقلال حمایت از بخش تولید برای تأمین نیازهای اولیه و در مجموع تامین امنیت غذایی کشور را از مهمترین وظایف این موسسه و مؤسسه های زیر مجموعه برشمرد و گفت: اقتصادی کردن تولید با افزایش بهره وری و استفاده از توسعه تکنولوژی ها، اشتغال و جوان کردن بخش از مهم ترین وظیفه ما محسوب می شود.
وی اضافه کرد: به منظور توسعه مواد پروتئینی از جمله شیر و گوشت در کشور، تأمین منابع اولیه خوراک دام در دستور کار است و در این راستا تمامی اقدامات لازم برای حمایت انجام می شود.
وی به تکنولوژی قدیمی مکانیزاسیون در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با ورود برخی از ادوات کشاورزی از جمله ادوات شالیزاری که در گذشته به آن توجه نشده بود، تلاش داریم خلاء ناشی از کمبود تکنولوژی ها را برطرف کنیم.
شافعی نیا با بیان این که، ورود تکنولوژی جدید منجر به افزایش بهره وری می شود و علاوه بر آن، تولید موفقی را رقم می زند اظهار داشت: در چهار ماه گذشته تأمین منابع برای ورود ادوات شالیزاری از کشورهای آلمان، ایتالیا و ژاپن شدت گرفته است و در برنامه داریم تا بر اساس میزان ارز تخصیص داده شده، واردات ماشین آلات و تجهیزات مکانیزه را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان این که، حدود 50 درصد ادوات مکانیزه کشور فرسوده بوده که در این راستا برای ترمیم آن اقداماتی در حال انجام است افزود: 400 هزار دستگاه انواع ماشین آلات در کشور وجود دارد که 200 هزار دستگاه آن، عمر بالای 13 سال دارد.

** مرکبات مورد نیاز شب عید فراهم است
مدیر عامل مؤسسه جهاد استقلال در خصوص تامین میوه شب عید هموطنان گفت: ذخیره پرتقال به میزان کافی انجام شده و با وجود بارش های اخیر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تأکید کرد: در خصوص سیب نیز برداشت این محصول در شهریور و مهر ماه انجام شده و برای میوه های ذخیره شده، هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

** اجرای کشت های فراسرزمینی در کشورهای آفریقایی،
شافعی نیا درباره کشت های فرامرزی و تولید در سایر کشورها گفت: وزارت جهاد کشاورزی در کشورهای آفریقایی دارای دفتر نمایندگی است که امید می رود به زودی بتوانیم کشت های فراسرزمینی را در کشورهای آفریقایی از جمله شمال سودان که دارای آب و هوای مناسبی هستند، اجرایی کنیم.
وی اظهار داشت: با کشور کومور در اقیانوس هند برای استفاده از منابع دریایی از جمله ماهی تن تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

** کارخانه واکسن تب برفکی در سودان
مدیر عامل موسسه جهاد استقلال افزود: در زمینه ایجاد کارخانه واکسن تب برفکی در سودان نیز مطالعات اولیه به انجام و تفاهم نامه هایی نیز به امضاء رسیده است.
اقتصام(3)9186**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن