محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832278475
«شیار 143» فیلمی غیرقابل پیش بینی از جنگ ایران-عراق
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
گزارش گاردین از جشنواره فیلم فجر «شیار 143» فیلمی غیرقابل پیش بینی از جنگ ایران-عراق گزارشگر روزنامه گاردین که با شرکت در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به تماشای برخی آثار این دوره نشسته است، فیلم «شیار 143» را تحسین کرده و آثار مهرجویی و کیمیایی را مورد پسند مردم ندانسته است.
گزارشگر این روزنامه از دفتر تهران در گزارشی که با عنوان «محافظ قدیمی و خون جدید در رگ های جشنواره فیلم فجر» منتشر کرده، دیدگاه های خود را از جشنواره فیلم فجر در سی و دومین سال برگزاری اش ارایه کرده است. در این گزارش می خوانیم: وقتی فیلم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بر پرده رفت، لب هایم شروع به لرزیدن کرد و اشک از صورتم فروغلتید. خانمی که سمت راستم نشسته بود نگاهی به من کرد انگار داشت می گفت: «می دانی فیلم شروع نشده، درسته ؟» بله، می دانم، اما نمی توانم کاری بکنم. نمی توانم باور کنم که زنده ام تا یک جشنواره دیگر فجر را پس از سال ها سکوت ببینم. این گزارشگر (که نام او ذکر نشده) از بزرگ شدن خودش با این فستیوال نوشته است. این که هر سال از دبیرستان راهی سینما می شد و در صف های دراز می ایستاد و با دیگر منتظران دوست می شد و درباره فیلم ها بحث می کرد. وی می نویسد: فجر مثل خانواده است، یک خاله سالخورده که بهترین قصه ها را می گوید، یک مجموع از داستان های ایرانی که به وضوح بیان کننده زمانی هستند که در آن ساخته شده اند. با کنار هم گذاشتن همه این جشنواره ها در کنار یکدیگر- از سانسور گرفته تا شایعات، مباحث، جمعیت و شلوغی- می توانی یک نمونه کوچک از جامعه ایران را در خلال سال های گذشته پیش چشم داشته باشی. وی چنین ادامه می دهد: آنچه وجه تمایز جشنواره فیلم فجر با دیگر جشنواره هایی است که من در سراسر جهان دیده ام، جمعیت استقبال کننده از آن است. جوانان از سراسر تهران، ماه فوریه را در صف می گذرانند، همانطور که من گذراندم. این جشنواره جشنواره ای نیست که روح اساسی اش از هنرمندان یا ثروت و شهرت ریشه گرفته باشد بلکه شهرتش را از هزاران سینماروی جوانی می گیرد که با مفهوم مهاجرت در سینماهای تهران آشنا شدند. تدوینگری که روی یکی از این فیلم ها کار کرده به من گفت: همه چیز به لابی کردن ها بستگی دارد. تهیه کنندگان زنگ می زنند و می خواهند فیلمشان در جشنواره شرکت کند، کارگردانان موثر به لوگوی رسمی فجر روی پوستر فیلمشان نیاز دارند. این لوگو تاثیر عجیبی بر فروش و اعتبار فیلم به جای می گذارد و به همین دلیل همه می خواهند تا سازمان دهنده جشنواره فیلم آنها را هم وارد رقابت کند. همه اسم های بزرگ هر سال خواستار همین هستند. این را می توان آشکارا از روی فیلم ها دریافت. مسعود کیمیایی که از اواخر دهه 1960 در حال کارگردانی است چنان فیلم وحشتناکی را با خود به جشنواره آورد که نتوانستم تا آخرش را ببینم. یک زن جوان خودش را به کناری کشید و زنی مسن سالن سینما را ترک کرد. این فیلم درباره بیوه یک مرد تازه متوفی است . او صیغه یا عروس موقتی او بود. در همه دوره زندگی ام ، حسی چنین هجوم آورنده از وحشت را نشناخته بودم. حمله ها، و خون های دلمه شده که سرانجام موجب شد تا حداقل یک سوم از تماشاگران سالن را ترک کنند. این که فیلم های کیمیایی هر سال در این رقابت شرکت می کنند نشان دهنده عملکرد فستیوال فجر است. چنانکه محسن آزرم منتقد و بلاگ نویس برای مجله تجربه نوشته «فجر درباره کشف استعدادهای جدید نیست، بلکه محلی برای نمایش قدیمی هاست. برای همین هم سازمان دهندگان آن هر سال بلیت ها را می فروشند و جمعیت زیادی را گرد می آورند. » در چهار روز اول جشنواره، با وجود برف سنگین، مردم ساعت ها در صف ایستادند تا بتوانند فیلم های کهنه کارها را ببینند. شاید به این امید که یکی از آنها شاهکار باشد. سینما برای تماشای فیلم «اشباح» مهرجویی پر از جمعیت بود، اما تماشاگران فیلم را هو کردند و از وسط های آن، سینما را ترک کردند. پس از چند روز اول جشنواره، کلمه ای که دهان به دهان شروع به تکرار کرد، فیلم های کمتر شناخته شده بود – اینطوری است که استعدادهای جدید در جشنواره کشف می شوند. امسال فجر، به صورت جدی آنلاین شد. از چند ماه پیش از شروع جشنواره، وب سایت آن کارش را شروع کرد و هر روز، به روز شد. بلیت های فروخته شده به صورت یک مجموعه یازده تایی برای یک سئانس از هر روز، از 22 تا 77 هزار تومان بر حسب سینما، فروخته شد. برای اولین بار برنامه های فستیوال برای هر 30 استان ایران در دسترس بود. یکی از فیلم های مورد علاقه من فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی بود. مردی یک قبر دو طبقه می خرد که بتواند در کنار همسرش دفن شود. اما یک مرد دیگر روی طبقه بالایی همسر او به صورت اتفاقی دفن می شود و یک بحران ایجاد می شود. در این ماجرا همه مسایل اجتماعی، سیاسی و مذهبی را می توان به عینه دید. این قدرت تبریزی است: انتخاب یک موضوع معمولی که با آن هم می تواند تماشاچی را بخنداند و هم او را به فکر فرو ببرد. نویسنده فیلمنامه این فیلم یک نویسنده جوان است که اسمش برای همه سینماروها آشناست: پیمان قاسم خانی. فیلم دیگری که قابل توجه بود فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری است که سرانجام پس از سه سال توقیف به اکران درآمد. عیاری، با کارنامه پرباری که دارد یکی از بهترین کارگردانان سینمای ایران است. او امسال با یک فیلم سنگین و تفکربرانگیز به جشنواره آمد. پدری که دخترش را به خاطر یک آبروریزی خانوادگی می کشد(جزییات روشن نمی شود). او به طور پنهانی جسد دختر را دفن می کند، اما سایه او نسل ها حضور دارد. مهدی رحمانی نیز با فیلم «برف» که در مورد آن کمتر سخن رفت به جشنواره آمد که یک درام خانوادگی زیبا با اجراهای بسیار قوی بود. بهترین فیلم جشنواره فیلم تنها کارگردان زن این رقابت بود که در کنار فیلم رخشان بنی اعتماد که در دو دهه اخیر از چهره های فجر بوده، به نمایش درآمد. نرگس آبیار با «شیار 143» فیلمی زنانه و غیرقابل پیش بینی از جنگ ایران-عراق ارایه کرد. موضوع این فیلم در یکی از روستاهای مرکزی ایران به وقوع می پیوندد. فیلم ماجرای زنی به نام الفت را روایت می کند که در انتظار بازگشت پسرش است که در جنگ مفقودالاثر شده است. این فیلم هم اشک مخاطب را در می آورد و هم حسی از راحتی و اطمینان خاطر ایجاد می کند. این نسل جدید از فیلمسازان داستان هایی را بیان می کنند که پدرانشان هرگز قادر به بیان آن نبودند. ما به فیلم های بیشتری مانند فیلم آبیار نیاز داریم؛ فیلمی از نوع نگاه به جنگ ایران و عراق فارغ از شعارها و پروپاگانداها که نشان دهد زندگی مردم معمولی ایران چگونه بوده و میراث این جنگ چه بوده است.(مهر)
چهارشنبه 23 بهمن 1392 18:46
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]
صفحات پیشنهادی
کارگردان شیار 143: جنگ برای ما تمام نمی شود/پایان فیلم امیدوار کننده است
کارگردان شیار 143 جنگ برای ما تمام نمی شود پایان فیلم امیدوار کننده است تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 معتقداست جنگ و دفاع مقدس موضوعی نیست که برای ملت ما تمام شده باشد چرا که همچنان اثرات آن را در زندگی خود احساس می کنیم به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا شیار 14«شیار 143» فیلم دفاع مقدسی زنانه است/ نگذاشتم هیچ عنصری از الفت پیشی بگیرد
فرهنگ و هنر سینمای ایران آبیار در گفتگو با مهر شیار 143 فیلم دفاع مقدسی زنانه است نگذاشتم هیچ عنصری از الفت پیشی بگیرد کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 معتقد است این فیلم برگرفته از یک نگاه زنانه به دفاع مقدس است و در این فیلم سعی کرده انتظار یک مادر که نمونهای از زنان منت«شیار 143» پیشتاز روز هفتم آرای مردمی جشنواره فجر
فرهنگ و هنر سینمای ایران شیار 143 پیشتاز روز هفتم آرای مردمی جشنواره فجر نتایج آرای مردمی بهترین فیلم منتخب از نگاه تماشاگران سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم تا پایان روز هفتم 18 بهمن اعلام شد به گزارش خبرگزاری مهر طبق اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران میانگین«شیار 143» همچنان پیشتاز آرای مردمی/ «قصهها» به رقابت برگشت
فرهنگ و هنر سینمای ایران شیار 143 همچنان پیشتاز آرای مردمی قصهها به رقابت برگشت آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر تا روز هشتم اعلام شد به گزارش خبرگزاری مهر نتایج میانگین امتیاز 3 جایگاه برتر آرای تماشاگران تا روز هشتم سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر به شرح ذ«شیار 143»؛ فیلمی که پدیده جشنواره فجر شد/ روایتی لطیف از جنس دفاعمقدس
فرهنگ و هنر سینمای ایران کارشناسان در گفتگو با مهر شیار 143 فیلمی که پدیده جشنواره فجر شد روایتی لطیف از جنس دفاعمقدس در یک نگاه به کارنامه سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر میتوان گفت فیلم شیار 143 ساخته نرگس آبیار با بازی مریلا زارعی که روایتی تاثیرگذار از دفاعشیار 143 و چ همچنان پیشتاز
نتایج تا روز هفتم شیار 143 و چ همچنان پیشتاز رقابت بین 3 فیلم برگزیده تماشاگران شیار 143 خط ویژه و چ داغ است به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه سینما براساس اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران نتایج میانگین امتیاز«شیار 143»؛ فیلمی که پدیده جشنواره فجر شد
شیار 143 فیلمی که پدیده جشنواره فجر شد در یک نگاه به کارنامه سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر میتوان گفت فیلم شیار 143 ساخته نرگس آبیار با بازی مریلا زارعی که روایتی تاثیرگذار از دفاع مقدس را بیان میکند پدیده این دوره از جشنواره است که کارشناسان دینی و سینمایی در گف«عاشقها ایستاده میمیرند» را با نگاه جنگی نبینید/ حضور دوربین در خاکریز دشمن
فرهنگ و هنر سینمای ایران مسلخی در گفتگو با مهر عاشقها ایستاده میمیرند را با نگاه جنگی نبینید حضور دوربین در خاکریز دشمن کارگردان عاشقها ایستاده میمیرند فیلمش را با موضوع تاثیرات بعد از جنگ در جامعه میداند و می گوید شاید تا امروز در سینما بیشتر جبهه ایرانی و قهرمانانادامه صدرنشینی شیار 143 در روز هفتم در بخش بهترین فیلم مردمی جشنواره فجر
ادامه صدرنشینی شیار 143 در روز هفتم در بخش بهترین فیلم مردمی جشنواره فجر تهران – ایرنا – فیلم سینمایی دفاع مقدسی و عاشقانه شیار 143 به کارگردانی نر گس آبیار که از روز ششم جشنواره سی و دوم فیلم فجر در صدر آثار بهترین فیلم های مردمی قرار گرفته بود با گذر از روز هفتم نیز رتبه نخستشهردار منطقه 12 اصفهان: بودجهای برای ادامه خیابان دو طبقه امام خمینی پیشبینی نشده است
شهردار منطقه 12 اصفهان بودجهای برای ادامه خیابان دو طبقه امام خمینی پیشبینی نشده استشهردار منطقه 12 اصفهان گفت شهرداری اصفهان در ارتباط با ادامه خیابان دو طبقه امام خمینی ره طرحی ندارد و در این زمینه بودجهای پیشبینی نشده است عباسعلی نصوحی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهمسئول هواشناسی و کارشناس پیشبینی استان اصفهان: سامانه بارشزا تا چهارشنبه در اصفهان فعال است
مسئول هواشناسی و کارشناس پیشبینی استان اصفهان سامانه بارشزا تا چهارشنبه در اصفهان فعال استمسئول هواشناسی و کارشناس پیشبینی استان اصفهان گفت سامانه بارشزا تا چهارشنبه بر روی مناطق مختلف استان اصفهان فعال است لیلا امینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشارهنشست خبری فیلم شیار 143
نشست خبری فیلم شیار 143 نشست خبری فیلم شیار 143 عکس احمد معینی جم کد خبر 2627462 تاریخ خبر 19 24 16 11 1392 نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلینشست فیلم سینمایی شیار 143
شماره گزارش 1372686331339085527 زمان انتشار 1392 11 16 23 10 عکاس چاوش هماوندی عنوان نشست فیلم سینمایی شیار 143 نشست فیلم سینمایی شیار 143رئیس امور پیشبینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد آغاز بارندگی مقطعی در آذربایجان غربی
رئیس امور پیشبینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خبر دادآغاز بارندگی مقطعی در آذربایجان غربیرئیس امور پیشبینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت بارندگی مقطعی در مناطق مختلف آذربایجان غربی از شب گذشته آغاز شده است مهدی صابری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهچرا آمریکا نتوانست انقلاب اسلامی را پیشبینی کند؟
چرا آمریکا نتوانست انقلاب اسلامی را پیشبینی کند تاریخ انتشار دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴ ۳۶ دکتر عماد افروغ پژوهشگر و استاد دانشگاه از اینکه خود را «روشنفکر» بنامد ابایی ندارد اما خود از منتقدان روشنفکران ایرانی است و یکی از چالشهای انقلاب اسلامی ایران را مبا دست خالی نمیشود به جنگ رفت/ خودتان عمق فاجعه را ببینید
ورزشی فوتبال - فوتسال دایی پس از نشست با هیات مدیره با دست خالی نمیشود به جنگ رفت خودتان عمق فاجعه را ببینید سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از نشستی که با سرپرست باشگاه و اعضای هیات مدیره سرخپوشان داشت ابراز امیدواری کرد مشکلات بازیکنانش بزودی حل شود تا آنها بتوانند در ادامهفیلم شیار 143 برای من آزمون صبوری بود
مریلا زارعی فیلم شیار 143 برای من آزمون صبوری بود تهران- ایرنا- مریلا زارعی گفت حضور در فیلم سینمایی فیلم شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار برای من آزمون صبوری بود و هست به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مریلا زارعی در یادداشتی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته درباره نق-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها