تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816853600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسکیپی، معروف‌ترین ستاره استرالیا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تاریخ انتشار: 24 بهمن 1392 ساعت 11:27 | شماره خبر: 1381933758177201320



شاید جالب و در عین حال بحث‌برانگیز باشد که موفق‌ترین و سرشناس‌ترین چهره و ستاره تلویزیون استرالیا در سطح بین‌المللی، یک کانگورو است. مجموعه تلویزیونی «اسکیپی» بزرگ‌ترین و موفق‌ترین محصول صادراتی رسانه کوچک استرالیا در اواخر قرن بیستم بود و پس از آن هیچ مجموعه تلویزیونی نتوانست چنین موفقیت بزرگی را کسب و تکرار کند. در عین حال، این کانگوروی مهربان، معروف‌ترین ستاره هنری این کشور هم به حساب می‌آید که به گفته منتقدان و اهل فن، شهرتی بیشتر و بالاتر از چهره‌های صادراتی استرالیا مانند راسل کرو، نیکول کیدمن و هیو جکمن بین عموم مردم دارد! در زمان تولید و پخش این مجموعه تلویزیونی، موفقیت کلان اسکیپی در داخل خاک استرالیا محدود نماند و خیلی زود به یک پدیده مطرح بین‌المللی تبدیل شد. برای بسیاری از منتقدان و تحلیلگران تلویزیونی جای تعجب بسیار بود که ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز یک پسربچه و کانگوروی کوچک او در جنگل و بیشه‌زارهای استرالیا بتواند تا این حد مورد پسند تماشاگران بین‌المللی قرار گیرد. در حقیقت، استقبال تماشاگران بومی باعث شد 91 اپیزود مجموعه در سه فصل تولید شده و در فاصله سال‌های 1968 تا 1970 پخش شود. حتی یک فیلم سینمایی هم براساس قصه این مجموعه تلویزیونی ساخته شد. سازندگان مجموعه می‌گویند بیش از 128 کشور جهان آن را برای پخش خریداری کردند و این رقم، یک رکورد برای موفقیت بین‌المللی یک کار سرگرم‌کننده تلویزیونی به حساب می‌آید.

با این حال، ادعای تهیه‌کنندگان اسکیپی که بر این باور بودند موفقیت بین‌المللی سریال خانوادگی و ماجراجویانه آنها چشمگیر خواهد بود، درست از کار درآمد و 128 کشور مختلف دنیا، آن را برای نمایش خریداری کردند.

در کل، این مجموعه در بیش از 160 شبکه مختلف تلویزیونی آمریکا پخش شد و این مساله نشان می‌دهد در برخی کشورهای خریدار مجموعه، چند شبکه تلویزیونی (و نه تنها یک شبکه)‌ و در زمان‌های مختلف، آن را به نمایش گذاشته‌اند.

صنعت تلویزیون استرالیا پس از استقبال عظیم بین‌المللی از اسکیپی تلاش زیادی کرد با تولید مجموعه‌های سرگرم‌کننده دیگری موفقیت بین‌المللی تازه‌‌ای کسب کند، اما اسکیپی لقب تنها و بزرگ‌ترین مجموعه تلویزیونی کل تاریخ صنعت رسانه کوچک را به خود اختصاص داد. سال‌ها بعد از پخش این مجموعه، اکشن پلیسی «قتل» که به یکی از کارهای کلاسیک و برجسته رسانه استرالیا تبدیل شد، توانست تا حدی موفقیت اسکیپی را کسب کند و نه بیشتر.

تاریخ پخش و تولید مجموعه اسکیپی حتی به دورانی قبل از آغاز کار و فعالیت رسانه تلویزیون در استرالیا برمی‌گردد. در حقیقت اوایل دهه 50 میلادی، جان مک کالوم (بازیگر استرالیایی که با سینما و تلویزیون انگلستان همکاری می‌کرد)‌ تلاش‌هایی به خرج داد تا قصه زندگی در علفزارهای استرالیا و کانگوروهای آنها را به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی درآورد. هدف او تولید مجموعه‌ای بومی بود که بتواند در عین حال تماشاگران بین‌المللی را هم جذب کند. به باور او، شخصیت اصلی این مجموعه باید موجودی باهوش باشد که تفاوت‌های زیادی با مجموعه‌های مشابه تلویزیونی دارد. احساس او این بود که کانگوروهای استرالیایی‌ همان موجودات یگانه موردنظر هستند. با وجود آن که طرح مک‌کالوم سخت مورد توجه قرار گرفت، اما سرمایه‌گذاری برای تولید آن پیدا نشد. رقم هزینه‌های تولید مجموعه موردنظر مک‌کالوم، بسیار بالاتر از رقمی بود که به صورت معمول برای کارهای سینمایی و تلویزیونی خرج می‌شد. مک‌کالوم هم طرح خود را رها کرد و سراغ طرح‌های سینمایی رفت.

اما در سال 1965 دیدگاه‌ها و گرایش‌ها تغییر یافته بود و مینی‌سری «بن هال» که توسط شبکه تلویزیونی استرالیایی ABC (و با همکاری تلویزیون انگلستان)‌ تهیه شده بود، با وجود هزینه تولید بالای خود مورد توجه تماشاگران قرار گرفته بود. درام‌های تلویزیونی و سینمایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و شرایط برای تولید مجموعه‌ای مثل اسکیپی فراهم بود. با توجه به این وضع، لی رابینسون به فکر تولید مجموعه‌ای افتاد که ماجراجویی‌های بیشه‌زارهای استرالیا را به تصویر می‌کشید و در کنار شخصیت‌های انسانی، یک کانگورو را هم در مرکز خود داشت. طرح رابینسون تفاوت‌های زیادی با طرح مک‌کالوم داشت و اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نبود. برای بازی در نقش‌های اصلی مجموعه بازیگرانی مثل اد دوروکس، تونی باند و کن جیمز انتخاب شدند، اما نقش اسکیپی را سه کانگوروی متفاوت بازی کردند. جان مک‌کالوم یکی از تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه شد. او مایل بود مجموعه با نام «هوپی» پخش شود، ولی بعد رابینسون او را متقاعد کرد این نام مناسبی برای مجموعه آنها نیست. با وجود آن که بسیاری از تماشاگران احساس می‌کردند مجموعه در لوکیشن‌های واقعی فیلمبرداری شده، ولی در عالم واقعیت پارک واراتای مجموعه وجود خارجی ندارد. زمانی که فصل اول مجموعه در استرالیا به نمایش درآمد، هنوز رنگ به دنیای تلویزیون اضافه نشده بود، اما سازندگان اسکیپی آن را به صورت رنگی تهیه کردند تا در صورت پیدا شدن خریداران بین‌المللی، مجموعه آنها سیاه و سفید نباشد.

خط اصلی قصه مجموعه درباره کانگورویی است که با یک پسربچه دوست می‌شود، کسی که پدرش مسئول یکی از پارک‌های ملی و بزرگ نزدیک بیشه‌زارهاست. اتفاقات مختلفی که در این منطقه رخ می‌دهد، قصه اپیزودهای مجموعه را خلق می‌کند و اسکیپی و دوستانش در راس ماجراجویی‌های مجموعه قرار می‌گیرند. پس از پایان پخش اپیزود آخر فصل سوم، تولید اسکیپی هم متوقف شد. دلیل توقف تولید مجموعه، کمبود فیلمنامه عنوان شد و تهیه‌کنندگانش گفتند قصه آن ظرفیت داستان‌ها و ماجراهای دیگری را ندارد و در صورت تولید فصل چهارم، دچار تکرار خواهد شد.

این در حالی است که تونی باند، یکی از بازیگران مجموعه در سال 2008 علیه تهیه‌کنندگان آن شکایت قانونی کرد. او در شکایت خود گفت از فروش اسباب‌بازی‌های مجموعه و دی‌وی‌دی‌های آن، چیزی به وی ‌داده نشده است. شبکه تلویزیونی ABC در سپتامبر 2009 مستندی را با نام «اسکیپی؛ اولین ستاره استرالیایی» پخش کرد. شبکه‌های تلویزیونی استرالیا هم مثل بقیه کشورهای جهان، طی سال‌های گذشته بارها به بازپخش اسکیپی پرداخته‌اند. ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری


24 بهمن 1392 ساعت 11:27 | شماره خبر: 1381933758177201320





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن