تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802144361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبیین نظر رهبر انقلاب در مورد شعر «هیات» در نشست علمی بنیاد دعبل


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تبیین نظر رهبر انقلاب در مورد شعر «هیات» در نشست علمی بنیاد دعبل

تبیین نظر رهبر انقلاب در مورد شعر «هیات» در نشست علمی بنیاد دعبل
عبدالامیر فائق از اعضاء هیات علمی بنیاد دعبل خزائی در آخرین نشست «شعر هیات» و در قالب یک مقاله به تبیین نظر مقام معظم رهبری در مورد شعر هیات پرداخت.
به گزارش نامه نیوز،  نشست پایانی از سلسله نشست‌های شعر هیات، صبح امروز با حضور جمعی از شاعران آئینی کشور در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست که به ارائه مقاله‌ای با عنوان «شعر هیات از نظر مقام معظم رهبری» اختصاص داشت، عبدالامیر فائق از اعضاء هیات علمی بنیاد دعبل خزائی به ارائه این مقاله از خود پرداخت.

در بخشی از این مقاله و در ذیل موضوع «هیأت» و جایگاه آن از منظر رهبرانقلاب اظهار شد: رهبر فرزانه انقلاب «هیأت» را مرکزی برای «زنده نگه‌‌داشتن عاشورا و عمق‌‌یابى ژرفاى حادثه‌‌ عاشورا» در جامعه معرفی کرده و محور و نقطه‌‌ى ثقل اصلى فعالیتهای آن را «عزادارى عاشورا» دانستهاند. معظمله سایر برنامهها را به عنوان حواشی ـ که البته وجود آنها «لازم» و «خوب» است ـ معرفی کردهاند: «محور و نقطه‌‌ ثقل اصلى هم عزادارى عاشورا است؛ بقیّه‌‌اى که فرمودید، اینها حواشى لازم و خوبى است، امّا آن نقطه‌‌ ثقل، احیاى عاشورا، زنده نگه‌‌داشتن عاشورا و عمق‌‌یابى ژرفاى حادثه‌‌ى عاشورا است.».

مقام معظم رهبری «هیأتى بودن» را نه به عنوان «تعبیرى از بى‌‌نظم بودن»، بلکه به معنای «حضور مؤمنانه، عاشقانه و برخاسته از ارادهی مردم» دانستهاند و بر حفظ این ویژگی در هیأتها تأکید ورزیدهاند: «هیأتى بودن - که به اصطلاح تعبیرى از بى‌‌نظم بودن است - به‌‌خاطر چیست؟ به‌‌خاطر این است که وقتى کسى وارد هیأت امام حسین(ع) میشود هیچ‌‌کس به او نمیگوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ کِى بیا، کِى برو؛ کاملاً همه‌‌ تحرّکات، برخاسته‌‌ از اراده‌‌ مردم و خواست خود مردم است که آن هم ناشى از ایمان آنها است؛ این چیز خیلى خوبى است، این را باید نگه دارید؛ یعنى ارتباط هیأت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایى خود هیأت و خود این کانون را براى دلهاى مردم باید نگه دارید، این را باید حفظ کنید.»

همچنین فائق در بخش دیگری از مقاله خود درباره تعریف «شعر هیأت» از منظر مقام معظم رهبری آمده است: با بررسی بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز می‌توان به تعریفی نسبتاً جامع از شعر هیأت دست یافت. می‌توان گفت که از منظر ایشان، شعر هیأت شعری است که «براى تفهیم مفاهیم، عقاید و اخلاق اسلامى و یا بینش سیاسى و یا هر آنچه که امروز جامعه‌ اسلامى به آن نیاز دارد و مناسب است»، توسط «ذاکران و مداحان» در «محافل و مجالس» خوانده می‌شود. به نظر می‌رسد تعریفی که با بهره‌گیری از سخنان رهبر انقلاب ارائه شد و مستند به بیانات ایشان است، تا حدود زیادی با تعریف ارائه شده از سوی هیأت علمی بنیاد دعبل خزاعی همسان باشد.

در پایان این نشست برخی از شاعران آئینی از جمله محمد رضا سنگری و غلامرضا سازگار به ارائه نقطه نظرات خود در مورد این مقاله پرداختند.




1392/11/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن