تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817204703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات اجرایی خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملیات اجرایی خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین آغاز می شود تهران - ایرنا - مجری طرح ملی-استانی انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهرری گفت: عملیات اجرایی این طرح فردا (یکشنبه) با حضور وزیر نیرو به طور رسمی آغاز می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، علی حسین معیدی نیا افزود: آیین کلنگ زنی این طرح همزمان با دهه فجر با حضور وزیر نیرو، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران و جمعی از مسوولان و مدیران استانی به طور رسمی برگزار می شود.
وی با بیان این که مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت اجرای طرح های بازچرخانی آب و انتقال پساب برای نخستین بار است که در کشور اتفاق می افتد، تصریح کرد: خط دوم انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهرری به صورت ساخت، بهره برداری، واگذاری (BOT) و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت خرید تضمینی پساب انتقالی، تامین مالی و اجرا خواهد شد.
معیدی نیا گفت: با اجرای خط دوم انتقال پساب سالانه 283 میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه جنوب تهران منتقل می شود که براساس آیین نامه اجرایی ماده 142 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور معادل 30 میلیون مترمکعب آن در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی جهت استفاده در بخش های کشاورزی، صنعت و یا خدمات قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که ظرفیت خروجی تصفیه خانه جنوب تهران دارای نوسان است و قادر خواهد بود تا میزان 13 مترمکعب بر ثانیه پساب را در شرایط حداکثری تولید کند، افزود: براین اساس، برای انتقال مابقی ظرفیت خروجی تصفیه خانه به دشت ورامین، احداث سامانه خط دوم طرح در دستورکار قرار گرفت.
مجری طرح انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران همچنین اضافه کرد: ظرفیت کانال موجود به عنوان خط نخست معادل چهار مترمکعب در ثانیه است و خط دوم انتقال تصفیه خانه جنوب تهران با ظرفیت 9 متر مکعب بر ثانیه احداث می شود.
معیدی نیا این سامانه را دارای یک خط لوله به طول 36 کیلومتر با قطر سه متر و از نوع پلی اتیلن دوجداره مسلح شده با ورق های فولادی عنوان کرد که مجاور خط نخست (کانال موجود تهران) احداث خواهد شد و گفت: لوله انتقال با این قطر برای نخستین بار است که در کشور تولید و اجرا می شود. با این طرح بخش عمده ای از نیازهای آبی کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت ورامین تامین خواهد شد.
وی با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: با اجرای این طرح، ضمن جلوگیری از بحران آب زیرزمینی دشت ورامین، امکان تامین آب برای حدود 20 هزار هکتار از شبکه 50 هزار هکتاری ورامین و شهرری فراهم خواهد شد که نقش بسزایی را در تولید محصول های کشاورزی و افزایش ضریب ماندگاری کشاورزان در منطقه ایفا خواهد کرد.
مجری طرح انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب تهران تصریح کرد: با توجه به آنکه خط نخست (کانال روباز موجود) به لحاظ عبور از مناطق مسکونی و شهری، مشکلات زیست محیطی و اجتماعی پرشماری را موجب شده است، بنابراین استفاده از لوله در احداث خط دوم، تا حد زیادی مشکلات فوق را برطرف خواهد کرد.
معیدی نیا با اشاره به حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح گفت: عملیات اجرایی خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، شهرری و پاکدشت ازطریق سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش ساخت، بهره برداری، واگذاری (BOT) و خرید تضمینی پساب انتقالی صورت می گیرد. حجم سرمایه گذاری 1300 میلیارد ریال است که در مدت 30 ماه توسط سرمایه گذار اجرا خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه دوره بهره برداری از طرح توسط سرمایه گذار پس از احداث خط به مدت 15 سال خواهد بود، گفت: قیمت خرید پساب انتقالی 617 ریال به ازای هر مترمکعب از طرف سرمایه گذار اعلام شده است.
اقتصام(1)**1053 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن