تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به فیلم «میهمان داریم»/ درب این خانه هرگز به روی شهدا بسته نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
نگاهی به فیلم «میهمان داریم»/ درب این خانه هرگز به روی شهدا بسته نیست
«میهمان داریم» فیلم تازه محمدمهدی عسگرپور تلاشی است برای بیان این نکته که پایبند ماندن به آرمان‌ها و ارزش‌ها در دنیایی که مختصات تازه‌ای را برای خود تعریف کرده، دشوار است.



خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و هنر: «میهمان داریم» نگاهی است به روزهای آرام و یکنواخت زندگی زوجی سالخورده که قرار است میهمانی ویژه داشته باشند، آن هم در نیمه شعبان. در عمارتی کهنه و فرسوده که با بارش باران و توفانی کوچک برقش می رود و صدای آجرهای لقش به گوش می رسد، جهانی پابرجاست دور از هیاهوی دنیای بیرون.

 تنهایی این زوج با ورود فرزند جانبازشان از بین می رود. رضا (بهروز شعیبی) که لحنی گزنده و رفتاری پرخاشگرایانه دارد از روزگار و از جفایی که به همرزمانش شده دلگیر است. تلاش رضا برای پیوستن به صف شهدا بیشتر از آن است که حتی عشق او را به زندگی پیوند بدهد. فیلم تقابل این شورش و عصیان در برابر نظم موجود جامعه‌ای که از ارزش‌های دوران دفاع مقدس فاصله گرفته را در رفتار و کنش های رضا و اختلافش با مدیران آسایشگاه و حتی پدر و مادرش نشان می‌دهد. لرزش خانه و هجومی که معماری مدرن به این بنای فرسوده اما پابرجای قدیمی دارد، تاکیدی است بر اینکه ساکنان این عمارت ربطی به جهان اطرافشان ندارند. ورود سه عضو خانواده حال و هوایی تازه به قصه می‌دهد. رنگ‌ها دوباره جان می‌گیرند و چهره درهم شکسته پدر و مادر به لبخند زینت می‌شود. خانواده در کنار هم معنا می گیرند. زینب، حسین و عباس نام‌های ویژه که یادآور شهدای بزرگ واقعه عاشورایند و رضا تنها بازمانده این خاندان است که از قافله شهدا دور مانده است. فیلم در این فصل از طریق دیالوگ و موقعیت های کوچک، گذشته خانواده را مرور می کند و به مخاطبش اطلاعات می دهد.

رابطه رضا با زینب عاطفی‌تر است. خواهرِ نگران بارها بر سر بالین برادر حاضر می شود هر چند در نمای لانگ شات رضا در اتاق تنها است و گویی به جای خواهر با خود شکوه می کرده اما این خواهر است که رضا را به زندگی پیوند می‌دهد. فیلم این باور معنوی را که ارواح به دنیای زندگان راه دارند تقویت می کند، بدون این که به دام شعارزدگی و تکرار تجربه های مشابه بیفتد، فضایی معنوی برای مخاطبش ایجاد می کند و از دستان شفاگر شهدایی یاد می کند که برای تسلای خاطر عزیزانشان به رویای آنها راه پیدا می کنند.

عسگرپور بیش از هر فیلم دیگرش موفق می‌شود از طریق فضای عاطفی موجود در «میهمان داریم» روی مخاطب تاثیر بگذارد. دیالوگ‌های مادر (آهو خردمند) و زینب (سهیلا گلستانی) درباره روپوش پزشکی یا خواستگار سال‌های دور از عشقی از دست رفته سخن می گوید. ارواح شهدا عمارت قدیمی را رنگ و بویی تازه می‌دهند و آبروی خانواده شان می شوند تا در مقابل میهمانی که از راه می آید سربلند باشند و چه سربلندی فراتر از این که سه فرزند یک خانواده همراه قافله شهدا رفته اند. «میهمان داریم» یک درام خانوادگی است که با یاد کردن از روزگار سپری شده نوید پیوند اهالی این دنیا و شهدا را می دهد. به نظر می رسد در خانه حاج ابراهیم (پرویز پرستویی) رو به شهدا بسته نخواهد شد.


۱۳۹۲/۱۱/۱۸ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن