تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804054401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصل فرقه گرایی و فرقه سازی حرام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اصل فرقه گرایی و فرقه سازی حرام است مدرس و کارشناس ارشد فرق و ادیان گفت: اصل فرقه گرایی و فرقه سازی حرام است زیرا باعث بدعت در دین و تفرقه انگیزی بین مسلمین می شود


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالرحیم بیرانوندˈ در نشست نقد و بررسی ادیان ، فرقه های و عرفان کاذب و نوظهور که به همت امور فرهنگی تبلیغات اسلامی بافق برگزار شد با اشاره به اینکه دشمن در صدد تفرقه انگیزی در بین مسلمانان است افزود: از نظر اهل بیت (ع) اصل فرقه گرایی و فرقه سازی حرام است چون اسلام را پاره پاره می کند . این مدرس با بیان اینکه این فرقه ها اصول اعتقادی را دست کاری و تحریف می کنند گفت: آنها شرط قبولی ایمان و سعادت را اعتقاد به قطب می دانند بنابراین وظیفه ما دوری از این فِرق و ادیان و عرفان های کاذب است چون باعث تفرقه و بدعت در دین می شود .
وی ریشه های انحراف این فرقه ها متعدد دانست و خاطر نشان کرد: همه انحرافات این فرقه به موارد یاد شده محدود نخواهد شد.
حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به اینکه در عرفان اصیل جایگاه استاد و مربی که خود تربیت شده اسلام ناب باشد از اولویت خاصی برخوردار است تصریح کرد: ولی در تصوف، اصلِ همه امور صوفیانه بر اساس بیعت و سرسپردن به قطب است و در حقیقت همه چیز در بندگی و فرمانبرداری قطبِ تصوف خلاصه می شود.
این کارشناس ارشد فرق و ادیان ادامه داد: عرفان اسلامی، فرقه ای نبوده و نیست در حالی که دردِ صوفی به فرقه گرایی و قطب ستایی و سلطه گری دینیِ قطب خلاصه می شود.
وی با بیان اینکه عرفان اصیل اسلامی از طرف انبیاء و اهل بیت(ع) و سیرۀ عملی ایشان به ما رسیده است خاطر نشان کرد: اما تصوف از همان زمان که در دنیای اسلام پیدا شد به شدت مورد مخالفت پیامبر و ائمه اطهار(ع) قرار گرفت.
این روحانی، افزود: عرفان اسلامی با هر گونه بدعت و انحرافی به شدت مخالف است و بنا به سفارش پیامبر اسلام در مقابل آن می ایستد، در صورتی که تصوف فرقه ای مملو از بدعت و انحراف و ضلالت است.
وی به پیدایش زمان عرفان های نوظهور در ایران اشاره و تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم غرب برای رفع افسردگی مردم، معنویتی ساختگی را به وجود آورد و با روش های گوناگون آن را چاشنی زندگی مردم کرد تا به اصطلاح نشاط اجتماعی بالا رود.
بیرانوند ادامه داد: از دهه 70و80 و بعد از جنگ تحمیلی در کشور ما نیز اتفاقاتی افتاد که باعث پیاده شدن همین رویکرد در ایران شد با این تحلیل که اگر بخواهیم سازندگی را در کشور ایجاد کنیم، نیازمند نشاط و معنویت در جامعه هستیم و با همین تعبیرها، تحلیل غرب را پیش کشیدند و اعلام کردند که ما ملت با نشاطی نیستیم و باید خمودگی ها را برطرف کنیم.
او اضافه کرد: این عرفان نوظهور به عنوان مثال چادر و مانتو سیاه را مایه غم و اندوه می دانستند و می گفتند ما برای موفق شدن، نشاط می خواهیم و اینچنین شد که یک آسیب شناسی غلط اجتماعی، مباحثی را تحت عنوان راه های رسیدن به نشاط و موفقیت، سوای اصول دینی ارائه کرد.
وی در ادامه گفت: نتیجه این شد که افرادی همچون آزمندیان، احمدی منش وحلّت آمدند و تحت عنوان تکنولوژی فکر تولید، جریان های فکری منحرفی را وارد اجتماع کردند که از تفکرات برایان تریسی، نشات گرفته بود که از کنار این تکنولوژی ها شرکت های هرمی به وجود آمد.
این کارشناس ارشد ادیان و فِرق، افزود:با نگاهی گذرا به فعالیتهای فرقه دراویش و تلاشهای ضد انقلابی رهبر لیبرال آنها مشخص می شود که هر جا دفاع از ایران و اسلام است دراویش کاری به سیاست ندارند وهر وقت نوکری برای آمریکا،اسرائیل ،فرانسه و انگلستان است دراویش اتفاقا بسیار سیاسی می شوند.ک2
7543/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن