تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803097406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره امید به دنبال ایجاد پل ارتباطی میان تئاترحرفه ای و دانشجویی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشنواره امید به دنبال ایجاد پل ارتباطی میان تئاترحرفه ای و دانشجویی است تهران - ایرنا - مدیر پنجمین جشواره امید می گوید: ایجاد پل ارتباطی میان تئاتر حرفه ای و دانشجویی یکی از اهداف گام پنجم این رویداد مستقل و خصوصی است .


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پیام دهکری عصر شنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد با قدردانی از مدیران حوزه هنر و تئاتر گفت: نوع نگاه جاری در بدنه فرهنگ و هنر در دولت یازدهم مملو از حس همیاری و تعاون است.
وی دراین نشست که با حضور حسین طاهری مدیر کل اداره هنرهای نمایشی برگزار شد ، ادامه داد: به دلیل مشکلات مالی متعددی که در مسیر برگزاری این رویداد تمام خصوصی هنری در عرصه تئاتر کشور وجود داشت، بنا نداشتیم که گام پنجم جشنواره امید را برگزار کنیم اما با پیگیری مسئولان بابت چرایی برگزارنشدن این رویداد بعد از ساعت ها جلسه و گفت و گو با شرط حفظ استقلال و تمامیت حریم خصوصی باعث شد تا بار دیگر بقا و دوام این جشنواره در گام پنجم آن نیز ادامه داشته باشد.
این بازیگر شناخته شده تئاتر کشور با انتقاد از شرکت ها و موسسه هایی که شعار حمایت از کار فرهنگی و هنری را سر می دهند اما در عمل کوچکترین توجهی به این جشنواره و بسیاری از رویدادهای فرهنگی بخش خصوص نداشتند گفت: سوال اصلی ام ازشرکت ها و موسسات خصوصی این است که اگر جشنواره ما نیز مختص جوانان آینده ساز این کشور نبود و چند چهره و ستاره در آن حضور داشت نیز باز قاطعانه به ما می گفتند از این جشنواره حمایت نمی کنند.

** بدون حمایت از جوانان، نمی توانیم تربیت کننده نیروهای نخبه جامعه باشیم
دهکردی با اشاره به درگذشت و از دست دادن بسیاری از چهره های برجسته و نخبه های فرهنگی کشور طی چند سال اخیر گفت: بزرگانی مثل جلیل شهناز، حسن کسایی، حمید سمندریان، محمود استاد محمد، سعدی افشار و نظایر آنها را طی چند سال خیر به عنوان ستاره های بی جایگزین فرهنگ و هنر کشور را از دست داده و برنامه ای برای تربیت نخبه های جدید در کشور نداریم.
وی افزود: جشنواره امید با رویکرد شناخت، معرفی و حمایت از استعدادهای برتر جوان کشور در نخستین گام های ورود به روند تئار حرفه ای کشور سعی دارد تا گام کوچکی برای تحقق این مهم بردارد اما طی چهارسال اخیر با وجود تمامی شعارهای حمایتی در شکل عمل گرایانه کوچکترین حمایتی ولو در شکل معنوی نشده و تنها شاهد وعده هایی بودیم که هیچ گاه جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.
مدیر جشنواره تئاتر امید، کشور خالی از نخبه های فرهنگی را سرزمین تهی از نیروی تولید اندیشه سازی و تعالی بخش در عرصه فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد ما به ارگان ها و مراکز خصوصی متون نمایشنامه های خود را برای صحت انطباق نگاه این آثار با اهداف حمایت از جوانان در جشنواره امید فرستادیم و این در شرایطی است که وزارت و ارشاد از ما هیچ متنی نخواست و تنها شاهد دغدغه فرهنگی مدیران آن در دولت یازدهم برای حمایت از جوانان بودیم.

** بزرگترین سرمایه این جشنواره نیروهایی است که تربیت کرده است
دهکردی با بیان آنکه افتخار این جشنواره آن است که تمامی نیروهای فعال دربرای برگزاری این رویداد بدون هیچ چشمداشت مالی همگی از تحصیلکردگان عرصه هنرهای نمایشی هستند گفت: بزرگترین سرمایه این جشنواره نیروهایی است که تربیت کرده است و حالا امیدواریم با ساز و کارهای صورت گرفته و صحبت های انجام شده شاهد دوام و بقای این جشنواره خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر کشور بدون اتکا به نام ها و مدیریت های مختلف دولت های گوناگون در آینده باشیم.
وی با بیان آنکه طی برنامه ریزی های انجام شده بنا شده تا پس از فروردین ماه نشستی با معاون امورهنری و مدیرکل اداره هنرهای نمایشی کشورداشته باشیم تا ضمن دستیابی به یک اساسنامه شرایطی را فراهم کنیم که در صورت نبود پیام دهکردی و یا مدیران فرهنگی دولت یازدهم، در سال های آتی نیز شاهد برگزاری این رویداد برای همیشه باشیم.

** حمایت وزارت ارشاد از جشنواره امید ارتباطی به نام این رخداد با شعار دولت یازدهم ندارد
دهکردی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که شایعه شده حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره با نام امید به دلیل انظباق نام آن با شعار تدبیر و امید دولت یازدهم بوده است ، گفت: قویا این مساله را تکذیب می کنم چرا که این جشنواره پنج سال پیش با این شعار حیات خود را آغاز کرد و خوشحالیم و به خود می بالیم که مدیران فرهنگی دولت یازدهم با نگاه دغدغه مند فرهنگی یاریگر معنوی ما در ادامه برگزاری این جشواره بودند.
وی افزود: حتی اگر این شایعه صحت داشته باشد نیز به اعتقاد من بسیار مثبت است و امیدوارم دهها جشنواره با نام امید و تدبیر در کشور برگزار شود و شاهد حمایت مسئولان فرهنگی این دولت از آنها باشیم چرا که کار فرهنگی در سرزمین ایران در حقیقت بسترسازی برای معرفی و شکوفایی جوانان مستعد و ارتقای فرهنگ عمومی کشور را در پی حواهد داشت.

** تلاش می کنیم جشنواره امید را به شهرکرد انتقال دهیم
دهکردی با اشاره به این مساله که مبحث تمرکز خدمات و امکانات در پایتخت در تمامی زمینه ها به خصوص در امور فرهنگی آسیب بزرگی در راه رشد و تعالی فرهنگ و هنر در کل کشور به شمار می رود گفت: تمام تلاش خود را به کار می بندم تا این جشنواره را به شهرکرد، زادگاه مادری ام انتقال دهم و محوریت استانی و سراسری آن را نیز حفظ کنم و امیدوارم که بتوانیم در ادوار بعدی شکل بین المللی آنرا نیز تقویت کنیم.
پنجمین جشنواره سراسری تئاتر امید 15 تا 22 اسفندماه در تالار هنر برگزار می شود.
فراهنگ(3)**9266**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن