تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاظم جلالی: در سياست خارجی نبايد مسائل جناحی وارد شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: كاظم جلالی: در سياست خارجی نبايد مسائل جناحی وارد شود
روز گذشته كاظم جلالي، رييس فراكسيون رهروان ولايت و سخنگوي نهمين كنفرانس اتحاديه مجالس كشورهاي عضو همكاري اسلامي طي نشستي با خبرنگاران به تشريح جزييات اين اجلاس پرداخت.
آفتاب: به گفته جلالی، اين كنفرانس به صورت مقدماتي از روز جمعه 25 بهمن در سطح كميته‌ها آغاز مي‌شود و افتتاحيه اين كنفرانس در روز سه‌شنبه با سخنراني دكتر روحاني رييس‌جمهور و حضور شخصيت‌هاي داخلي مرتبط با دستگاه قانونگذاري و نمايندگان مجلس و هيات‌هاي شركت‌كننده برگزار و بعد از آن قطعنامه نهايي و بيانيه تهران قرائت شده و رييس مجلس جمع‌بندي مي‌كند.


مراسم اختتاميه نيز در بعدازظهر چهارشنبه (30 بهمن) برگزار خواهد شد. او همچنين به محورهاي اين اجلاس اشاره كرد و با بيان اينكه اكنون جهان اسلام نيازمند وحدت و اتحاد است، اعلام داشت: بايد از تفرقه جلوگيري شده و در مقابل توطئه‌هاي مشترك جهان اسلام، يكپارچه ايستادگي كرد. چراكه پارلمان‌ها نقش بسيار مهمي بر فرآيند توسعه كشورهاي خود دارند.


بنا بر گفته‌هاي جلالي، همبستگي، پيشرفت و عدالت شعار اجلاس خواهد بود. كاظم جلالي گفت: اين اتحاديه با 15 عضو از كشورهاي اسلامي است كه از هر منطقه آسيايي، اعراب، آفريقايي 5 عضو پارلمان اسلامي حضور دارند و كميته اجرايي را تشكيل مي‌دهند. اين كميته نقش هيات‌مديره در كنفرانس داشته و دستور كل كار كنفرانس را تهيه مي‌كند.


به گفته جلالي 53 كشور عضو اين اتحاديه از قاره‌هاي مختلف دنيا هستند و 22 نهاد و سازمان هم به عنوان ناظر در اتحاديه حضور دارند كه استقبال خوبي از سوي تمامي كشورها براي حضور در اين اجلاس شده است.


به گزارش اعتماد، جلالي همچنين در مورد ميزان الزام‌آور بودن بيانيه‌ها و قطعنامه‌هاي كنفرانس در كشورهاي شركت‌كننده گفت: در اجلاس‌هاي بين‌المللي چند بخش انجام مي‌شود كه يكي از آنها ايجاد فرصت گفت‌وگو بين كشورها و همچنين اعلام مواضع كشورها در قالب سخنراني‌هاست. بخشي از مسائل نيز به قانونگذاري مطرح مي‌شود كه در قالب قطعنامه‌هاي مختلف ظهور و بروز پيدا مي‌كند. موضوع مهم اين است كه كشورهاي اسلامي تلاش كنند اين موارد را در پارلمان‌هاي خود مطرح كنند.




تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن