تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارخانه ذوب آهن اردبیل با 25 درصد ظرفیت فعال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارخانه ذوب آهن اردبیل با 25 درصد ظرفیت فعال است اردبیل - ایرنا - موسس و مالک کارخانه ذوب آهن اردبیل گفت: کارخانه ذوب آهن اردبیل به دلیل بی مهری مسوولان و عدم پرداخت به موقع سرمایه در گردش در سال های گذشته هم اکنون تنها با 20 تا 25 درصد ظرفیت خود فعال می باشد.


به گزارش ایرنا، تقی بهرامی نوشهر در نشستی با خبرنگاران استان اردبیل افزود: بی مهری های مسوولان طی هشت سال گذشته در راه فعالیت بخش خصوصی و از جمله ذوب آهن اردبیل موجب رکود اقتصادی و بیکاری شد و عرصه را برای فعالیت سرمایه گذاران روز به روز تنگ تر کرد.
وی اضافه کرد: هر مدیری به خصوص در بخش خصوصی خواستار افزایش نیروی کار، تولید و در نتیجه بالا رفتن سود دهی است اما شرایط طوری رقم خورد که نیمی از کارکنان مجموعه مشمول تعدیل نیروی انسانی شدند و هم اکنون در تهران و اردبیل در مجموع 350 نفر نیرو داریم.
او در پاسخ به پرسشی در زمینه پرداخت نشدن دستمزد کارگران بیان کرد: کارگران مجموعه 120 ماه حقوق گرفتند و تنها طی چند ماه در پرداخت دستمزدها با مشکل مواجه بودیم اما برخی افراد با اهدافی خاص این مسایل را دستاویزی برای هجمه قرار داده اند.
وی افزود: هشت میلیارد ریال مبلغ چهار ماه حقوق معوقه کارگران است که در این زمینه با کارگران سازش کردیم و تا امروز 2 میلیارد ریال آن پرداخت شده و باقیمانده آن نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.
عضو هیات مدیره انجمن فولاد کشور ادامه داد: این در حالی است که ذوب آهن اردبیل از ابتدای فعالیتش تاکنون 645 هزار تن انواع محصول از جمله میلگرد تولید و 12 هزار تن از محصولات خود را به کشور عراق صادر کرده است.
او بیان کرد: ما حتی با کشور دانمارک قرارداد داشتیم که به دلیل مشکلات مختلف نتوانستیم صادرات داشته باشیم و امروز صادرات ما متوقف شده ولی همچنان محصولات خود را به نقاط مختلف ایران از جمله بوشهر و بندرعباس می فرستیم.
وی در ادامه اظهار کرد: در دنیا از سرمایه گذاران به دلیل نقشی که در اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده دارند، بیشترین استقبال و پشتیبانی صورت می گیرد در حالیکه ما با وجود فعالیت در زمینه های مختلف با کمترین پشتیبانی مسوولان استانی مواجه بودیم.
او تشریح کرد: نبود پشتیبانی حتی با ادعاهایی بی اساس مبنی بر دریافت یک هزار و 800 میلیارد ریال از سوی مجموعه همراه شده که واقعیت ندارد و ما تنها از بانک صادرات مبلغ 324 میلیارد و 905 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردیم.
بهرامی نوشهر افزود: این در حالی است که میزان پرداختی ها شامل تامین اجتماعی، مالیات دستمزد، عوارض ارزش افزوده و دستمزد و مزایای کارکنان ذوب آهن اردبیل تاکنون به 265 میلیارد و 727 میلیون ریال رسیده است.
او همچنین اظهار کرد: به دلیل عدم گشایش اعتبارات ارزی برخی تجهیزات مورد نیاز وارد نشد و پروژه فازدوم و سوم کارخانه ذوب آهن اردبیل که ادعاهای بی اساسی در مورد آن مطرح می شود، نیمه تمام ماند.
وی بیان کرد: البته ما منتظر دولت نیستیم و روی اهداف مورد نظر کار می کنیم و براین اساس امیدواریم تا سال آینده نیروی کار خود را تا دو برابر افزایش دهیم و ظرفیت تولید را بالا ببریم.
او در پاسخ به پرسشی در زمینه فروش و انتقال اموالش از کشور نیز گفت: این شایعه درست نیست و یک ریال هم از کشور خارج نکرده ام حتی بخشی از تسهیلات اختصاص یافته را نیز در کارهای خیریه مانند ساخت مدرسه و بیمارستان هزینه کردم.
بهرامی نوشهر تاکید کرد: این مسایل از سوی افرادی طرح می شود که اعتقادی به فعالیت بخش خصوصی ندارند در حالیکه اینجانب علاوه بر ذوب آهن اردبیل، بانی احداث کارخانه سیمان اردبیل و ذوب آهن سبلان سهند هستم.
او همچنین اضافه کرد: پتروشیمی اردبیل بر روی بیش از 52 هکتار از زمین های ما احداث شده که از نظر اشتغال و تجارت می تواند به استان کمک شایانی کند و حتی پروژه راه آهن اردبیل نیز به دلیل عدم توجیه اقتصادی از دستور کار دولت خارج شده بود که با مذاکرات ذوب آهن اردبیل این پروژه از سر گرفته شد.
وی با اشاره به فعالیت های غیرصنعتی ذوب آهن اردبیل نیز گفت: مجموعه در حوزه های فرهنگی- ورزشی ورود کرده که از جمله آن راه اندازی مرکز علمی- کاربردی ذوب آهن اردبیل است که هر شش ماه 300 دانش آموخته دارد.
او اضافه کرد: تمام نیروهای ما آموزش دیده هستند و کارگرانی که جذب مجموعه شدند به مدت یک سال آموزش دیده اند.
وی افزود: ذوب آهن اردبیل حتی در ورزش های فوتبال، کشتی، ژیمناستیک و کاراته در لیگ برتر فعال بود که هم اکنون باتوجه به شرایط مالی کارخانه تنها رشته فوتبال در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان فعال است.
او با اشاره به انتقاد برخی در زمینه هزینه کرد 10 میلیارد ریالی مجموعه در بخش ورزش اظهار کرد: این مسایل در حالی عنوان می شود که هفت نفر از بازیکنانی که در ذوب آهن پرورش یافتند از جمله شیرزاد و انصاری فر در تیم های مطرح حضور دارند.
عضو هیات مدیره انجمن فولاد کشور با بیان اینکه این دیدگاه یک نوع فقر فرهنگی است که مانع ورود سرمایه های بخش خصوصی در زمینه های مختلف می شود، گفت: متاسفانه در سال های گذشته دیدگاه مبتنی بر اقتصاد دولتی بر بخش صنعت حاکم بود که ناکامی های آن بارز است.
وی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به نگاه مثبت دولت اعتدال نسبت به سرمایه گذاری بخش خصوصی و روندی که تاکنون در پیش گرفته می توان به آینده و برطرف شدن مشکلات موجود خوش بین بود گرچه چند ماه از روی کار آمدن دکتر روحانی گذشته و هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است.
8123/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن