تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818861989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه ویژه راه آهن افزایش کیفی خدمات در بخش باری و مسافری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه ویژه راه آهن افزایش کیفی خدمات در بخش باری و مسافری است اهواز - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه ویژه ما در بخش باری و مسافری افزایش کیفی خدمات است.


ˈاحمد خداییˈ روز یکشنبه در آیین معرفی مدیرکل جدید راه آهن جنوب در اهواز افزود: سیاست راه آهن جمهوری اسلامی افزایش خدمات و ارتقای کیفی سرویس های مسافری و باری است که در وهله نخست به دنبال ثابت نگه داشتن خدمات موجود سپس افزایش اینها از نظر کمی و کیفی هستیم.
وی گفت: بین تعداد بلیط های ارائه شده نسبت به تقاضای موجود فاصله زیادی وجود دارد و لازم است با کوتاه کردن این فاصله با توجه به وضعیت فعلی خلاء ایجاد شده را پر کرد.
خدایی از عمده برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به کاهش سیر زمانی قطارها و افزایش سرعت متوسط آنها اشاره و یادآوری کرد که این کار در برخی از محورها صورت گرفته و تلاش می شود مسافر بموقع وارد قطار شده و بموقع هم به مقصد برسد.
قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی از کنترل تاخیرهای غیرقابل برنامه ریزی شده و کاهش آنها تا حد امکان هم به عنوان دیگر اقدام در دست انجام عنوان کرد.
وی افزود: هم اینک تمام واگن های مسافری در دست بخش خصوصی است که 70 درصد جابجایی ها توسط شرکت رجا و مابقی هم توسط دیگر شرکت ها صورت می گیرد.
خدایی گفت: تاکید شده که این شرکت ها ارتقای کیفی داشته باشند که این کار شروع شده و امید است در نوروز امسال ماحصل تلاش های صورت گرفته در این زمینه را شاهد باشیم.
وی همچنین با اشاره به قطارهای حومه ای افزود: این قطارها در کشور متولیان بسیاری مانند شرکت های مادر تخصصی و یا متروها دارد به گونه ای که در تهران شرکت مترو متولی این بخش شده است.
خدایی افزود: سعی بر این است که نوع سرویس ها در این قطارها متفاوت از قطارهای بین شهری باشد؛ در این قطارها دقت در رسیدن بموقع به مقصد مهم است زیرا اینها تجاری و نه گردشگری است و بموقع رسیدن افراد بسیار اهمیت دارد.
وی از در دستور کار بودن افزایش میزان سرویس دهی در این بخش خبر داد و گفت: در بخش بار هم با توجه به شکل راه آهن باربری بین شهری اهمیت بسیاری دارد.
خدایی افزود: در محور دورود - اندیمشک در بخش باری مشکل ظرفیتی داریم که هر چقدر هم ظرفیت در خوزستان در این بخش افزایش یابد گلوگاه موجود در خط ریلی راه آهن لرستان امکان آن را نخواهد داد.
وی هدف راه آهن را رفع این گلوگاه و دیگر گلوگاه های موجوددر خطوط ریلی کشور اعلام کرد.

* خط اصفهان - اهواز در دستور کار راه آهن قرار دارد
خدایی گفت: احداث خط اصفهان - اهواز هم برای انتقال بار از مرکز استان خوزستان به دیگر مراکز استان های کشور از طریق راه آهن اصفهان در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: با تمرکز اعتبارات متفرقه این سیاست اصلی راه آهن هم عملی شود.
قائم مقام مدیرعامل راه آهن کشور افزود: با توجه به استثناهای موجود به طور خاص در محور خوزستان بار محلی هم می توانیم داشته باشیم.

* بنادر خشک در کشور توسعه می یابد

قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در عین حال گفت: توسعه بنادر خشک در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
خدایی به پیشنهاد ایجاد بندر خشک در اندیمشک در انتهای مرز ریلی خوزستان با استان لرستان اشاره و اظهار کرد: چند نقطه دیگر هم در کشور به این منظور شناسایی شده که این بنادر در کنار دیگر ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: ظرفیت خوزستان در بخش ریلی بالاست که این هم افزایش خواهد یافت.

* درنظرگرفتن اعتباری از محل فروش سهام فولاد برای راه آهن جنوب

قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اولویت بندی های و نیز اعتبارات، از محل فروش سهام فولاد برای توسعه ظرفیت ریلی خوزستان اعتباری برای این کار پیش بینی شده است.
وی توضیح داد: تعداد پروژه های تعریف شده در این بخش بسیار است که باید ساماندهی و اولویت بندی تا در مدت زمان کوتاهی اهم اینها به بهره برداری برسد.

* دوخطه کردن راه آهن اهواز - بندر امام از سال 93 آغاز می شود

خدایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی دو خطه کردن خط راه آهن اهواز - بندر امام از سال 93 خبر داد و گفت: در محور دورود اندیمشک هم گلوگاهی وجود دارد که نیازمند بازسازی است که با تحقق این امر 30درصد افزایش ظرفیت را خواهیم داشت.
وی افزود: با استفاده از خطوط بتنی و شیوه های فنی در مسیر اهواز - اندیمشک و از آنجا به اراک از میزان سوانح در محور لرستان هم کاسته خواهد شد.

* اهواز هاب محور راه آهن جنوب کشور می شود

قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: در نظر است که اهواز را به عنوان هاب و مرکز محور ریلی جنوب کشور قرار دهیم.
خدایی افزود: مرزهای خرمشهر تا بندر امام و نیز خروجی قم در محور جنوب تعریف می شود که با توجه به این گستردگی به این محور نگاه مدیریتی و توجه خاص می شود.
وی گفت: در این چارچوب پروژه های کاری دیده شده و علایم محور جنوب با مرکزیت اهواز نصب خواهد شد.
خدایی خاطرنشان کرد که این اقدام باعث اعمال مدیریت دقیقی در سیر و حرکت قطارها در این محور خواهد شد.
قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی افزود: با این کار ظرفیت تئوریک خط افزایش می یابد.

* بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور در اهواز ایجاد می شود
خدایی از احداث بزرگترین مرکز کنترل ترافیک در حوزه ریلی در اهواز خبر داد و افزود: تاکنون چندین مرکز از این نوع در کشور احداث شده که آخرین ورژن آن در اهواز و به طور کامل با استفاده از نیروهای بومی نصب خواهد شد.
وی گفت: اصلاح ساختمان برخی ایستگاه ها در اهواز و دیگر نقاط ما را به این فکر انداخت که محور جنوب را به عنوان یک محور با هاب اهواز در نظر بگیریم و به مدیریت این نگاه ویژه ای داشته باشیم تا به تدریج مدیریت منطقه را واگذار کنیم.

* مرکز CTC (کنترل ترافیک) اهواز سال 93 راه اندازی می شود

قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی از راه اندازی مرکز CTC اهواز و برخی ایستگاه های دیگردر سال آینده هبر داد وافزود: اعتبار لازم برای این کار و دیگر پروژه های مهم در دست انجام پیش بینی شده است.
در این آیین با قدرانی از تلاش های ˈخسرو رشیدیˈ، ˈعبدالکریم درویش زادهˈ به عنوان مدیرکل جدید راه آهن جنوب معرفی شد.
اداره کل راه آهن جنوب دارای سه محور مواصلاتی و یک محور کمربندی شامل محور اهواز - اندیمشک با پنج ایستگاه اعم از هفت تپه و شوش، محور اهواز - بندر امام خمینی(ره) با هفت ایستگاه، محور اهواز - خرمشهر - شلمچه با پنج ایستگاه و محور کمربندی شهراهواز به طول 40کیلومتر که ایستگاه نظامیه را به ایستگاه میاندشت متصل می کند است.
در مجموع 18 ایستگاه زیر مجموعه عملیاتی راه آهن جنوب را شامل می شود که طول خطوط اصلی موجود 393کیلومتر و طول خطوط فرعی و تجاری و صنعتی 180 کیلومتر است.
645/538
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن