تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805477929
![نمایش مجدد: شیطانگرایی در گذر تاریخ/2 دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری/ اعدام 80 جادوگر زن در یک روز refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
شیطانگرایی در گذر تاریخ/2 دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری/ اعدام 80 جادوگر زن در یک روز
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شیطانگرایی در گذر تاریخ/2
دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری/ اعدام 80 جادوگر زن در یک روز
رواج جادوگری در روزگار کهن، نه فقط در میان مردان بنیاسرائیلی بلکه در میان زنانشان هم شگفتآور بود، به گونهای که شیمعون بن شطح در یک روز ۸۰ زن جادوگر را اعدام کرد. مبارزه با جادو در میان مسیحیان نیز داستان طولانی دارد.
![خبرگزاری فارس: دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری/ اعدام 80 جادوگر زن در یک روز خبرگزاری فارس: دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری/ اعدام 80 جادوگر زن در یک روز](http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/02/09/13910209000567_PhotoA.jpg)
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، امروزه شیطانگرایی فراتر از حرکتی زودگذر، با داعیه معنویت به میدان آمده است. این مرام برخلاف تصور رایج، جذابیتهایی دارد که فهم و درک آن برای کسانی که تصور روشنی از آموزههای این آیین ندارند، بسیار دشوار است. هر چند شیطانگرایی جدید به تقلید از شیطانگرایی قرون وسطایی شکل گرفته و بسیاری از آموزههای آن را در خود جای داده است، این جنبش، در نوع خود حرکت جدیدی است که باید با نگاه به ریشههای تاریخی- اجتماعی آن در غرب تحلیل شود. در تحلیل شیطانگرایی جدید، چهار محور اساسی باید مورد کاوش قرار گیرد که عبارت است از: بزرگنمایی عهدین(انجیل و تورات) از شیطان، نقص و ناکارآمدی مسیحت در غرب، دینستیزی نظام سرمایهداری و خلأها و نواقص نظام تمدن غرب، هر کدام از این چهار بخش اگر نادیده گرفته شود، تحلیل شیطانگرایی مدرن ناقص خواهد بود. برای بازخوانی مفهوم شیطانگرایی به تورق کتاب «کاوشی در معنویتهای نوظهور» به قلم حجتالاسلام حمزه شریفی دوست پرداختیم که در ادامه میآید: *شیطانگرایی معاصر شیطانگرایی معاصر با بحرانهای بعد از جنگ جهانی دوم پیوند خورده است. جنگ جهانی دوم شرایطی ناامید کننده ایجاد کرده بود، فریاد مبارزه و اعتراض از هر کوی و برزن بلند بود، جوانان دریافتند که نظام سرمایهداری، جهان را به مرز نابودی و انهدام رسانده است ظلم و خفقان شدید باعث شد گروهی از جوانان عصیان کنند و اعتراض خود را با ترویج هیپیگری نشان دهند، بلکه بتوانند با طرح تفکری نو در حوزه اخلاق و امنیت اصلاحگری کنند. سرانجام جوانان به ویژه دانشجویان برخاستند و با توجه به ظرفیت موسیقی با شعار «سرانجام اصلاحی باید» جنبش متال را به وجود آورند، شاید اولین گام در به انحراف کشاندن این حرکت اصلاحی، استفاده از این ابزار (موسیقی) بود. در دهه اول موسیقی متال، تمامی اشعار و ترانههای آن دارای خمیر مایه اعتراضآمیز بر ضد جنگ، عشرتطلبی و سلطه سیاسی بود. در این ترانهها مبارزه با مدرنیته و سلطه تجاری موج میزد و بخش قابل توجهی از محتوای ترانهها هم مربوط به مسائل معنوی، بیداری ضمیر انسانها و ندای درون بود. اما گردانندگان و طراحان نظام سرمایهداری بیکار نبودند. مهار بحران برای آنها بسیار حیاتی بود. سرانجام با کشاندن کنسرتهای اعتراض به دامن شیطانگرایی توانستند از گمراهی توده مردم با این جنبش جلوگیری کنند و با ترویج نمادها و پوششهای شیطانی در پارهای از کنسرتها، عملاً به شناساندن این مرام به مردم کمک کنند. یقیناً خواست اولیه جوانان معترض ترویج و گسترش شیطانگرایی نبود. خواننده مشهور گروه انگلیسی بلک سبت یعنی «آزی آزبورن» اولین کسی بود که به این ایده واکنش نشان داد. او در سال 1976 در مصاحبهای تأکید کرد: «من و بچهها هرگز دنبال تفکرات شیطانی نرفتهایم... من به آفرینندهام ایمان دارم. بلک سبت هرگز گروهی شیطانپرست نبوده است. من از دیدن بعضی از طرفدارانمان که با لباسهای سیاه و صورتی رنگ شده و شمعی در دست در سالن کنسرت حضور پیدا می کنند واقعاً میترسم... واقعا ما آنگونه که آنها فکر میکنند نیستیم. ما فقط معترضیم». اما کار از کار گذشته بود. دستان پشت صحنه توانستند با نفوذ عوامل خود به کنسرتهای موسیقی و به دنبال آن پوشش رسانهای در تلویزیون و روزنامهها، توجه به شیطان را در کانون توجه توده مردم قرار دهد و زمینهای فراهم کنند که گروههای جدید هم با تحمل این هزینه و قبول برچسب شیطانگرایی به گروههای راک و متال ملحق شوند. در پی آن گروههای جدیدی به جای اینکه به آرمان اولیه جنبش پایبند باشند، به تخلیه انرژی اعضای خود و پرداختن به محتوای شیطانی در کنسرتها سرگرم شدند. در نتیجه یکی از فراگیرترین جنبشهای ضد سرمایهداری در غرب که در ابتدا با آرمانهای انسان دوستانه شروع شد نه فقط مهار که با ایده شیطانگرایی تغییر ماهیت یافت. چنین دستکاری در ماهیت حرکت، چنان رسوایی بپا کرد که هواداران متال هم در تاریخچه آن از این لکه ننگ یاد میکنند: «موسیقی متال به عنوان جنبش هنری- اجتماعی، به مانندتمام مقولات بشری، پس از گذشت مدتی کوتاه از روزهای آغازین خود بازیچه دست سودجویان شد.. گویی دالانی کثیق و تودرتو که به جیب سرمایهداری و ابرقدرتهای بزرگ ختم میشود و هیچ کس را توان راهیابی به آن نیست، مگر در جهت برآورده ساختن اهداف آنان». *جادوگری و شیطانگرایی منابع تاریخی از قوم یهود، چهرهای انس یافته با خرافات و جادوگری گزارش میدهد، آنها از این ابزار برای بهرهجویی بیشتر از متاع دنیا و تسلط بر دشمنان خود سود جسته تا جایی که در اسکاندیناوی بعد از شیوع طاعون، یهودیان را به قتل عام همسایگان متهم کردند و یهودیان تلاش میکردند ثابت کنند که قوم آنها نیر همچون دیگران به طاعون مبتلا شده است. رواج جادوگری در روزگار کهن، نه فقط در میان مردان بنیاسرائیلی بلکه در میان زنانشان هم شگفتآور بوده است، به گونهای که شیمعون بن شطح -قرن اول قبل از میلاد- در یک روز هشتاد زن جادوگر را اعدام کرد. مبارزه با جادو در میان مسیحیان نیز داستان طولانی دارد. منابع تاریخ آوردهاند که دادگاه تفتیش عقاید در موارد زیادی برای پرداختن به جرمهای جادوگران تشکیل میشد و حکم به اعدام و سوزاندن جادوگران میداد. از دیدگاه تلمود، گنجینه دینی کهن یهود، جادوگر، مجرم و محکوم است؛ زیرا از اوامر تورات سرپیچی میکند، در حالی که شعبدهباز با وجودی که تأیید نمیشود، مجرم نیست. تلمود هر نوع سحر، جادو و فالگیری را به شدت تقبیح و محکوم کرده است؛ تا جایی که جادوگری اعمال مخصوص بتپرستان میداند. با همه تلاشهایی که از جانب پارهای از علمای یهود برای از میان بردن سحر و جادو به عمل آمد، این خرافات در بین یهودیان عوام نفوذ کرد. در فصل هجدهم سفر تثنیه، صورتهایی از سحر و جادو که میان بتپرستان آن زمان معمول بوده، ارائه شده و تورات، فرزندان اسرائیل را از چنین اعمالی منع کرده است. شیطان پرستی، امروز با مراسم و آیینهای جادویی ارتباطی نزدیک دارد و جادوگری، رکن آن محسوب میشود. توجه خاصی که شیطان گرایان به اعمال جادویی دارند، به عرفان رازآلود و جادویی کابالا (قبالا) بر میگردد که از نظر تاریخی ریشه در گرایش عوام یهود به جادو دارد. ادامه دارد... انتهای پیام/ک
92/11/29 - 10:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]
صفحات پیشنهادی
شیطانگرایی در گذر تاریخ/۱ شیطانگرایی چگونه متولد شد/ماجرای نوزادان نامشروع و قربانگاه شیطان
شیطانگرایی در گذر تاریخ ۱شیطانگرایی چگونه متولد شد ماجرای نوزادان نامشروع و قربانگاه شیطاندختر لورنز جادوگر پس از مرگ همسرش مراسم بلک را که بازسازی شیوه جادوی جنسی در دوره باستان و آیینهای باروری بدوی بود در بین اشراف و درباریان فرانسه بنیان گذاشت به گزارش خبرنگار آیین و انکتابی درباره تاریخ سفال زرینفام منتشر شد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸ ۳۵ بررسی سیر تاریخی سفال زرینفام در جهان نوشته مهناز محمدزاده میانجی منتشر شد به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در معرفی این کتاب عنوان شده است زرینفام نوعی تزیین رولعابی است که از آن برای ایجاد جلای فلزی خاصی در سطح قطعات لعابدادیدگاه اصغر فرهادی درباره فیلمسازی در ایران و اعتراض به فیلمهای جشنواره
دیدگاه اصغر فرهادی درباره فیلمسازی در ایران و اعتراض به فیلمهای جشنواره خیلی دلم میخواهد فیلم بعدیام در ایران باشد ولی ناچارم فیلم بعدیام را بیرون از ایران کار کنم بعداز فضای سخت و بستهای که وجود داشت حالا شوق و شور جدیدی به سینما آمده ترجیح میدهم راجع به فیلمهای حاضر دردیدگاه آیت الله نوری همدانی درباره نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع)
دیدگاه آیت الله نوری همدانی درباره نمایش چهره حضرت ابوالفضل ع قم – ایرنا – آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نمایش چهره حضرت ابوالفضل ع را در فیلم ها جایز ندانست به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری حوزه وی در پاسخ به استفتای جمعی از مومنان مبنی بر نمایش چنظر یک مرجع درباره اعدام در ملاء عام
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶ ۵۴ حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به پرسش شفقنا درباره اجرای حدود پاسخ گفته اند به گزارش ایسنا شفقنا در ادامه نوشت متن پرسش مطرح شده و پاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است آیا اجرای حدود در ملاء عام از ضروریات اجرای حدود و جزو لاینفک آن است یا میدیدگاه یک مقام نهاد ریاستجمهوری درباره تلویزیون/ بیشتر فوتبال و خبر میبینم
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون در گفتگو با مهر مطرح شد دیدگاه یک مقام نهاد ریاستجمهوری درباره تلویزیون بیشتر فوتبال و خبر میبینم معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری مخاطب اخبار فوتبال و برنامههای آموزشی شبکههای سیما است و تأکید میکند فقط هر چیزی که تحت عنوان کلاس برگزدیدگاه یکی از مراجع تقلید درباره نمایش چهره حضرت عباس(ع)
دیدگاه یکی از مراجع تقلید درباره نمایش چهره حضرت عباس ع آیتالله علوی گرگانی از مراجع تقلید ضمن انتقاد از نمایش چهره حضرت ابوالفضل ع در قالب تصویر توصیه کرد وزارت ارشاد در نظارتهای خود دقت بیشتری به خرج داده و شرایط و نکات شرعی را رعایت کند به گزارش خبرگزاری فارس آیتالله سیدیدگاه های همسر پادشاه عربستان درباره شوهرش
دیدگاه های همسر پادشاه عربستان درباره شوهرشتاریخ انتشار چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷ ۵۶ همسر سابق پادشاه عربستان سعودی در گفت وگو با صدای روسیه حاکم عربستان را به دور از انسانیت توصیف کرد و گفت وی چهار فرزندم را به اسارت گرفته است به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری صدای رودیدگاه آیت الله مظاهری درباره بوسیدن قبر و روشن کردن شمع روی مقبره
دیدگاه آیت الله مظاهری درباره بوسیدن قبر و روشن کردن شمع روی مقبره خوب است و روایت هم دارد پارسینه دو سئوال و جواب فقهی از آیت الله مظاهری اصفهان درباره شمع روشن کردن و بوسیدن قبر بدین شرح است سؤال آیا بوسیدن قبر اشکال دارد همچون بوسیدن قبر پدر و مادر و شهیدان عزیزیواشنگتنپست بررسی کرد: چرا اخبار منتشر شده درباره نحوه اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی موثق نیست؟
واشنگتنپست بررسی کرد چرا اخبار منتشر شده درباره نحوه اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی موثق نیست اگر در چند ساعت اخیر دنبالکننده خبرها در محیط اینترنت بودهاید احتمالاً داستان جزئیات اعدام شوهر عمه کره شمالی را خواندهاید ادعا شده کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ماه گذشته شوهر عمهدیدگاه روس ها درباره فرایند امحای تسلیحات سوریه
دیدگاه روس ها درباره فرایند امحای تسلیحات سوریهتاریخ انتشار سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸ ۴۹ معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد دولت بشار اسد مسئول تعویقهای به وجود آمده در فرآیند امحای زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه نیست به گزارش ایسنا سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورآخرین دیدگاههای ایران درباره مسایل بینالمللی، منطقهای و دوجانبه
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸ ۵۸ معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در نشستی مشترک با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپایی آخرین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را درخصوص مسایل مهم بینالمللی منطقه ای و دوجانبه تشریح کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مجیداستفتاء درباره اعدام در ملاء عام
استفتاء درباره اعدام در ملاء عام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در پاسخ به پرسشی در باره اعدام در ملاء عام گفت که اگر اجرای حد در ملاء عام پیامدهای منفی داشته باشد سزاوار است از آن پرهیز شود عصر ایران آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در پاسخ به پسند: گذرنامه تاریخی قوم بختیاری
سند گذرنامه تاریخی قوم بختیاری 1392 10 15دیدگاه شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان درباره منشور حقوق شهروندی
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵ ۰۹ شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان دیدگاهها و نظرات خود را درباره منشور حقوق شهروندی که توسط جمعی از کارشناسان مرتبط با این حوزه تهیه شده است را به الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ایاوباما به دنبال آزادی چه کسی است؟ همه چیز درباره مسیحیت تبشیری و «کشیش قلابی ایرانی»+تصاویر
اوباما به دنبال آزادی چه کسی است همه چیز درباره مسیحیت تبشیری و کشیش قلابی ایرانی تصاویرجریان تبلیغ و تبشیر مسیحیت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسیحی با تشکیل اردوگاهها در سطح جهان اقدام به جذب مسلمانان و پیروان دیگر ادیان میکنند به گزارش خبرگزاری فارس مسیحیتدر گذر از پیچ تاریخی - نقد کیهان بر عملکرد رسانه ملی
در گذر از پیچ تاریخی - نقد کیهان بر عملکرد رسانه ملی تهران - ایرنا - کیهان نوشت تلاش ها و افتخارات و همه پیروزی های به دست آمده با غفلت عجیب و تاسف بار رسانه های خودمان - اعم از رسانه ملی و دیگر رسانه ها - کمتر دیده شد و در مقابل مردم بیشتر شاهد نمایش تلخکامی ها و ناکامی ها بود-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها