تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802654284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای عالی انقلاب فرهنگی از ثمرات شیرین درخت پرثمر انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شورای عالی انقلاب فرهنگی از ثمرات شیرین درخت پرثمر انقلاب اسلامی است تهران- ایرنا- رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی از ثمرات شیرین درخت پر ثمر انقلاب اسلامی است و خدمات این شورا در همه زمینه ها غیر قابل انکار است.


به گزارش روز دوشنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی و هیات همراه امروز (یکشنبه) با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) با آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس این دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.
آیت الله مهدوی کنی در ابتدای این دیدار، طی سخنانی با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: بنده چون در ستاد انقلاب فرهنگی عضویت داشتم هنوز نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی حس همکاری دارم.
وی افزود: ایام دهه مبارکه فجر مسلماً از مصادیق ایام الله بوده و باید با شکوه هر چه بیشتر گرامی داشته شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی مانند پیروزی همه انبیاء الهی بر طواغیت یک معجزه الهی بود.
وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) با وجود همه نهادهای رسمی متولی بخش علم و فرهنگ به درستی نیاز به وجود یک نهاد بالادستی را برای سیاستگذاری در این زمینه را درک کردند و برای رفع این نیاز شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشکیل دادند.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: انقلاب اسلامی، امام (ره) و شهیدان به گردن ما حق بسیار دارند و ما هر چقدر هم کار بکنیم باز هم نمی توانیم شکر نعمت انقلاب اسلامی را به جا بیاوریم.
آیت الله مهدوی کنی گفت: دانشگاه امام صادق(ع) بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و هدف اصلی از تأسیس این دانشگاه پیگیری ایده دانشگاه اسلامی بود.
وی افزود: در ایام مبارزه، بر علیه رژیم پهلوی جمعی از متفکرین آن روز مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و... به طور جدی در مورد دانشگاه اسلامی فکر می کردند.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که در آن ضمن رعایت ضوابط شرعی، محل اصلی نظریه پردازی اسلامی در مورد علم باشد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: البته تولید علم اسلامی به معنای بی توجهی نسبت به تجربیات سودمند بشری نیست و اصولاً اسلام تجربه را در حیطه ای مشخص، منبعی مطمئن برای ایجاد معرفت می داند.
وی افزود: ما مبانی را از وحی الهی و عترت طاهرین(ع) اتخاذ می کنیم ولی در تعیین روش ها به علم بشری توجه می کنیم.

**بسیاری از نیروهای انقلاب افتخار شاگردی حضرت آیت الله مهدوی کنی را دارند
مخبر دزفولی نیز در این دیدار با تبریک دهه فجر، طی سخنانی گفت: بسیاری از نیروهای انقلاب و کسانی که بعد از انقلاب اسلامی منشأ خدمات فراوانی بوده اند، افتخار شاگردی حضرت آیت الله مهدوی کنی را دارند و به این اعتبار شما از سابقون انقلاب اسلامی و یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ˈمدظله العالیˈ هستید.
وی افزود: مواضع توام بابصیرت حضرت آیت الله مهدوی کنی، در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی برای همه دوستان انقلاب، فرقان و روشن کننده راه درست بوده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همانگونه که حضرت آیت الله مهدوی کنی فرمودند: تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی و متعاقب آن شورای عالی انقلاب فرهنگی برآمده از یک نیاز بود که حضرت امام خمینی(ره) به درستی آن را تشخیص دادند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال اخیر با جدیت بیشتر وارد میدان تدوین اسناد بالادستی بخش های علم و فرهنگ شد.
وی افزود: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در پیوست احکام اخیر خود به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مواردی مانند نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان اولویت های اصلی فعالیت این شورا تعیین فرمودند.
مخبر دزفولی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انجام این وظایف با بکارگیری تعداد زیادی از فرزندان انقلاب که در حوزه و دانشگاه مشغول هستند، وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در ابتدای کار تدوین نقشه جامع علمی کشور، ما هیچ تصوری نسبت به این نقشه نداشتیم، ولی بعد از قریب به 4 سال کار طاقت فرسا با مشارکت 3 هزار نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و 700 مرکز علمی نقشه جامع علمی کشور تدوین، تصویب و ابلاغ شد.
وی افزود: امروز این سند مهم مبنای کار و فعالیت بخش علم و فناوری کشور است و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» هم چندین بار به این سند به عنوان ˈعالی ترین سند علم و فناوری کشورˈ، اشاره فرموده اند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» مبنی بر لزوم رهایی از فلسفه غربی آموزش و پرورش که در صد سال اخیر گرفتار آن بوده ایم، ما کار را از این نقطه شروع کردیم.
مخبر دزفولی گفت: شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رابط این شورا و حوزه علمیه، وارد تدوین مبانی فلسفی اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.
وی افزود: بعد از تدوین این سند، قریب به 30 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب کامل این سند اختصاص یافت و با توجه به این تلاش ها امروز خوشبختانه رهبر معظم انقلاب از این سند به عنوان ˈنسخه شفابخشˈ یاد فرموده اند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بعد از تصویب سند نقشه جامع علمی کشور، تصویب اسناد ملی ذیل این سند با جدیت پیگیری شد و امروز اسناد ملی فناوری هایی مانند: زیست فناوری، سلول های بنیادین، نانو فناوری، هوا فضا، طب سنتی، گیاهان دارویی و... تصویب شده و در حال اجرا است.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: با تصویب این اسناد در تمام بخش های فناوری ما شاهد یک جهش بوده ایم.


**تحول و ارتقاء در علوم انسانی خوشبختانه روند رو به پیشرفت دارد
وی افزود: در مورد موضوع مهم تحول و ارتقاء در علوم انسانی هم خوشبختانه بعد از چند سال کار، جریان ایجاد شده روبه پیشرفت است.
مخبر دزفولی ادامه داد: برای 15 رشته علوم انسانی که نیازمند تحول بودند، افراد شاخصی در قالب کارگروه های مشخص مشغول کار هستند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در مورد تحول در علوم انسانی، بار اصلی بر دوش استاد متعهد است که تربیت استاد متعهد باید توسط دانشگاه امام صادق(ع) انجام شود.
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در مورد آموزش و ترویج فرهنگ قرآن کریم سند راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.
وی افزود: با تصویب این سند، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که مفتخر به داشتن یک مجلس قرآنی برای سیاستگذاری و راهبری ترویج فرهنگ قرآن کریم در همه عرصه ها، است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ادامه داد: همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه امام صادق(ع) باید به صورت مستمر، تعمیق و گسترش یابد.
در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه امام صادق(ع) به امضاء حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس این دانشگاه و آقای دکتر مخبر دزفولی رسید.
فراهنگ(1)**9129 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن