تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819860498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهروندان محمدیه با نحوه تفکیک زباله از مبداء آشنا می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین زاهدپور در گفتگو با مهر:
شهروندان محمدیه با نحوه تفکیک زباله از مبداء آشنا می شوند
قزوین - خبرگزاری مهر: شهردار محمدیه گفت: با ارائه کد اشتراک به شهروندان منطقه یک آموزش شهروندان محمدیه با نحوه تفکیک زباله از مبداء آغاز شد.



ایرج زاهدپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فاز یک زباله از مبدا در شهر محمدیه اظهارداشت: این طرح با هدف حفظ محیط زیست، ارتقاء فرهنگ شهروندی، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و شهری و برگشت این سرمایه به چرخه اقتصادی، کاهش هزینه های مدیریت پسماند و ایجاد زمینه اشتغال اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا آموزشگران مجرب و آموزش دیده با لباس متحدالشکل و همراه داشتن کارت شناسایی معتبر با مراجعه به درب منازل شهروندان محدوده طرح، علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در خصوص اجرای این طرح، به توزیع بسته های ویژه آموزشی شامل بروشور، برنامه زمانبندی و مخازن پلاستیکی ویژه تفکیک پرداخته و پس از آموزش، کد اشتراک به شهروندان ارائه دادند.

این مسئول بیان کرد: این کد اشتراک به منظور ارتباط مستقیم با شهروندان این منطقه در شهرداری ثبت و پیگیری شده و نشان دهنده منطقه، کوچه و پلاک تحویل گیرنده مخزن بوده و برای شناسایی خانواده های مشارکت کننده در بخش تفکیک پسماند از مبدا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه پیامکی در راستای ارتباط شهروندان با طرح از دیگر اقدامات انجام شده است که برای اولین بار در سطح استان و کشور در محمدیه اجرایی شده است در این طرح شهروندان می توانند در صورت نیاز به تخلیه مخزن زودتر از برنامه زمانبندی کد مخزن خود را به شماره اعلام شده پیامک کنند، نصب gps بر روی خودروهای جمع آوری، تجهیز خودروها به اتاقک ویژه و استفاده از طرح ها و شعارهای آموزنده از دیگر ویژگی های این طرح در شهر محمدیه است.

زاهدپور، ایجاد ایستگاههای ثابت اطلاع رسانی و جمع آوری پسماند خشک، راه اندازی ایستگاه سیار شهروندی در بازارچه های محلی و توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی، نصب مخازن ویژه جمع آوری ویژه پسماند خشک معابر، توزیع مخزن کارتن پلاست در ادارات و مراکز تجاری، راه اندازی سامانه خرید تلفنی ضایعات، آموزش و توزیع مخزن در مدارس و مهدکودک ها و راه اندازی اتوبوس بازیافت را از جمله برنامه های در دست اقدام در راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر محمدیه عنوان کرد.

شهردار محمدیه در پایان از شهروندان خواست نهایت همکاری را با عوامل اجرای طرح داشته باشند تا برای داشتن شهری زیبا و نمونه گام برداریم.


۱۳۹۲/۱۱/۶ - ۱۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن