تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818974120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بر ضرورت تشکیل شورای علمی کرسی نظریه پردازی در شورای عالی انقلاب قرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاکید بر ضرورت تشکیل شورای علمی کرسی نظریه پردازی در شورای عالی انقلاب قرهنگی تهران - ایرنا- عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و دبیر هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی ، نقد و مناظره بر ضرورت تشکیل شورای علمی کرسی ها به صورت یک هفته در میان تاکید کرد.


به گزارش شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای علمی راهبردی هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت الاسلام علی اکبر صادقی رشاد برگزار شد این مطلب را عنوان کرد.
وی در ابتدای این جلسه که به بحث و بررسی درباره ˈتشکیل کمیته کشف و پیگیری نظریات رایجˈ و ˈتشکیل کمیته داخلی ممیزی اولیه و تعیین ارزیابˈ اختصاص داشت، درسخنانی گفت: تشکیل شورای علمی کرسی ها به صورت یک هفته در میان برای طولانی نشدن فرآیند ارزیابی طرح ها ضروری است.
وی افزود: برخی کرسی ها پس از دو ماه نتوانسته اند نتیجه ارزیابی را به صاحب طرح بدهند که این مساله با توجه به نیاز به تشکیل پیش اجلاسیه و اجلاسیه، فرآیندی بسیار زمان بر را پیش روی صاحبان طرح قرار خواهد داد.
عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: شان ارزیابی ها در فرآیند کرسی ها، ممیزی است نه داوری و همین که مشخص شود فی الجمله این طرح، حرفی برای گفتن دارد، برای ورود به پیش اجلاسیه کافی است.
بی اطلاعی قشر دانشگاهی از فعالیت های هیئت به علت وقفه ایجادشده در فعالیت هیئت، لزوم ارتباط بین کرسی ها و قطب های علمی کشور، توجه به مزیت نسبی هریک از دانشگاه ها در موضوعات مختلف و نقد نظریات مبنایی و بازخوانی اندیشه اندیشمندان مسلمان به عنوان گام های اساسی در تولید نظریه. از اهم نظراتی بود که اعضای جلسه در ادامه به آن پرداختند.
براساس این گزارش، تهیه و ارائه بسته ای شامل تعاریف مفاهیم اساسی مانند نظریه، نقد و نوآوری و ... جهت استفاده کرسی ها، امکان برگزاری نشست های هم اندیشی توسط کرسی ها، امکان تشکیل جلسات مجزا در کرسی علوم نقلی برای دو موضوع قرآن و حدیث، فقه و اصول، از مواردی بود که در پایان این جلسه به تصویب اعضا رسید.
همچنین ارسال گزارش عملکرد توسط کرسی ها و پرداخت معوقات از دوره قبل توسط دبیرخانه هیات و موافقت شورا در خصوص تشکیل کمیته کشف و پیگیری نظریات رایج ، از جمله دیگر مواردی بود که در این جلسه به تصویب اعضاء رسید.
فراهنگ(1)**1540**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن