تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819802456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صحنه تئاتر، آزمایشگاه روح بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایشنامه نویس پیشکسوت: صحنه تئاتر، آزمایشگاه روح بشر است تهران - ایرنا - نمایشنامه نویس و کارگردان پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان، دنیای هنرهای نمایشی را جهانی مسحور کننده و لبریز از تخیل و فانتزی دانست و تصریح کرد صحنه تئاتر، آزمایشگاه روح بشر است.


به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، هنگامه مفید، امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از مجموعه 30 جلدی نمایشنامه های آسان که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید 150 نمایشنامه برای گروه های مختلف سنی در مدارس کشور گفت: انتخاب به جا و شایسته داستان های مرزبان نامه برای نگارش آثار این مجموعه نمایشی در حقیقت بازتاب 250 سال تاریخ ادبیات کشور برای کودکان و نوجوانانی است که کمتر با این آثار آشنایی دارند.
وی با بیان آنکه صحنه هنرهای نمایشی همواره توجه همه مخاطبان را به خود جلب می کند ادامه داد: صحنه نمایش آزمایشگاه روح بشر است و ضرورت و توجه به هنرهای نمایشی برای تقویت قوه خیال و اندیشه کودکان در حقیقت آزاد سازی روح آنها برای در نوردیدن مرزهای پاک معرفتی و معنوی انسانی است.

** خلق کتاب، ارزشمندترین نماد هویت یک ملت است
در ادامه نصرالله اشرفی پژوهشگر حوزه ادبیات داستانی و نمایشی به عنوان دیگر سخنران این مراسم به سلیس و روان بودن و قابل فهم بودن روایت ها و مفاهیم موجود در این مجموعه 30 جلدی نمایشنامه اشاره کرد.
وی به پیوند ارگانیک، پویا، زنده و اثرگذار 150 نمایشنامه موجود در این مجموعه پژوهشی با مخاطبان به عنوان دیگر ویژگی برجسته مجموعه 30 جلدی نمایشنامه های آسان اشاره کرد و افزود: با مطالعه تنها بخشی از نمایشنامه های این مجموعه، خواننده به وضوح متوجه می شود که خالق این مجموعه 30 جلدی به خلق کتاب به عنوان ارزشمندترین نماد هویت یک ملت با تمام روح و روان خود اعتقاد دارد.

** تجربه تلخ اروپاییان، می تواند راهنمای ایرانیان باشد
سخنران بعدی مراسم مریم جلالی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور بود که پشت میکروفن قرار گرفت.
وی با اشاره به سه دوره تفکری کودک زائد در قرون وسطی، کودک ضروری در دوران مدرن و بازگشت به نگرش کودک زائد در دنیای پست مدرن و حاکم بر شرایط فرهنگی امروز کشورهای اروپای غربی و آمریکا گفت: خوشبختانه ایران از اواخر دوران صفویه و آغاز دوران مشروطه به بعد از تفکر کودک زائد فاصله گرفت و در حال حاضر به نگرش کودک ضرری و احترام به حقوق و مطالبات او دست پیدا کرده است.
این پژوهشگر حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: تنها بین سده 1285 تا 1385 خورشیدی، شاهنامه فردوسی و داستان های آن بیش از 700 بار مورد اقتباس نویسندگان برای خلق آثار هم سطح کودک و نوجوان قرار گرفته است.
در مراسم رونمایی از مجموعه 30 جلدی نمایشنامه های آسان به قلم حسن دولت آبادی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر و هنرمندانی چون اصغر همت، مجید امرایی، صدیقه حسن زاده، رضا فیاضی، هادی مرزبان، علی اکبر شکارچی، عطا الله کوپال، هنگامه مفید، هما جدی کار حضور داشتند.
فراهنگ(3)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن