تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818865253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتوای رهبر انقلاب یک حرکت اجتهادی را در حوزه های علمیه به وجود آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله فاضل لنکرانی: فتوای رهبر انقلاب یک حرکت اجتهادی را در حوزه های علمیه به وجود آورد تهران- ایرنا- رییس مرکز فقهی ائمه اطهار فتوای رهبر انقلاب در تحریم تولید، انباشت و به کارگیری سلاح های کشتار جمعی را عاملی بر یک حرکت اجتهادی در حوزه های علمیه دانست.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در همایش ملی فقه هسته ای گفت: باید اذعان کنیم صدور فتوای رهبر انقلاب مبنی بر تحریم تولید سلاح های کشتار جمعی موجب شد تا گروه ها و مراکز پژوهشی، محققان را به پژوهش در این زمینه تشویق کنند و این حرکت برکتی را برای حوزه های علمیه به وجود آورد. همانگونه که فتاوای امام خمینی (ره) موجی را در جامعه ایجاد می کرد.
وی با تقسیم بندی آیات قرآنی در زمینه دفاع، این گروه از آیات را برشمرد و توضیح داد: برخی از آیات، حاکمان جامعه را موظف می کند تا جامعه مسلمین از نظر سلاح، همیشه در اوج باشند و در مقابل، آیاتی وجود دارد که تاکید می کند در جنگ نباید کار مسلمانان مصداقی برای تجاوز باشد.
این استاد حوزه با بیان اینکه ما به دنبال هدایت جهانی و نه نابودی جهانی هستیم افزود: برخی آیات، حاکم بر آیات دیگرند بنابراین فساد در زمین حرام است و هرچیزی که مصداق آن باشد نیز حرام است و اگر اسلام به مقابله به مثل سفارش کرده باید توجه داشت که این مقابله به مثل نباید فساد داشته باشد.
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، آیت الله ابوالقاسم علیدوست دبیر علمی همایش، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، حجت الاسلام احمد مبلغی و ناصر قربان نیا از جمله سخنرانان این همایش در روز نخست خواهند بود.
همایش ملی فقه هسته ای فردا (پنجشنبه) در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (دفتر قم) ادامه خواهد یافت و آیت الله علی اکبر رشاد رییس همایش، بهروز کمال وندی معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی ایران، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، آیت الله محسن فقیهی، حجت الاسلام سید مهدی حسینی بیان و محمود حکمت نیا در آن سخنرانی می کنند.
فراهنگ(3)**1003**1983**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن