تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813045323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناصر چشم آذر: بی توجهی به موسیقی متن، آفت سینما است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ناصر چشم آذر: بی توجهی به موسیقی متن، آفت سینما است تهران - ایرنا - آهنگساز و تنظیم کننده پیشکسوت موسیقی ایران با بیان آنکه کم کاری اش در حوزه ساخت موسیقی فیلم به دلیل نگاه ساده انگارانه برخی تهیه کنندگان و کارگردانان به کارکرد موسیقی در اثر سینمایی است گفت: بی توجهی به موسیقی متن، آفت سینمای دو دهه اخیر بوده است.


ناصر چشم آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، موسیقی متن را یکی از مهمترین اجزای تولید یک اثر سینمایی دانست و تصریح کرد در این نکته شکی وجود ندارد که موسیقی درست، علمی و مبتنی بر ساختار فیلمنامه می تواند به تنهایی به یکی از شخصیت ها و کاراکترهای پیش برنده داستان بدل شود.
آهنگساز فیلم های شمعی در باد و سوپر استار ادامه داد: فقط کافی است لحظه ای به آثار بزرگان سینمای جهان و حتی ایران نگاه کنیم و موسیقی متن آنها را از اثر حذف کنیم، بدون شک کیفیت، جذابیت و اثرگذاری آن آثار با حذف موسیقی دستخوش تغییر می شود.
چشم آذر با اشاره به فیلم هایی چون پدرخوانده، آوای موسیقی، دکتر ژیواگو، باله دریاچه قو به عنوان آثار غربی و فیلم هایی چون گبه، لاک پشت ها پرواز می کنند، پدر، رنگ خدا گفت: هنوز هم بسیاری از مخاطبان و تماشاگران عمومی سینما با شنیدن نام این فیلم ها نخستین چیزی که به ذهنشان خطور می کند ملودی و آهنگ زیبای این فیلم ها است.
این هنرمند موسیقیدان که با آهنگسازی فیلم کلاشینکف در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد در باره کم کاری خود در حوزه آهنگسازی فیلم گفت: طی دو دهه اخیر نگاه برخی از تهیه کنندگان و کارگردانان به موسیقی متن آثار سینمایی جنبه تزیینی پیدا کرده است و تنها به فکر این هستند که نقاط ضعف و خلاء های آثار سینمایی خود را با موسیقی پر کنند و نقایص فیلم های خود را با آهنگ متن بپوشانند.
آهنگساز فیلم های هامون، خواهران غریب و می خواهم زنده بمانم خاطرنشان کرد: این نگرش به کارکرد موسیقی طی دو دهه اخیر به آفت اصلی سینمای ایران در بخش آهنگسازی تبدیل شده است.
وی افزود: به همین دلیل تا زمانی که با یک فیلمنامه خوب و گروه حرفه ای برخورد نکنم کمتر حاضر می شوم که با سینمای ایران در بخش آهنگسازی همراه باشم.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر که از 12 بهمن ماه در تهران و شهرستان ها کار خود را آغاز کرده است، شامگاه فردا (سه شنبه 22 بهمن ماه) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد.
فراهنگ(4)**9266 **1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن