تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضریب نفوذ گاز در کردستان از شاخص متوسط کشوری بالاتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ضریب نفوذ گاز در کردستان از شاخص متوسط کشوری بالاتر است سنندج - ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان، ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی این استان را از متوسط شاخص کل کشور بالاتر دانست.


ˈمحمد مهدی مهدویˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گازرسانی به کردستان در سال 72 از سنندج وقروه آغاز شد، گفت:با وجود مشکلات عدیده همچون زمین سخت و سنگلاخی و توپوگرافی شدید، در قیاس با حتی برخی استان های برخوردار، به نسبت، تعداد بیشتری از روستاهای کردستان از نعمت گاز بهره مند شدند و اکنون از نظر تعداد روستاهای برخوردار در رتبه نهم کشور قرار داریم در حالی که در سال 85 در رتبه 21 قرار داشتیم.
وی سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کردستان را در اردیبهشت سال 88 نقطه عطفی در توسعه این استان دانست و افزود: به یمن این سفر و مصوبات آن و همچنین مصوبات سفرهای هیات دولت، تعداد پروژه ها و سهم گازرسانی در سطح وسیعی افزایش یافت.
به گفته وی در کل کشور متوسط نفوذ گاز شهری 5/95 درصد است اما در کردستان 8/99 درصد و متوسط نفوذ گاز روستایی در کشور 5/54 اما در کردستان 77 درصد است؛ به عبارتی متوسط نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی کشور 6/85 درصد اما در کردستان 96 درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: تا پایان سال 1382 در کردستان تنها 9 شهر با ضریب نفوذ 47 درصد و شش روستا با ضریب نفوذ شش درصد زیرپوشش گاز بودند اما اکنون 736 روستا با ضریب نفوذ 77درصد و 27 شهر با ضریب نفوذ 8/99 درصد، که نسبت به 10 سال پیش در حوزه شهری سه برابر و در حوزه روستایی 122 برابر رشد را نشان می دهد.
وی گفت:تا اواخر سال 82 شبکه گذاری در بخش روستایی 89 کیلومتر انجام شده بود که این رقم اکنون به چهار هزار و 550 کیلومتر افزایش یافته، و رشد 51 درصدی را نسبت به 10 سال گذشته نشان می دهد.
وی اظهارکرد: در 10 سال پیش، تنها 722 خانوار روستایی کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند که اکنون به هزار و 800 خانوار افزایش یافته است.
مهدوی از برخورداری 31 روستای جدید کردستان از شبکه گاز طبیعی در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: اکنون شمار روستاهای برخوردار از گاز در کردستان به 752 مورد افزایش یافته است.
به گفته وی اکنون هزار و 317 واحد صنعتی نیز در کردستان از گاز بهره مند هستند که این آمار در قیاس با 10 سال پیش که تنها 96 واحد صنعتی گازدار بود، 7/13 برابر رشد نشان می دهد.ک/3
7346/533/640
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن