تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش واشنگتن پست از سرعت اینترنت در ایران: آیا روحانی، اینترنت پرسرعت به مردم هدیه می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش واشنگتن پست از سرعت اینترنت در ایران: آیا روحانی، اینترنت پرسرعت به مردم هدیه می‌کند؟

گزارش واشنگتن پست از سرعت اینترنت در ایران: آیا روحانی، اینترنت پرسرعت به مردم هدیه می‌کند؟
واشنگتن پست نوشت: فقط تعداد معدودی از کشورها در زمینه آهسته ترین سرعت اینترنت در جهان، رقیب ایران هستند. کارهای ساده آن لاین می تواند ساعت ها طول بکشد و این امر آزار دهنده است. رضا محمدی، طراح وب، می گوید:« شیوه ای که پهنای باند محدود می شود، عملاً شبیه یک سد است.»
به گزارش نامه نیوز، اما اکنون مقامات وعده داده اند که اوضاع را تغییر دهند. حسن روحانی،رئیس جمهور ایران چند روز پیش اعلام کرد:« هم اکنون کار شروع شده است، و به لطف خدا ادامه خواهد یافت.»

دولت می گوید تا پایان ماه مارس، پهنای متوسط باند دو برابر خواهد شد،اگر چه بر اساس مقایسه ای که توسط نت ایندکس.کام منتشر شده است، حتی این اقدام ایران را از ردیف 170 فعلی خود به ردیف حدود 135 درجهان ارتقاء خواهد داد.

از بسیاری جنبه ها این چرخشی غیر منتظره برای ایران است، اما اکنون به نظر می رسد روحانی دارد اعتراف می کند که آن محدودیت ها تا حدودی سدی در برابر تجارت اینترنتی محسوب می شوند. او وعده داد که جوانان ایران می توانند روی « تدابیر مؤثر» در سال آینده حساب کنند.

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیراً به خبرنگاران داخلی گفت :« ما هنوز بسیار عقب هستیم.» سرعت متوسط فعلی که در حدود دو مگابیت در هر ثانیه است، حدود یک دهم سرعت متوسط جهانی است و ایران را از برزیل، لبنان و ازبکستان نیز عقب تر قرار می دهد. هنگ کنگ که در زمینه اینترنت پر سرعت در صدر جهان قرار دارد، به داشتن متوسط سرعت متوسط 72 مگا بیتی خود مباهات می کند. آمریکا در ردیف 31 قرار دارد، با سرعتی در حدود 21 مگا بیت در ثانیه.

ایران با داشتن جمعیتی در حدود 76 میلیون نفر، تا کنون بالا ترین مجموع استفاده کننده از اینترنت در خاورمیانه را داشته است. حدود نیمی از تمام خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند، که این میزان از دسترسی، در حد میانگین دسترسی خانوارها در منطقه است.

ممکن است ساعت ها طول بکشد که یک کلیپ ویدئویی را دانلود کرد، یا به یک حساب بانکی دسترسی یافت، و دسترسی به اینترنت غالباً با اختلال در سرویس دهی، که توضیحی برای آن ارایه نمی شود همراه است.

در حالی که بسیاری از مشکلات پا برجا است، مقامات با تأکید می گویند که از تابستان گذشته، یعنی از زمان انتخاب روحانی به ریاست جمهوری، تا کنون سرعت اینترنتی حدود سی در صد افزایش یافته است و گامی درجهت فصای باز بیشتر برداشته شده است و مقامات ادعا می کنند که تا مارس 2015میلادی پهنای باند به ده برابر میزان کنونی آن،افزایش خواهد یافت.

محمود واعظی، وزیر فناوری اطلاعات، چندی پیش در اظهار نظری گفت:« بشر برای مقاصد بسیاری به اینترنت نیازمند است. ما باید اقداماتی برای بهبود یخشیدن به تجربه مردم از اینترنت اتخاذ کنیم، ازجمله خرید کردن و پرداخت صورت حساب ها به صورت آنلاین و ترتیباتی برای تحویل آسان تر بسته های خریداری شده.»

دست اندر کاران تجارت اینترنتی می گویند تدابیر جدید دولت برای بهبود بخشیدن به دسترسی به اینترنت هم اکنون اثری مثبت داشته است.

احسان گلابگیر، مدیر سایت شرکت البسکو، گفت:« سرعت اینترنت دارد به مراتب بهتر می شود و این امر به تجارت اینترنتی کمک زیادی می کند.» او گفت، طی سال گذشته فروش شرکت او، از نظر حجم و درآمد دو برابر شده است.

ایران بیش از 20 هزار فروشگاه فعال آن لاین دارد که اکثر آنها در صدد کسب جواز رسمی هستند.

فرانک اسکویی، معاون مدیر مرکز توسعه تجارت اینترنتی، گفت در میان متقاضیان جواز خرده فروشی الکترونیکی، تقریباً 70 در صد آنها زیر 30 سال هستند. او گفت این بخش از فروشندگان امکان استخدام شمار زیادی از افراد جوان را، در کشوری دارند که آمار دولتی حاکی از بیکاری 20 درصد جوانان است، هر چند برخی برآوردها رقمی به مراتب بیش از اینهاست.

اسکویی افزود:«تجارت اینترنتی این ظرفیت را دارد که شغل های زیادی ایجاد کند، و از آنجایی که این فعالیت ها مستلزم سرمایه گذاری زیادی نیست، بسیاری از جوانان به این حوزه جذب می شوند.»

به موازات رشد تجارت اینترنتی، مقامات دولت با چالشی دست به گریبان شده اند و آن، بررسی چگونگی حفاظت از منافع مصرف کنندگان است.

در اولین اقدام برای کاهش کلاهبرداری اینترنتی، بانک مرکزی ایران پذیرش مبادلات از وب سایت های بدون مجوز را، در شروع سال جدید ایران در ماه مارس متوقف خواهد کرد. امروزه، روزانه حدود 300 هزار فروش آنلاین به طور رسمی پیگیری می شوند، اما هنگامی که مقررات جدید اجرا و همه مبادلات پیگیری شوند، این رقم سر به آسمان خواهد زد.

به گزارش تیک، حتی بدون مقررات روشن در این مورد، مردم به نحوی روزافزون با مبادلات الکترونیکی احساس راحتی می کنند. تجهیزات الکترونیک، به ویژه تلفن های همراه، مشهور ترین اقلامی هستند که در ایران به طور آنلاین به فروش می رسند، اما هر کالایی، از فرش ایرانی گرفته تا اتومبیل های جدید را می توان در وب سایت ها خرید.

در اینجا، هیچکس انتظار ندارد که در آینده نزدیک فروش های اینتر نتی جای مغازه ها را بگیرد. اما از آنجا که ایران مهد ارزانترین بنزین جهان است، سوداگران اینترنتی ممکن است از بهای پایین خدمات تحویل، در فرهنگی که پیک های موتوری در تمام ساعات در دسترس هستند، بهره مند شوند.

فرزاد انصافی، مدیر بازاریابی یک فروشگاه آنلاین گفت:« ضرورت های زندگی، مردم را وادار به خرید اینترنتی، به جای تلف کردن وقت شان در خیابان های شلوغ، می کند. در سال های آینده، مردم ایران اقلامی را از طریق اینترنت خواهند خرید که امروز تصور آن را نمی توان کرد.»




1392/11/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن