تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819088645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 2000 اثر نفیس در حوزه ادبیات انقلاب وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 2000 اثر نفیس در حوزه ادبیات انقلاب وجود دارد تهران-ایرنا- مدیر مرکز آفرینش های ادبی گفت: بیش از دو هزار اثر نفیس شامل رمان، داستان های کوتاه و بلند در دوره های گذشته جشنواره داستان انقلاب خلق شده است.


علیرضا قزوه روز شنبه در نشست خبری ششمین جشنواره داستان انقلاب اظهار داشت: معرفی انقلاب اسلامی و عظمت کار امام خمینی (ره) و شهدا از جمله اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: بر همین اساس سعی داریم تا عظمت انقلاب اسلامی را در بعد ادبی به مردم ایران اسلامی و نسل های آینده معرفی کرده و سایر ملل را نیز با آن آشنا سازیم.
مدیر مرکز آفرینش های ادبی گفت: معتقدم اگر دلسوزان انقلاب داستان های انقلاب و تاریخ مبارزات مردمی بر ضد طاغوت را ننویسند به طور حتم افراد مغرضی که راویان صادق نیستند وارد این عرصه شده و اقدام به تحریف تاریخ می کنند.
وی با بیان اینکه ادبیات انقلاب به منزله ویترین هر انقلابی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: ادبیات هنر نخست کشور ما است و اگر هم اکنون شاهدیم که هنر هفتم این سرزمین در ابعاد جهانی حرف هایی برای گفتن دارد از برکات ادبیات انقلاب است.
قزوه با تاکید بر اینکه ادبیات و شعر انقلاب در سایر هنرهای کشور تاثیر شگرفی داشته و انکارناپذیر است، اظهار کرد: معتقدم ادبیات انقلاب سبب رشد دیگر هنرهای ایران زمین شده است.
مدیر مرکز آفرینش های ادبی گفت: اگر یک انقلاب الهی و خدایی در سرزمینی شکل بگیرید باید برای منحرف نشدن آن از ادبیات و اشعار انقلاب بهره گرفت.
وی با بیان اینکه رسالت ادبیات انقلاب همچون رسالت حضرت زینب (س) در کربلا است، افزود: نویسندگان کشورمان نیز همین رسالت را در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی داشتند و وقایع آن دوران ها را صادقانه روایت کردند.
قزوه یادآور شد: اگر متولیان و مسوولان فرهنگی ادبیات انقلاب را جدی نگیرند؛ رسانه ها و افرادی که به استعمار متصل هستند در کنار روایت نادرست از تاریخ و انقلاب، تحریف ادبی هم خواهند کرد.
وی با اشاره به حضور موفق جوانان در ششمین دوره از جشنواره ادبیات انقلاب خاطرنشان کرد: هم اکنون دیگر زمان آن رسیده که برای دوره های بعدی پا را از مرزهای جغرافیایی کشورمان فراتر نهاده و از هنرمندان سایر کشورهای جهان نیز برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آوریم.
وی ادامه داد: هم اکنون نویسندگان و شاعران زیادی در سایر کشورها هستند که دلشان با مردم ایران اسلامی بوده و انقلاب اسلامی را به عنوان الگو می دانند.
قزوه اظهار کرد: باید با بین المللی کردن این جشنواره در سال های آتی از نویسندگان فارسی زبان، مسلمانان و سایر کشورهای همسایه و منطقه نیز دعوت کنیم تا آثاری را که تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در کشورهایشان داشته را بازگو کنند.
برگزیدگان ششمین جشنواره داستان انقلاب طی مراسم ویژه ای در روز دوشنبه 28 بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری معرفی خواهند شد.
فراهنگ(3)**9187**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن