تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819501149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال گرم مردم اهواز ازسینما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استقبال گرم مردم اهواز ازسینما اهواز-ایرنا- سینماهای اهواز شب گذشته به مناسبت روز ملی سینما پذیرای گرم مردم اهواز بود.


به گزارش خبرنگارایرنا , پنج شنبه شب ، براستی ، زمان آشتی مردم اهواز با سینما بود.خانواده های اهوازی که به عقیده کارشناسان سالهاست با سینما قهر کرده بودند با فرزندان به خانه دوم قدیمی خود ˈ سینماˈ آمدند.
سینما هلال اهواز مملو از جمعیت بود . ازدحام مردم برای تماشای فیلم و برنامه ویژه روزسینما به نحوی بود که ترافیک خودرو دربلوار شهید چمران اهواز ایجاد شد و آمد و شد خودرو ها را برای دقایقی مختل کرد.
ناصر چنانی معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت : در این روز درخوزستان نیز برای انس و آشتی مردم با سینما که ˈروز سینما ˈنام گرفته است اکران فیلم ها بصورت رایگان صورت گرفت و مردم عزیز اهواز بدون پرداخت وجهی به سینما آمدند و فیلم مورد علاقه شان را تماشا کردند.
وی این کار را بهانه ای برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با سینما و استقبال بیشتر آنان ازاین صنعت نام برد.
معاون سینمایی اداره کل ارشاد استان خوزستان از استقبال گرم مردم اهواز ازسینما قدردانی کرد و افزود: در این روز ویژه برنامه ای به مناسبت روز سینما در سینما هلال اهواز با حضور تعدادی از هنرمندان خوزستانی برگزار شد که با استقبال گرم مردم مواجه گردید.
چنانی گفت: بعد از برگزاری مراسم جشن و بزرگداشت روز سینما , مردم به تماشای فیلم اکران شده در این سینما نشستند.
بر اساس گزارش معاونت سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم اکنون حدود 11 سینمای فعال و 13 سینمای غیر فعال در خوزستان وجود دارد که برای راه اندازی آنها نیاز به حمایت دولت و در کنار بخش خصوصی دارد.
براساس این گزارش در حال حاضر در شهرهای خرمشهر، آبادان، شوشتر، دزفول، ماهشهر، اهواز و رامهرمز استان سینما وجود دارد اما بقیه شهرهای خوزستان ازاین نعمت بی بهره اند.
جمعی از کارشناسان امور فرهنگی درپاسخ به این سووال ایرنا که چه کار باید کرد تا این آشتی مردم با سینما مستدام باشد ، معتقدند که باید با مشارکت بخش خصوصی سینماهای مدرن احداث و جاذبه های این عرصه هنری را به ویژه با اکران فیلم های خوب ارتقا بخشید.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در دولت جدید باید حمایت ها ازسینماها به گونه ای بنا نهاده شود که بخش خصوصی با اطمینان خاطر وارد میدان شده، و اداره سینماها به بخش خصوصی واگذار شود.
ˈناصر چنانیˈ افزود: دولت باید به گونه ای از این حوزه حساس حمایت کند تا سینماهای غیر فعال که به طور عمده به دلیل مشکلات مالی و یا ابزاری دچار وقفه می شود دوباره فعال شوند.
وی گفت: بخش خصوصی همواره برای کار در حوزه سینماها دچار نگرانی هایی است که این نگرانی ها به طورعمده در مورد برگشت سرمایه آنها و یا سودی که ممکن است برای آنها مناسب نباشد.
وی افزود: ساخت پردیس سینمایی و سینماهای چند بعدی نه تنها باعث جذب تماشاگر می شود بلکه باعث سود آوری بسیار خوبی برای بخش خصوصی می شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان های خوزستان سینما وجود ندارد افزود: به ازای هر یکصد هزار نفر باید یک سینما وجود داشته باشد که با این آمار در کلان شهر اهواز افزون بر شش سینما کمبود وجود دارد و در سایر شهرستان های استان نیز این کمبود به چشم می خورد.
چنانی گفت:کار ساخت سینما دنیای اهواز در کلان شهر اهواز هفت سال پیش آغاز شد و اکنون آماده است اما متاسفانه برخی از ارگان ها با فردی که این سینما را احداث کرده،همکاری نمی کنند.
وی اظهارکرد:این سینما یک سایت هنری و فرهنگی است وسخت گیری برخی از ارگان ها باعث دلسردی سرمایه گذاران فعال در این حوزه شده است.
این مقام مسوول افزود:در حدود 13 سینمای غیر فعال در اهواز وجود دارد که به دلیل کمبودها، یا مشکلات مالی و یا فرسودگی سینما و نبود توانایی بازساخت آن غیر فعال شده اند که برای فعال شدن این سینما ها باید از بخش خصوصی حمایت شود.
یک کارشناس هنری با اشاره به اینکه باید فضا را برای جذب تماشاگران در سینماهای خوزستان فراهم کرد اظهارکرد: در چهار سال گذشته رکود زیادی در بحث سینما و استقبال تماشاگران در خوزستان مشاهده شد.
ˈ علی کرمیˈ افزود:در سال 91 این رکود در خوزستان بسیار افزایش یافت که دلیل آن را باید از سیاست گذاران عرصه سینما پرسید؛ که امید است در دولت یازدهم بسیاری از این مشکلات حل شود.
وی گفت: سینماهای خوزستان هنوز به صورت سنتی اداره می شوند این در حالی است که در بسیاری شهرهای کشور سینماها از سیستم دیجیتال برای نمایش فیلم استفاده می کنند اما در کلان شهر اهواز از پنج سینمای فعال، تنها یک سینما از سیستم دیجیتال برخوردار است.
وی گفت: خارج کردن سینماهای خوزستان از حالت سنتی به دیجیتال باعث به روز شدن فیلم های سینمایی، همگام با کلان شهر تهران، و جذب تماشاگران به سینما و همچنین کاهش هزینه ها می شود.
این کارشناس هنری افزود: باید این مشکل علت یابی شود که چگونه در کشورهای غربی با داشتن شبکه اینترنت نامحدود و برنامه های ماهواره ای و تلویزیونی متنوع،همواره استقبال از سینما در این کشورها بالاست، اما در ایران اینطور نیست.
معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان نیز گفت: در این استان 11 سینمای فعال و شش هزار و 100 هزار صندلی وجود دارد، بعضی از سینماها مربوط به سازمان های خاصی در استان هستند که خارج از آمار 11 سینما است همچون سینمای نیوساید که زیرنظر شرکت نفت است.
ˈ مجتبی آقا کوچک زاده ˈ افزود: برخی از سینماها در خوزستان همچون سینمای آبشار شوشتر و سینمای هلال اهواز زیر نظر بخش خصوصی فعالیت می کنند.
وی بیان داشت: در 40 سال گذشته، 40 سینما در این فعالیت می کرد که اکنون به جای زیاد شدن این تعداد سینما آمار آنها به دلایل مختلف کاهش یافته است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت واگذاری سینماها به بخش خصوصی گفت: چه ارگان های دولتی و چه بخش خصوصی باید بتوانند با وجود مشکلات در بخش سینما،سینما را اداره و در این حوزه کار کنند.
آقا کوچک زاده، افزود: در سال های اخیر حمایت مالی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای فعال تر و به روزتر کردن سینماهای این استان کاهش یافت که انتظار می رود در دولت یازدهم این حمایت ها بیشتر شود.
وی گفت:دیجیتال کردن سینماهای استان از دیگر دغدغه هایی است که باعث رونق سینماهای خوزستان می شود ، که اکنون از پنج سینمای کلان شهر اهواز تنها یک سینما هلال دیجیتالی است.
وی افزود:در چهار سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از سینماهای استان بسیار کاهش یافته که عللی چون شرایط اقتصادی جامعه، فقدان آشنایی جامعه با سینما و یا یکسری کمبودها در بخش سینمایی خوزستان دارد.
آقا کوچک زاده ادامه داد: پردیس سینمایی در حال احداث در دزفول که در محل یک سینمای قدیمی با تغییر کاربری در حال انجام است که تاکنون گام نخست آن پایان یافته است.
642/ 1495
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن