تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802522630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و صداوسیما برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و صداوسیما برگزار شد تهران - ایرنا - جلسه مشترک شورای معاونین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران این معاونت، با موضوع نحوه تعامل بین دبیرخانه شورا و معاونت صدا برگزار شد.


به گزارش یکشنبه گروه اخبار فرهنگی ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در ابتدای این جلسه، معاون صدای سازمان صدا و سیما گزارشی از فعالیت ها و برنامه های در دست اقدام این معاونت ارائه کرد.
در این گزارش با اشاره به وجود 160 شبکه رادیویی، محلی، ملی و بین المللی در زیرمجموعه معاونت سیما به موارد ی چون توجه به توأمان به خیر و صلاح مخاطب در کنار ذائقه و سلیقه او، ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه بی انتهای فرهنگی، نقد اجتماعی توام با امید و نگاه روشن به آینده، مقابله روشمند و علمی با جریانات اعزامی مانند عرفان های کاذب و جرایانات تکفیری و ترویج وحدت ملی و اتحاد اسلامی اشاره شده است .
سایر سرفصل های این گزارش نیز شامل توجه به طنز فاخر، ترویج الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقشه جامع علمی کشور، مهندسی فرهنگی و...، ترویج زبان و ادبیات فارسی، تدوین اطلس محتوایی و توجه به تنوع موضوعات و مخاطبان و جامعه هدف و استفاده از موسیقی با توجه به ضوابط فرهنگی و شرعی.
معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارش خود مواردی چون استفاده از فضای مجازی و بستر پخش اینترنتی ،معرفی مفاخر فرهنگی ایران و اسلام، پیاده سازی و انتشار مکتوب برخی برنامه های صدای جمهوری اسلامی ایران با توجه به تقاضای موجود نسبت به این محصولات، پالایش بایگانی صدای جمهوری اسلامی و بازپخش برخی برنامه ها و گسترش سخت افزاری صدای جمهوری اسلامی برای دستیابی همه شهروندان به صدای جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.
پس از ارائه این گزارش، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: با توجه به فضای گسترده و تنوع مخاطبان رادیو هنوز هیچ وسیله ارتباطی نتوانسته است جای رادیو را بگیرد.
وی افزود: با توجه به این ظرفیت باید رادیو در صف مقدم ترویج گفتمان علم و فرهنگ در کشور منطبق با سیاست های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.
مخبر دزفولی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مقر فرماندهی علم و فرهنگ در کشور است و به همین دلیل همه دستگاه ها باید ذیل این ستاد فرماندهی قرار گیرند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: توجه به نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی، نظام نامه پیوست نگاری فرهنگی باید در صدای جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود.
وی افزود: هنگامی که در یک برنامه رادیویی موضوع زیست فناوری، ناتو فناوری و سلول های بنیادین مطرح می شود به طور حتم باید این موضوع مورد اشاره قرار گیرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب اسناد ملی این فناوری ها عامل اصلی تحولات کشور در این زمینه ها بوده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در موضوع تحول بنیادین تعلیم و تربیت هم اصل سند مصوب شورا و هم زیر نظام های 13 گانه این سند باید در رادیو موشکافی و تبیین شوند.
رئیس شورای مهندسی فرهنگی گفت: موضوع کاهش جمعیت و خطری که از این مسیر نظام با آن مواجه است و توجه که رهبر معظم انقلاب اسلامی به این خطر دارند، باید در رادیو مدنظر باشد.
وی افزود: ترویج ازدواج آگاهانه، ساده، به هنگام و پایدار جهت استحکام خانواده به عنوان مبدأ هر تحول فرهنگی در صدای جمهوری اسلامی ایران جدی تر باشد.
مخبر دزفولی ادامه داد: با توجه به قدرت و تأثیر رسانه ملی، صدا و سیمای باید بیش از پیش وارد میدان مدیریت تحول علم و فرهنگ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در موضوع اسباب بازی و نوشت افزار و با توجه به تأثیر این در شکل دهی اذهان کودکان و نوجوانان ما قریب به 5 سال است این بخش را زیر نظر داریم و سیاست های مؤثری هم تصویب کرده ایم.
مخبر دزفولی در پایان افزود: فرهنگ سازی و معرفی محتوای اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای همه اقشار جامعه از جمله حوزویان و دانشگاهیان و ایجاد مطالبه جهت اجرای این مصوبات در میان نخبگان وظیفه صدای جمهوری اسلامی ایران است.
فراهنگ(1)**1540**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن