محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803987147
خسرو سینایی: سعی کردم حرفهای نشوم / بغض کارگردان برای پدرش
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
«دوازده سال پیش در روز تولدم در خانه هنرمندان بدون آنکه کسی چیزی بداند دو شب شعر و کنسرت گذاشتم، نه به خاطر اینکه نوازنده و شاعر بینظیری هستم. فقط به خاطر آنکه به زندگی ام رنگ بدهم و نگذارم این زندگی و ایام بیهوده بگذرد.» به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خسرو سینایی که در اولین نمایش، جدیدترین ساختهی مستندش «دستگاه» با بغض سخن میگفت، ادامه داد: از تمام کسانی که صادقانه و عاشقانه به من کمک کردند تا با دستهای خالی در دو اتاق، این فیلم رابسازم، سپاسگزارم. ما به چیزهایی که نسبت به آنچه داریم و مربوط به تاریخ است بیاعتنا هستیم. نمیخواهم امشب را به درد و دل بگذرانم. این کارگردان سینما ادامه داد: من هر جا که میروم میگویم همانجایی هستم. اما آن چیزی که یک انسان را میسازد، دوران شکلگیریاش است و دوران کودکی من در ساری شکل گرفت و آنجا شهر من است. کارگردان «عروس آتش» ادامه داد: من معتقدم زندگی را باید ساخت. اگر آن را نسازید،خودش ساخته نمیشود. دوازده سال پیش در روز تولدم در خانه هنرمندان بدون آنکه کسی چیزی بداند دو شب شعر و کنسرت گذاشتم، نه به خاطر اینکه نوازنده و شاعر بینظیری هستم. فقط به خاطر آنکه به زندگیام رنگ بدهم و نگذارم این زندگی و ایام بیهوده بگذرد. سینایی گفت: از کیوان کثیریان (مدیر سینما تک) خواهش کردم که 30 دی ماه را به نمایش فیلم «دستگاه» اختصاص دهد زیرا امشب بیش از هر چیز برای خود من خاطره خواهد بود. به گزارش ایسنا، فیلم «دستگاه» دربارهی یک دستگاه پزشکی است که حدود 80 سال پیش نصیر سینایی پدر خسرو سینایی که طبیب بوده است آن را از فرانسه برای مداوای بیماران وارد ایران میکند و بعد از گذشت سالها، خسرو سینایی تصمیم می گیرد که آن را به موزه علوم پزشکی هدیه کند. چرا بهترین فیلمسازان ما را باید اول دیگران کشف کنند؟ خسرو سینایی در پاسخ به سوال احمد طالبینژاد (منتقد) مبنی بر اینکه آیا در نیمهی دوم مستند «دستگاه» متوجه بوده است که به سمت میزانسنهای میرود که طبیعی نیست؟ پاسخ داد: آنچه که در سکانسی از فیلم اتفاق میافتد آن است که چرا یاد نمیگیریم، آنچه را که در مملکت مان داریم، خودمان کشف کنیم؟ چرا بهترین فیلمسازان ما را باید اول دیگران کشف کنند؟ چرا ما جرات نداریم که بگوییم فلان فیلمساز خوب است و آن را بهدنیا معرفی کنیم؟! منتظر میشویم فیلمساز با هزار مشکل، اثرش را به خارج برساند و اگر آنها گفتند فیلمساز خوبی است ما نیز میگوییم خوب است! و این درد بزرگ ما نه تنها در فیلمسازی بلکه دربارهی هر آنچه که داریم، است! این نگاه را باید کنار گذاشت. این کارگردان اضافه کرد: باید این حس را بوجود بیاوریم که جوانان قدر آنچه را که دارند بدانند. هر جامعهای مشکلات خاص خودش را دارد. این فیلم بهانهای بود تا برخی از صحبتها گفته شود. با سینمای سه پولی این فیلم را ساختیم خسرو سینایی با اشاره به اینکه،ما با سینمای سه پولی این فیلم را ساختیم، بیان کرد: سه اتاق و عدهی کمی داشتیم که هیچکدام بازیگر نبودند پس میزانسنهایی که بتواند پیچیده باشد و حرکت در آن باشد، امکانش نبود. من تنها میخواستم برخی از صحبتها روی یکسری از چهرهها گفته شود. او با اشاره به فیلم «در کوچه های عشق» گفت: این فیلم بدون سناریو ساخته شده است. در این فیلم از قصد خواستم تکنیک دوربین –قلم را تجربه کنم بنابراین ما هیچ نوع حرکت دوربین را پیش بینی نکردیم. بعدها دیدم در مطبوعات نوشته شد، در این فیلم سینایی تمام حرکات دوربین دقیقا محاسبه شده است! کاری که به هیچ وجه انجام نداده بودیم. در این فیلم نیز موضوع را مطرح میکردم و به دوستان میگفتم هر طور که راحت هستید آن را بیان کنید. 46 سال است که سعی کردم حرفه ای نشوم کارگردان «دستگاه» اظهار کرد: روزی یکی از مسئولان از من پرسید، سینایی سرانجام چه وقت میخواهی، حرفهای شوی؟! گفتم، امیدوارم به آن مفهومی که مد نظر شماست، حرفهای نشوم. 46 سال است که سعی کردم حرفهای نشوم. قبل از هر چیزی عشق به خلق یک اثر، مهم است. سینایی همچنین دربارهی عنوان مستند- تخیلی درتیتراژ این فیلم گفت: برخی اوقات یک فیلم مستند خالص دارید مانند«مرثیه گمشده» اما گاهی اوقات مستند داستانی دارید یعنی شما یک موضوع واقعی را به شکل داستان پرورش میدهید اما در محدودهی موضوع واقعی میمانید و فیلم را میسازید. من فکر کردم شاید مامور موزه در دنیای واقعی چنین حرفهایی نزده بنابراین از لفظ مستند تخیلی استفاده کردیم. او بیان کرد: آنچه که دربارهی پدرم در این فیلم میگویم را شما میتوانید برداشت کنید اما آنچه که در کل فیلم است خصوصی نیست. اگر بخواهم تنها به خود پدر بپردازیم، آنوقت موضوع شخصی پیدا میکند. برای من هیچگاه بودجه نبود این کارگردان درباره پرسشی مبنی براینکه قرار بوده فیلمی دربارهی ساری بسازد، گفت: یک عمر است، عادت کردم برای ساخت چنین فیلمهایی و برای من هیچگاه بودجه نبوده است. عشق من به فیلمسازی همچنان وجود دارد خسرو سینایی گفت: «دادگاه تلویزیونی»، «سپید جامه»، «صورتگران عصر خون»، «دو روی سکه»، «قطار زمستانی» سالها پیش نوشته شده است، همه گفتند چه فیلمنامه خوبی اما متاسفانه اینبار هم پول نیست، اینجاست که آدم فیلمهای این چنین میسازد تا بگوید اگر پول ندارید، عشق من به فیلمسازی همچنان وجود دارد. من در دو اتاق هم فیلم میسازم. او ادامه داد: تمام این فیلمها ساخته نمیشود. شاید به نفع من است و من را به سمت ساخت چنین فیلمهایی هول میدهد. 46 سال به حرف این و آن گوش کردم اما از این به بعد آن کاری را که میخواهم، انجام میدهم. چه خوب، چه بد من امتحانم را پس دادهام. مهم این است که ما در این مملکت نیاز داریم تا به خاطر مسائل فرهنگی دور هم جمع شویم و با هم صحبت کنیم. این کارگردان بیان کرد: آنهای که فیلمساز نیستید، فیلمسازی یک حرفه جادویی است .آدم دائما لعنتش میکند و دوباره به آن عشق میورزد. من هرگاه به ثروتهای این مملکت فکر میکنم، اشک میریزم خسرو سینایی گفت: اشک من در این فیلم تنها به خاطر پدرم نبود، اشک من در این فیلم به خاطر همه چیزهایی است که در این مملکت داریم و در حال از بین رفتن است یا از دست رفته و در تاریخ نیست. من هرگاه به ثروتهای این مملکت فکر میکنم اشک میریزم، پدر من نماد چیزی است که در این مملکت نابود و فراموش میشود و ما قدر آن را نمیدانیم. محمدرضا اصلانی، احمد طالبینژاد، مینو فرشچی، نظامالدین کیایی و مرتضی رزاقکریمی از هنرمندان حاضر در این نشست بودند که سخنانی دربارهی خسرو سینایی مطرح کردند. بعد از نمایش «دستگاه»، بازی برون (گوینده رادیوی ساری) در فضایی متفاوت و زیر نور چراغ مطالعه متنی را برای مرحوم نصیر سینایی (پدر سینایی) و مرتبط با فیلم«دستگاه» خواند. خسرو سینایی در بخشی از این مراسم با بغض از دکتر فلاح نژاد یکی از دوستان پدرش خواست تا لحظاتی دربارهی او صحبت کند. همچنین نریمان چایچی یکی از عوامل فیلم «دستگاه» از طرف همهی عوامل، تولد خسرو سینایی را به او تبریک گفت. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
سیاست و هنر مقابل دوربین مستندسازان/ تولید مستندهایی درباره خسرو سینایی، پوران درخشنده و شهید آوینی
تاریخ انتشار 17 دی 1392 ساعت 00 34 | شماره خبر 1335823837410201486 تهیه و تولید آثار مستند در کنار تامین مستندهای ایرانی و خارجی از جمله اقدامات شبکه مستند برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان است مجموعههای یک فیلم یک حقیقت ما نیز روزگاری یک لقمه نان و رادیو مستنتازهترین ساخته خسرو سینایی روی پرده سینماتک خانه هنرمندان
تازهترین ساخته خسرو سینایی روی پرده سینماتک خانه هنرمندان تازهترین ساخته خسرو سینایی امروز در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در میآید به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران بیست و یکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمحمود مشحون: بيانيه عليه خسرويوفا را امضا كردم
محمود مشحون بيانيه عليه خسرويوفا را امضا كردم عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك خروجي بيانيه اين هيات را روشن كردن اذهان عمومي دانست محمود مشحون در گفتوگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا با تاييد امضاي بيانيه كميته ملي المپيك اظهار كرد اصل اين بيانيه براي رحسين ياري: تنها به خاطر كارگردان در ابرهاي ارغواني بازي كردم/ در فضاي دوبله دوام نميآورم
حسين ياري تنها به خاطر كارگردان در ابرهاي ارغواني بازي كردم در فضاي دوبله دوام نميآورم بازيگر فيلم سينمايي ابرهاي ارغواني حضور كارگردان را دليل ايفاي نقش در اين فيلم مطرح كرد به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران برنامه سينمايي هفت شب گذشته جمعه 29مركز آموزش فني و حرفهاي خسروشاه قرارداد آموزشي با كشت و صنعت منعقد كرد
مركز آموزش فني و حرفهاي خسروشاه قرارداد آموزشي با كشت و صنعت منعقد كرد اين قرارداد در خصوص آموزشهاي ضمن خدمت كاركنان در رشتههاي فن آوري اطلاعات برق صنعتي منعقد شده است مركز آموزش فني و حرفهاي خسروشاه قرارداد آموزشي با كشت و صنعت منعقد كرد ايلنا سرپرست مركز آموزش فني و حرفهمشحون: بيانيه عليه خسرويوفا را امضا کردم
مشحون بيانيه عليه خسرويوفا را امضا کردم عضو هيات اجرايي کميته ملي المپيک خروجي بيانيه اين هيات را روشن کردن اذهان عمومي دانست محمود مشحون با تاييد امضاي بيانيه کميته ملي المپيک اظهار کرد اصل اين بيانيه براي روشن کردن افکار عمومي و نشان دادن فعاليت 5 ساله کميته ملي المپيتازهترین ساخته «خسرو سینایی» روی پرده سینماتک خانه هنرمندان
تازهترین ساخته خسرو سینایی روی پرده سینماتک خانه هنرمندانتازهترین ساخته خسرو سینایی امروز در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در میآید به گزارش خبرگزاری فارس بیست و یکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش مستند دستگاه ساخته خسرو سینایی اختصاص دارد این مستنکارگردان «فرجام سفر طولانی طوبی»: خطر کردم
سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰ ۳۳ محسن حسنزاده که نمایش فرجام سفر طولانی طوبی نوشته علیرضا نادری را در جشنواره تئاتر فجر اجرا میکند گفت با انتخاب این نمایشنامه به نوعی خطر کردم این کارگردان جوان تئاتر در گفتوگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ادامه داد نمایخسروي: محدوديتي براي صدور پروانه كسب براي بانوان دراين صنف وضع نشده است
خسروي محدوديتي براي صدور پروانه كسب براي بانوان دراين صنف وضع نشده است تهران واحد مركزي خبر اقتصادي 1392 10 01 رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك برخي شايعات مبني بر محدود شدن صدور پروانه كسب مشاوره املاك براي بانوان را به شدت تكذيب كرد و گفت بانوان هم همچون آقايان مي تواننميرتاج الديني: احمدينژاد ميگويد هيچگاه دولت قبلي را تخريب نكردم
ميرتاج الديني احمدينژاد ميگويد هيچگاه دولت قبلي را تخريب نكردم مشاور رئيس سازمان صدا و سيما در امور مجلس با بيان اينكه اگر روحاني در گزارش 100 روزه عملكرد خود را بيان مي كرد تا تخريب دولت قبلي براي مردم بهتر بود خواستار ارائه فرصت براي پاسخگويي احمدي نژاد به انتقادات شد و گفشانس داوران آسيايي يكسان استفغاني:رونالدينيو را كه اخراج كردم بدون هيچ مشكلي از زمين بيرون رفت/ از عملكرد تيم
شانس داوران آسيايي يكسان استفغاني رونالدينيو را كه اخراج كردم بدون هيچ مشكلي از زمين بيرون رفت از عملكرد تيم داوري ما راضي بودند داور بين المللي فوتبال كشورمان گفت رفتاري كه رونالدينيو انجام داد خشن و در زمان توقف بازي بود كه جريمهاش كارت قرمز بود و ما هم قانون را اجرا كرديمما به اندازه تيم استراليايي و بحريني شانس داريم فغاني: رفتار رونالدينيو خشن بود اخراجش كردم
ما به اندازه تيم استراليايي و بحريني شانس داريم فغاني رفتار رونالدينيو خشن بود اخراجش كردم قضاوت عليرضا فغاني در ديدار ردهبندي جام باشگاههاي جهان و تاييد تصميماتش در اين ديدار باعث شده تا او براي تيم داوري ايران به اندازه تيم استراليايي و بحريني براي حضور در جام جهاني برزيلچراغپور: از فلج شدن فرار كردم
چراغپور از فلج شدن فرار كردم خبر شوكبرانگيز و عجيبي بود جلال چراغپور در گفتوگو با فارس از فرار از فلج شدن حرف زد چراغپور كه از منتقدان و كارشناسان جامعه فوتبال ايران محسوب ميشد بعد از چند ماه سكوت و ناپديد شدن حالا در خصوص عمل جراحي كه انجام داده ميگويد حدود دو ماه قبل-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها