تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819575853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج پیام متفاوت دیدار ارتشبد السیسی از مسکو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پنج پیام متفاوت دیدار ارتشبد السیسی از مسکو تهران- ایرنا- ارتشبد ˈعبدالفتاح السیسی ˈ وزیر دفاع و ˈنبیل فهمیˈ وزیر خارجه مصر هفته گذشته از مسکو دیدار کردند که این سفر آنها دارای پیام های سیاسی و نظامی متفاوت بود.


رأی الیوم نوشت: دیدار ژنرال السیسی وزیر دفاع و نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر از روسیه که پنجشنبه گذشته به پایان رسید، دربرگیرنده پنچ پیام سیاسی و نظامی مهم بود.
این پنچ پیام به طور خلاصه عبارت است از : 1- تلاش مقام های جدید مصر برای تحقق سیاست بین المللی متوازن 2- متنوع کردن منابع خرید اسلحه توسط مصری ها 3- معرفی کردن و نشان دادن السیسی به عنوان یک شخصیت بین المللی به ویژه در این روزها که زمزمه هایی برای نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر به گوش می رسد 4-حمایت روسیه از مصر در جنگ ضد تروریسم 5- حمایت و پشتیبانی روسیه از مصر در پرونده سد ˈ النهضه ˈ اتیوپی .
این دیدار نبیل فهمی و السیسی از مسکو بنا بر اعلام مقام های رسمی مصری ، پاسخی به دیدار وزرای دفاع و خارجه روسیه از این کشور در 14 نوامبر گذشته بود .
ˈ منذر سلیمان ˈ کارشناس نظامی بین المللی و مدیر مرکز مطالعات آمریکایی –عربی در واشنگتن ( غیر دولتی ) نیز در این خصوص گفت : دیدار السیسی از مسکو دربرگیرنده سه پیام سیاسی بود و از جمله این پیام ها این است که رهبران کنونی مصر توانایی پیشبرد سیاست بین المللی متوازن در سطح بین الملل و وابسته نبودن به واشنگتن را دارند. پیام دوم نیز این بود که مصر می تواند از کشورهای مختلف سلاح خریداری کند و پیام سوم نیز مردم مصر و همچنین غربی ها را خطاب قرار می دهد و می خواهد وزیر دفاع مصر را در داخل و در محافل بین المللی برجسته تر کند .
ˈ مختار غباشی ˈ رییس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی عربی نیز گفت : این دیدار به منزله یک مانور خارجی برای مصر در مورد روابطش با واشنگتن بود و می خواست به دولت آمریکا این پیام را برساند که اگر با نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کند یا بر مصر در مورد حقوق بشر یا دموکراسی فشار وارد کند ، مصر می تواند جایگزینی به جای واشنگتن بیابد.
غباشی افزود: روسیه نیز امیدوار است با نزدیک شدن به مصر ، هم پیمانی برای حفظ منافع راهبردی خود در سوریه بیابد یا حداقل مصر را وادار کند موضع گیری بیطرفانه ای در مورد سوریه داشته باشد .
وی افزود : در مورد متنوع کردن منابع خرید اسلحه باید گفت : این تنها یک مانور راهبردی است و مصر واقعا قصد چنین کاری را ندارد زیرا سلاح های اصلی مصر در حال حاضر آمریکایی است و در نتیجه این تنها برای تهدید کردن آمریکا است که اگر مقام های کنونی مصر را همراهی نکند ، مصر می تواند سلاح های مورد نیازش را از کشورهای دیگر خریداری کند.
خاورم** 2041**1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن