محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832009744
محمد حسین لطیفی در گفت وگو با فارس عنوان کرد فیلمساز طبیب روح است و اگر نیست نباید اصلا پشت دوربین بایستد/ فیلمسازی که فقط درد را مطرح می کند فرقی با دستگاه کپی و زیراکس ندارد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محمد حسین لطیفی در گفت وگو با فارس عنوان کرد
فیلمساز طبیب روح است و اگر نیست نباید اصلا پشت دوربین بایستد/ فیلمسازی که فقط درد را مطرح می کند فرقی با دستگاه کپی و زیراکس ندارد
عضو هیات انتخاب جشنواره سی دوم فیلم فجر با شااره به اینکه فیلمساز طبیب روح است و اگر نیست نباید اصلا پشت دوربین بایستد گفت: این خیلی زشت است که فیلمساز جوان و آینده دار با چنین فکری کند و در این صورت فرقی با دستگاه کپی و زیراکس ندارد.
محمدحسین لطیفی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص اینکه چگونه امید را می توان در فیلم های سینمایی نشان داد گفت: من فکر می کنم این موضوعی است که باید خیلی کارشناسی شود اما واقعیت این است که فیلمساز زمانی حق فیلم ساختن دارد که بخواهد مانند یک طبیب حرف بزند، اگر من هم مثل بقیه باشم و بخواهم در جامعه افسرده فیلم افسرده بسازم و افسرده حرف بزنم با فیلم خودم دارم تجویز افسردگی بیشتر می کنم. * فیلمساز طبیب روح است و اگر نیست نباید اصلا پشت دوربین بایستد وی افزود: بنابراین فیلمساز چه بخواهد و چه نخواهد طبیب روح است و اگر نیست نباید اصلا پشت دوربین بایستد. گفتن درد چیز مهمی نیست و در همه جای دنیا درد وجود دارد و اصلا بشر بدون درد بوجود نیامده است اما اینکه ما دردها را نشان می دهیم و یک روزنه امید داشته باشیم مهم است و در واقع باید بتوانیم برای این درد در فیلم هایمان درمان هم نشان دهیم و نشان دادن درد به تنهایی هنر نیست. * اینکه کارگردان بخواهد ثابت کند توانایی ساخت فیلم در دو اتاق را دارد بدرد سینما نمی خورد عضو هیات انتخاب جشنواره سی و دوم تصریح کرد: در بین فیلم های امسال یک کار اولی بود که پایان آن درست است که با مرگ تمام شد اما در این عشق یک عظمتی نهفته بود و به عنوان یک فیلمساز من به سازنده این فیلم احترام می گذارم چون احساس می کنم اگر فیلمش را با مرگ تمام می کند اما مخاطب را به عشق و جاودانگی می رساند اما در بسیاری از فیلم ها شاهد بوده ایم که کارگردان تنها خواسته بگوید من توانایی ساخت فیلم در دو اتاق را دارم و این به لحاظ سینمایی اصلا بدرد مخاطب نمی خورد. * سینما با فیلم ساختن فرق می کند کارگردان «روز سوم» ادامه داد: سینما با فیلم ساختن فرق می کند، سینما یعنی فیلم،سالن سینما و مردمی برای دیدن آن فیلم به سالن آمده اند. من می توانم فیلمی را بسازم که در جشنواره ای خاص عده ای از خواص آنرا ببینند اما سینما یک مبحث دیگری است که بایستی مولفه های دیگری هم داشته باشد. در این شرایط اجتماعی ما سینمایی داشته ایم که نمی دانستیم اسمش امید است و حتی یک بخش عظیمی از سینمای قبل از انقلاب فارغ از همه مسایل حاشیه ای سینمای امید بوده است. لطیفی در ادامه این گفت وگو در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد خلط مبحثی در مورد سینمای امید شکل گرفته و انگار سینمای امید ساخت فیلم کمدی است، در صورتیکه در تلخ ترین موضوع هم می توان پایان امید بخش ارائه داد و اینرا چگونه می توان در سینما ارائه کرد؟ گفت: یکی از کارهایی که من را به خاطر ساخت آن نقد کردند که شان لطیفی بعد از سال ها ساخت چنین کاری نبود سریال «دودکش» بود که از تلویزیون پخش شد اما آیا «دودکش» ماهیتی غیر از این داشت؟. وی تصریح کرد: در «دودکش» تمام فقر اجتماعی، مشکلات اجتماعی و .... را مطرح می کنیم اما در پایان می گوئیم تنها با هم بودن می توانیم مشکلات را برطرف کنیم. در نهایت بارقه هایی از کنار هم بودن و امید به آینده را می توانید ببیند که در هر ژانری می تواند نفهته باشد. * فیلمساز نباید تنها طرح مساله کند و پاسخ مساله را از مخاطب بخواهد کارگردان فیلم «توفیق اجباری» در تشریح سینمای امید بیان داشت: سینمای امید یعنی اینکه وقتی مخاطب از سالن سینما بیرون می آید یک بخشی از مساله برایش حل شده باشد، نه اینکه ما فقط مساله طرح کنیم و به بعد بخواهیم جواب تمام مساله ها را مخاطب حل کند و فیلمساز نقش خود را به عنوان یک مصلح اجتماعی کنار بگذارد و انگار در یک صف ایستاده باشد که خودش هم حرف های همان صف را بزند، در حالیکه سینماگر باید بتواند برای مساله هایی که به مخاطب ارائه می دهد راه حل نشان دهد. لطیفی در ادامه در پاسخ به چرا عموما در بین فیلمسازان نسل جوان ناامیدی در فیلم ها دیده میشود؟ اظهار داشت: شاید به این دلیل که این نسل خودشان نسل ناامیدی هستند، من خودم در یک بخشی واقعا به این نسل حق می دهم به دلیل اینکه وقتی جلوی رویشان را نگاه می کنند خیلی درخشان و روشن نیست اما با این حال باید بتوانیم نور امید را در فیلم به مخاطب ارائه دهیم. * فیلمسازی که فقط درد را مطرح می کند فرقی با دستگاه کپی و زیراکس ندارد این فیلمساز همچنین در پاسخ به این سوال که چرا چنین تفکری در بین فیلمسازان جوان شکل گرفته که ما تنها باید درد را نشان بدهیم و راه حل درد به عهده فیلمساز نیست؟ گفت: آنها مطرح کننده درد نیستند و مطرح کننده درد در واقع خود مردم هستند و فیلمسازی که فکر می کند تنها مطرح کننده درد است یک دستگاه کپی است. این خیلی زشت است که فیلمساز جوان و آینده دار با چنین فکری کند و در این صورت فرقی با دستگاه کپی و زیراکس ندارد چون اینگونه نمی شود حرف زد. وی تاکید کرد: اما به این نسل حق می دهم چون با سختی جلو آمده اند و روبرویشان هم خیلی روشن نیست و خودش هم پر از درد است. البته نسل ما هم درد داشت اما همیشه یک نور امیدی در دل ما وجود داشت و افقی داشتیم، بشر با نور امید زنده است،از این منظر به نسل جوان حق می دهم اما باید خودمان در درجه اول یک نور امید در دلمان ایجاد کنیم و بعد آنرا به جامعه منتقل کنیم اگر اینکار را نکنیم در نهایت بیننده نخواهیم داشت و اگر بیننده نداشته باشیم نمی توانیم سینماگر باقی بمانیم. عضو هیات انتخاب جشنواره سی دوم فیلم فجر در خاتمه در خصوص اینکه چند درصد از فیلم های جشنواره امسال در اکران 93 با استقبال مواجه خواهند شد اظهار داشت: تنها ده درصد فیلم های امسال قابلیت جذب مخاطب دارند و اگر بیننده با نگاه مهربانانه وارد سالن سینما نشود صندلی ها خالی می مانند و این را اول باید فیلمساز شروع کند، مسول حمایت کند و بینده به سالن بیاید که حداقل پروسه ای دو ساله است و اصلا نباید انتظار داشته باشیم که سال آینده با رشد مخاطب مواجه باشیم. انتهای پیام/ ا
92/11/20 - 12:05
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]
صفحات پیشنهادی
محمدزاده در گفتوگو با فارس عنوان کرد «بحران هویت» مشکل اصلی جوان امروزی/ نسبت «انقلاب اسلامی
محمدزاده در گفتوگو با فارس عنوان کردبحران هویت مشکل اصلی جوان امروزی نسبت انقلاب اسلامی با عقل و دینمعاون آموزش دانشگاه امام صادق ع گفت اگر میخواهیم نسل جوان ما با پیامهای انقلاب و امام راحل ارتباط برقرار کند کافی است ارزشهای حقیقی انسان و مسیری را که باید برای رسیدن به کگفتوگوی مشروح فارس با محمدکاظم مزینانی نویسنده داستان انقلاب داستان انقلاب باید از حالت گلخانهای خارج شود/ د
گفتوگوی مشروح فارس با محمدکاظم مزینانی نویسنده داستان انقلابداستان انقلاب باید از حالت گلخانهای خارج شود در مقابل سوژهای مانند انقلاب نوشتن از فردیت معنا نداردنویسنده رمان شاه بیشین گفت مگر میشود نویسنده ایرانی داستان بنویسد و سوژه انقلاب اسلامی را نبیند وقتی سوژهای بهمحمد ساسان در گفتوگو با فارس عنوان کرد تولید مستند «جام جهاننما» برای تلویزیون/ آغاز نگارش فیلمنام
محمد ساسان در گفتوگو با فارس عنوان کردتولید مستند جام جهاننما برای تلویزیون آغاز نگارش فیلمنامه سریال یک کار خوبتهیه کننده مستند جام جهان نما از آغاز مراحل نگارش فیلمنامه سریال یک کار خوب خبر داد محمد ساسان مستندساز و تهیه کننده مستند هفت قسمتی جام جهاننما در گفتوگو با خبمحمدرضا دهشیری در گفتوگو با فارس: امام(ره) پیوند اسلام و مدرنیته را امکانپذیر میدانست
محمدرضا دهشیری در گفتوگو با فارس امام ره پیوند اسلام و مدرنیته را امکانپذیر میدانستاستاد علوم سیاسی دانشکده روابط بینالملل وزارت امور خارجه گفت به اعتقاد امام راحل پیوند بین اسلام و مدرنیته امکانپذیر است اما پیوند اسلام و مدرنیسم به عنوان یک ایدئولوژی امکان ندارد محمدرضادر گفتوگو با فارس عنوان شد اجرای دو اثر منتخب دوسالانه دیوارنگاری در مناطق ۵ و ۲۲
در گفتوگو با فارس عنوان شداجرای دو اثر منتخب دوسالانه دیوارنگاری در مناطق ۵ و ۲۲رئیس اداره نقاشی سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اجرای دو اثر منتخب دوسالانه دیوارنگاری و گرافیک شهری در مناطق ۵ و ۲۲ تهران خبر داد رضا بابازاده مقدم رئیس اداره نقاشی سازمان زیباسازی شهرداری تهرانمحمد بقایی در گفتوگو با فارس: «تأملات ایرانی» به بازار کتاب میآید/ مبنای تمدن غرب هم بر اندیشه شرق
محمد بقایی در گفتوگو با فارس تأملات ایرانی به بازار کتاب میآید مبنای تمدن غرب هم بر اندیشه شرق استوار استیک پژوهشگر و مؤلف حوزه فلسفه و ادبیات گفت امروز مردم جهان فکر میکنند غرب منشاء بسیاری از اندیشههاست در حالی که اگر به واقع تمدن غرب را مورد بررسی قرار دهیم متوجه میشودر گفتوگو با فارس عنوان شد «مدهآ» با قتل آغاز میشود/ ادامه قصه اوریپید در جشنواره تئاتر فجر
در گفتوگو با فارس عنوان شد مدهآ با قتل آغاز میشود ادامه قصه اوریپید در جشنواره تئاتر فجرمیلاد نیکآبادی با بیان اینکه شیوه اجرای نمایش مدهآ بر اساس انرژی بازیگران است گفت این اثر بعد از اینکه مدهآ فرزندانش را به قتل میرساند آغاز میشود و در واقع ادامه نمایش مدهآ امحمدحسن روزی طلب در گفتوگو با فارس کتاب «صخره سخت» نخستین اسناد امنیتی پس از انقلاب را افشا میکند
محمدحسن روزی طلب در گفتوگو با فارسکتاب صخره سخت نخستین اسناد امنیتی پس از انقلاب را افشا میکندمحمدحسن روزی طلب درباره کتاب صخره سخت ـ بررسی پروندههای امنیتی سال1357-1359 گفت حدود 600 سند منتشر نشده در این کتاب گنجانده شده که برای اولین بار منتشر خواهد شد شاید بتوان گفت نخستیمحمدصادق کوشکی در گفتوگو با فارس: «استقلال» شاهبیت اندیشههای سیاسی امام است
محمدصادق کوشکی در گفتوگو با فارس استقلال شاهبیت اندیشههای سیاسی امام استاستاد دانشگاه تهران استقلال را شاهبیت اندیشههای سیاسی حضرت امام دانست و گفت در چند ماه اخیر رفتار نه چندان درخور شایسته برخی مسئولان سیاست خارجی با دشمنان نظام را شاهد بودیم اما جمعاً این استقلال تا حدودر گفتوگوی مشروح فارس با حافظ ممتاز قرآن مطرح شد وقتی حفظ قرآن بهانهای برای ابراز محبت مردی به همسرش میشود
در گفتوگوی مشروح فارس با حافظ ممتاز قرآن مطرح شدوقتی حفظ قرآن بهانهای برای ابراز محبت مردی به همسرش میشودهمسرم مرا به حفظ قرآن ترغیب کرد و برای ایجاد انگیزه برایم هدیه میخرید حفظ جزء یک قرآن پس از ازدواج به واسطه تشویق همسرم و همچنین دادن هدایایی که به من قول داده بود محقق شددر گفتوگو با فارس اعلام شد حسن بلخاری و سیدمحمد بهشتی نامزهای ریاست فرهنگستان هنر
در گفتوگو با فارس اعلام شدحسن بلخاری و سیدمحمد بهشتی نامزهای ریاست فرهنگستان هنرحسن بلخاری و سیدمحمد بهشتی دو نامزد ریاست فرهنگستان هنر هستند که باید دید ریاست جمهوری و شورای انقلاب فرهنگی کدام یک را برای این مسند برمیگزینند حسن بلخاری پژوهشگر فلسفه هنر اسلامی و رئیس سابق پژوهدر گفتوگو با فارس عنوان شد احکام اعضای هیات نظارت بر نشر را رئیسجمهور باید امضا کند/ پیگیری برای ارسال احکام
در گفتوگو با فارس عنوان شداحکام اعضای هیات نظارت بر نشر را رئیسجمهور باید امضا کند پیگیری برای ارسال احکام به ارشادمدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و مشاور علمی ـ فرهنگی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی از ارسال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با امضای رئیس جمهور به وزارت ارشاآیتالله سید محمد غروی در گفتوگو با فارس: حضرت امام(ره) علما را از عزلتگزینی بر حذر میداشتند
آیتالله سید محمد غروی در گفتوگو با فارس حضرت امام ره علما را از عزلتگزینی بر حذر میداشتندعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت حضرت امام ره علما باید آنچه مورد نظرشان هست را مطرح کنند نباید جوری عمل بشود که علما منزوی شده یا خود را منزوی کنند آیتالله سید محمد غروی عضو جامعبرازش در گفتوگوی مشروح با فارس: اهل شعار نیستم/ دفتر چاپ فرصت خطای زیاد را ندارد/ به کارگیری 50 متخصص در کارگ
برازش در گفتوگوی مشروح با فارس اهل شعار نیستم دفتر چاپ فرصت خطای زیاد را ندارد به کارگیری 50 متخصص در کارگروههای چاپمحمودرضا برازش از به کارگیری بیش از 50 کارشناس و متخصص در کارگروههای چاپ وزارت ارشاد خبر داد و گفت اهل شعار نیستم بلکه در این دفتر تلاش دارم تا مشکلات پیش رویدر گفتوگو با فارس جدیدترین رباعیهای میلاد عرفانپور با عنوان «ناخوانده» میآید
در گفتوگو با فارسجدیدترین رباعیهای میلاد عرفانپور با عنوان ناخوانده میآیدمیلاد عرفان پور از انتشار جدیدترین کتابش با عنوان ناخوانده که مجموعهای از رباعیهای جدید را شامل میشود خبرداد میلاد عرفان پور از شاعران کشورمان در گفتو گو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس از انتشار جدیگفتوگوی مشروح فارس با احمد شاکری درباره وضعیت داستان انقلاب وضعیت موجود نتیجه کمکهای خداوند به نویسندگان انق
گفتوگوی مشروح فارس با احمد شاکری درباره وضعیت داستان انقلابوضعیت موجود نتیجه کمکهای خداوند به نویسندگان انقلاب است تکرار خطای گذشته به ادبیات انقلاب ضرر زده استیک نویسنده و منتقد گفت آنچه به ادبیات داستانی انقلاب اسلامی ضرر زده است تجربه راههای نو نیست چرا که برای بنها نهادندر گفتوگو با فارس عنوان شد ضوابط ممنوعالتصویری در تلویزیون از نگاه معاون سیما
در گفتوگو با فارس عنوان شدضوابط ممنوعالتصویری در تلویزیون از نگاه معاون سیماعلی دارابی معاون سیما معتقد است ممنوعالتصویری در تلویزیون ضوابطی دارد که بخشهایی از آن ربطی به تلویزیون ندارد به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس مدتی پیش علی دارابی در حاشیه مراسم افتتاح سومین-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها