تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803590789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردان شیار 143: جنگ برای ما تمام نمی شود/پایان فیلم امیدوار کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگردان شیار 143: جنگ برای ما تمام نمی شود/پایان فیلم امیدوار کننده است تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 معتقداست : جنگ و دفاع مقدس موضوعی نیست که برای ملت ما تمام شده باشد چرا که همچنان اثرات آن را در زندگی خود احساس می کنیم .


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، شیار 143 از ساعت 16 امروز چهارشنبه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد برای اهالی رسانه در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شد.
این فیلم با استقبال گسترده خبرنگاران و منتقدان مواجه شد و پس از پایان آن دو بار مورد تشویق اهالی رسانه قرار گرفت.
مریلا زارعی بازیگر نقش نخست این فیلم در این نشست چند بار به شدت گریه کرد و چندین بار از سوی حاضران در نشست تشویق شد.
نرگس آبیار در نشست نقد و بررسی این اثر اظهار داشت: هدیه ای که از این جشنواره گرفتم این است که ابراهیم حاتمی کیا در نشست نقد و بررسی فیلمم حضور دارد. از جشنواره تشکر می کنم که روز و ساعت خوبی به فیلم ما اختصاص دادند و خوشحالم که نمایش خوبی داشتیم.
وی ادامه داد: این فیلم را بر اساس رمانی به نام ˈاختر ˈ و روزهای ˈتلواسه ˈ نوشتم و چند قصه فرعی به آن اضافه کردم که همگی مبتنی بر واقعیت بود.
آبیار درباره فیلمبرداری روی دست این فیلم گفت: خیلی اعتقاد داشتم که باید فضای فیلم برای بیننده باور پذیر باشد و نباید دوربین حرکت خاصی داشته باشد. به این دلیل اصلا سعی نکردیم که در فیلمبرداری خودنمایی کنیم این کار را کاملا در خدمت داستان انجام دادیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا به دنبال ساخت فیلمی در حوزه دفاع مقدس رفتید؟ گفت: دفاع مقدس و جنگ چیزی نیست که برای ما تمام شود و هنوز اثرات آن را می بینیم. جنگ ما توانمندی خوبی برای سینماگران فراهم می کند اما نحوه پرداخت به آن مهم است. جنگ ما تحمیلی بوده است و باید نشان دهیم که قربانی و آسیب دیده از آن هستیم بنابراین لازم است همچنان درباره آن فیلم ساخته شود.
کارگردان شیار 143 درباره پایان بندی این فیلم گفت: سکانس بریدن قالی در پایان فیلم باعث می شود که امیدوارانه به پایان برسد. این سکانس به این معنی است که ˈالفتˈ زندگی جدیدی را آغاز کرده است بدون اینکه در بیم و امید بازگشت پسرش باقی مانده باشد. این سکانس من را یاد داستان ˈپیرمرد و دریای ˈ ارنست همینگوی می اندازد که صبح روز بعد اتفاق قبلی را فراموش می کند و بازهم با امیدوارانه راهی دریا می شود.
ابوذر پورمحمدی تهیه کننده این فیلم نیز در این نشست خبری گفت: یک جمله تقدیم می کنم که ˈمادر شهید شهید می شود قبل از آنکه مادر شهید شودˈ.
مریلا زارعی بازیگر این فیلم درحالی که در لابلای اظهارات خود اشک می ریخت، گفت: خیلی خوشحالم که در این نقش بازی کردم. عذرخواهی می کنم که خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. باید از انرژی خوبی که از شما در سالن و از خانم آبیار و دیگر همکارانم تشکر کنم.
وی ادامه داد: اگر هنگام تماشای فیلم تحت تاثیر قرار گرفتم در جایگاه مخاطب بودم . در طول فیلم سعی کردم به ساحت کسی که نقش او را بازی می کنم خدشه ای وارد نشود.
زارعی در ادامه از ابراهیم حاتمی کیا به دلیل حضورش در این نشست تشکر کرد و خبر از دریافت یک پیامک از قول حاتمی کیا داد که او فیلم چ را به شیار 143 تقدیم کرده بود.
بازیگر فیلم شیار 143 درباره حضورش در این اثر سینمایی گفت: زمانی که فیلمنامه به دستم رسید در ایران حضور نداشتم و در کنار رود راین آن را خواندم. آن زمان دقیقا موقعیتی داشتم که قهرمان از کرخه تا راین داشت. با این تفاوت که احساس کردم باید برگردم و نقشی را زنده کنم که شاید خیلی از ما در مقابل آن کوتاهی کرده ایم.
وی گفت: زمانی که فیلمنامه ای به دستم می رسد و قرار است نقشی را کار کنم یک موسیقی در ذهنم ایجاد می شود و تمام فیلم را با آن موسیقی سپری می کنم. هنگام بازی در این فیلم سازم را با مناجات سحرگاهی ماه مبارک رمضان کوک کردم و بیش از هر عامل بیرونی دیگری این مسئله من را تحت تاثیر قرار داد.
پیمان خاکسار تدوینگر این فیلم نیز در این نشست خبری گفت: در کارم خیلی حسی و غریزی مونتاژ می کنم و خود فیلم این حس را به من داد که باید این گونه کار کنم. نمی توانم توضیح دقیقی درباره کار بدهم اما اساس کارم را روی شخصیت الفت قرار داده بودم و می خواستم روند خسته شدن و انتظار او تا سکانس نهایی حس شود.
سودابه خسروی چهره پرداز این فیلم نیز اظهار داشت: نخستین بار که فیلمنامه را خواندم از نداشتن قصه تعجب کردم اما پس از شنیدن توصیحات آبیار متقاعد شدم که کار خوبی از آن درخواهد آمد. باید مقاطع مختلف زمانی را با گریم نشان می دادیم. تلاش ما این بود که گریم سنگین نباشد و حس بازی مریلا زارعی از بین نرود.
وی افزود: خوشحالم که در این کار حضور داشتم. پیش از این همیشه از کار کردن در فیلم های دفاع مقدس وحشت داشتم چون اگر نتوانیم به خوبی ادای دین کنیم بدهکار باقی می مانیم. خوشحالم در فیلمی که به کسانی که تا ابد به آنها مدیونیم سهم داشتم.
جواد عزتی یکی دیگر از بازیگران این فیلم نیز گفت: برایم مهم این بود که در یک فیلم خوب حضور داشته باشم و اندازه نقش چندان اهمیتی نداشت.
گلاره عباسی دیگر بازیگر شیار 143 نیز گفت: امروز برای من روزی ویژه بود چون نظراتی که پس از اکران فیلم گرفتم حیرت زده ام کرد. زمانی که از سالن خارج شدم پدرم چند بار من را در آغوش کشید و ابراهیم حاتمی کیا که جنگ را با فیلم های او شناختم، هم فیلم را نگاه کرد و هم با نگاه مهربان خود به گروه سازنده فیلم نگاه می کرد.
وی افزود: من عاشق بازیگری ام اما زمانی که مریلا زارعی را در این فیلم دیدم متوجه شدم می شود پس از سال ها بازیگری همچنان عاشق کار باقی بمانم.
فراهنگ (3) ** 2024** 9266**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن