محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
دکتر عرفان فدایی وکیل پایه یک دادگستری
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1802527007
![نمایش مجدد: تعلیقهای جذاب «آوای باران» refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
تعلیقهای جذاب «آوای باران»
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تاریخ انتشار: 19 دی 1392 ساعت 00:13 | شماره خبر: 1338271204310545156
![](http://jamejamonline.ir/Media/Image/1392/08/08/635187732224221681.jpg)
مخاطبان تلویزیون از سریالهای ملودرام که داستان پر از افت و خیز دارند استقبال میکنند. حسین سهیلیزاده اکنون خود را به عنوان یک کارگردان خوشنام و صاحبسبک، در میان کارگردانهای سریالهای تلویزیون معرفی کرده است. با نگاهی به پیشینه او میتوان دریافت که از مخاطب شناخت دارد، سلیقه و ذائقه او را میشناسد و به همین دلیل آزمون و خطا نمیکند. سهیلیزاده میداند مخاطب تماشای یک سریال ملودرام اجتماعی عامهپسند را بیشتر از گونههای دیگر میپسندد، بنابراین در دایرهای حول محور موضوعات اجتماعی و آدمهایی منطبق بر واقعیت میچرخد. او میداند پیچیدگی در ساختار فیلمبرداری و دکوپاژ (نمابندی) یا اصلا به چشم بیننده نمیآید یا اهمیتی برای او ندارد یا بیننده به آن توجه میکند، اما امتیازی برای سریال محسوب نمیکند. مخاطب معمولا به دنبال داستان پر فراز و نشیب، پرکشش و درگیرکننده است و فیلمنامه و کیفیت آن برایش اهمیت بیشتری دارد. سهیلیزاده سعی میکند آنچه را مخاطب میخواهد به او بدهد و در رأس آن، فیلمنامه خوب، با فرازها و پیچیدگیهای داستانی جذاب. سریال «آوای باران» جدیدترین ساخته سهیلیزاده، قرار است ادامه مسیری باشد که او پیش گرفته و تا به حال به موفقیت ختم شده است. در فصل اول این سریال (ده قسمت اول) شخصیتهای آوای باران آدمهایی بودند که میشد یک صفت آنها را مثل برچسبی بر شخصیت آنها در نظر گرفت. یعنی یک صفت از آنها آن قدر پررنگتر از بقیه بود که آنها را تحتالشعاع قرار میداد. مثلا نادر (سام درخشانی) با حماقت و کندذهنیاش، زیور (الهام چرخنده) با بدجنسی و موذیگریاش و طاها (دایی نادر، حمیدرضا پگاه) با عجز و بیچارگیاش معرفی شده بودند. گاهی تأکید بر این نقصها یا نقاط تاریک شخصیت آدمهای داستان آن قدر پررنگ و قاطع بود که تصویر نهایی شبیه به یک کاریکاتور میشد. مثل تأکیدی که بر بدجنسی جادوگروار زیور میشد و تصویر خوفناکی که از او ساخته شده بود، آن هم در حالی که رگههایی از طنز هم در رفتار او وجود داشت، اما با پیشروی داستان، وقتی گذر زمان بر شخصیتها تأثیر میگذارد و آنها را 20 سال بعد از فصل اول سریال میبینیم، شخصیتها رفته رفته پختهتر شدهاند. آنها شبیه به یک منشور شدهاند که چند وجه مختلف دارند و از اغراق در یکی از جنبهها کاسته شده است. این شخصیتپردازی نسبت به آنچه در فصل اول مطرح شده بود کاملتر و واقعگرایانهتر است و از اضافات کاریکاتوری در آن خبری نیست. با رسیدن به زمان حال، علاوه بر این که بچهها بزرگ شدهاند، شخصیتهای جدیدی مثل بیتا و سینا هم به داستان اضافه شدند که مجموعه این آدمها داستان را پیش میبرند تا زیور و نادر. حالا تلاشها و کشمکشهای فرید برای پیدا کردن باران و اصرار خانواده برای این که بیتا را به جای باران جا بزنند، اصل داستان را پیش میبرد. جالب اینجاست برخلاف انتظاری که تیتراژ اولیه ایجاد میکند، اینجا هم اصل مطلب زندگی بچههای کار که به تکدیگری و دزدی مجبور میشوند نیست. یکی از شخصیتهایی که بار اصلی سریال را بر دوش دارد و سرنوشت داستان به او وابسته است، طاهاست، اما نحوه پردازش شخصیت و داستان سرگذشت او برای بیننده پرسشهای بسیاری را به وجود میآورد. در فصل اول طوری برنامهریزی شده که انگار طاها هیچ فامیل و آشنای دیگری ندارد که دخترش خانهاش یا شرکتش را به او بسپارد یا حداقل از او بخواهد که حواسش به زندگی باران باشد. درست است که او در زندانی در ترکیه گرفتار شده بود، اما منطقی نیست ارتباطش با جهان قطع شده باشد و دسترسی به هیچ کسی نداشته باشد و تازه با این همه، اوایل دوره زندانی شدنش که میتواند با نامزدش ارتباط برقرار کند، این پیغام را برایش داشته باشد که به زندگی خودش بپردازد و پیگیر کارهای او نباشد. گرچه برای این مسائل در داستان توجیهاتی وجود دارد، مثلا این که طاها فکر نمیکرد که نادر و زیور اینقدر آدمهای بدی باشند، به آنها اعتماد داشت، میخواست نامزدش زندگی خودش را بکند و پاسوز او نشود، نمیدانست که وکیلش به یک باره پرونده او را رها میکند و...، اما با تمام این اوصاف، اقدامات ناکافی او پذیرفتنی نیست. او سالها در زندان در این انتظار بوده که از نادر به او خبری برسد تا خیالش از شرکت و دخترش راحت شود، اما خودش اقدامی نمیکند تا از طریق یک دوست یا فامیل دیگر مثلا از وضع دخترش باخبر شود. این شرایط عجیب است و با این که توجیه دارد، اما توجیه آن هم منطقی نیست. چرا که در بسیاری از فیلمها و سریالهای دیگر دیدهایم یک داستان پیچیده مثل برنامهریزی یک قتل، میتواند توسط یک زندانی در زندان انجام شود؛ بنابراین منطقی نیست که یک نفر (فرضا که خارجی هم باشد) طی 20 سال نتواند هیچ ارتباطی با جهان خارج از زندان برقرار کند. دلیل این که هیچ کس بجز زیور و نادر به عنوان اقوام دایی طاها معرفی نمیشوند این است که در غیر این صورت این داستان به کل نمیتوانست اتفاق بیفتد. چون این زن و شوهر نمیتوانستند تمام فامیل را مجاب کنند که از ناپدید شدن باران و این که بیتا را به جای او معرفی کردهاند حرفی به دایی طاها نزنند. بنابراین لازم بود طاها یک شخصیت یکه و تنها در این دنیا باشد و هیچ کس را نداشته باشد تا پایههای داستان شکل بگیرد. در سریالهای سهیلیزاده معمولا با گروه بازیگران متنوع و جالبی روبهرو هستیم. مثلا در همین سریال، از بازیگری مثل الهام چرخنده که مدتها بود هیچ نقش مهمی به عهده نداشت و میتوان گفت بیشتر در حاشیه سیر میکرد، به عنوان یکی از نقشهای اصلی و محوری استفاده میشود که انتخاب مناسب و به جایی هم به نظر میرسد. همین طور ثریا قاسمی که نقش نهچندان مهم و تأثیرگذاری به عهده دارد، حضور کوتاهی دارد که گرچه چندان کمکی به پیشبرد هدف داستان نمیکند، اما آسیبی هم به آن نمیزند و صرفا جنبههای دراماتیک داستان را پررنگ میکند، اما واقعا مشخص نیست که ملاک و معیار انتخاب بازیگران کمتر شناخته شده یا تازهکار در سریالهای سهیلیزاده چیست؟ گرچه بعضی از این بازیگران مثل شاهرخ استخری و سیاوش خیرابی، نمونه موفقیتآمیز بازیگرانی هستند که این کارگردان معرفی کرده، اما طبیعی است که این اتفاق در مورد همه انتخابهای او رخ نمیدهد. بعضی اوقات شاید بهتر باشد به جای ریسک انتخاب یک بازیگر کمتجربه یا تازهکار، استفاده از بازیگری که قبلا تواناییاش را اثبات کرده، به عنوان یک انتخاب مطمئنتر جایگزین شود. با وجود تمام خرده ضعفهایی که در آوای باران وجود دارد، باید در نظر گرفت که یک نقطه قوت بزرگ در سریال هست و آن ایجاد تعلیق و کشش در قسمت به قسمت داستان است. در مقایسه با سریالهایی که از همان قسمتهای اولیه و با مطرح شدن داستان، تا آخر سریال قابل پیشبینی است و جذابیتی در آن وجود ندارد که بیننده مثلا 30 قسمت آن را دنبال کند، سریال طولانی آوای باران یک اتفاق خوب است. داستان این سریال شوکهای متعدد به بیننده وارد میکند و دایره احتمالات او را گستردهتر میکند. گرچه گاهی این شوکها، تنها ترفندهایی برای پیچیدهتر کردن داستان و به اصطلاح زیاد کردن پیاز داغ آن است، اما همینها جنبه سرگرمکننده بودن داستان را تقویت میکنند که برای این سریال یک امتیاز محسوب میشود. چراکه باعث میشود تعلیق در جای جای داستان به وجود بیاید و مخاطب به دیدن ادامه سریال تشویق شود که این اتفاق، معادل موفقیت و پرطرفدار شدن سریال است که در مورد آوای باران میتوان به آن امیدوار بود. شروینه شجری کهن / جامجم
19 دی 1392 ساعت 00:13 | شماره خبر: 1338271204310545156
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]
صفحات پیشنهادی
پوشش بازیگر زن سریال «آوای باران» در آمریکا/ عکس
تاریخ انتشار 16 دی 1392 ساعت 08 58 | شماره خبر 1335022356899295791 سپیده خداوردی بازیگری را با مجموعه بچه های خیابان” همایون اسعدیان آغاز کرد وی در فیلم ها و سریال های متعددی مانند ایستگاه بهشت” به کارگردانی نادر مقدس قهوه اسپرسو” به کارگردانی رضا بچهره واقعی بازیگران سریال آوای باران در پشت صحنه سریال
تاریخ انتشار 14 دی 1392 ساعت 09 56 | شماره خبر 1332612396986239771 سیاوش خیرابی سپیده خداوردی سپیده خداوردی آزاده زارعی بازیگر نقش باران حمید رضا پگاه آرزو افشار سام درخشانی 14 دی 1392 ساعت 09 56 | شماره خبر 1332612396986239771مثلث عشقی در آوای باران
مثلث عشقی در آوای باران سهیلی زاده این رمان معروف را هم هندی کرده است و به جای پسربچه داستان که الیور نام دارد به گزارش جام نیوز سریال « آوای باران» که مدتی است پخش آن از شبکه سه تلویزیون آغاز شده است را می توان نمونه ای از آثاری دانست که در فرم و ساختار هنعاقبت شگفتانگيز «زيور» سریال «آواي باران»
عاقبت شگفتانگيز زيور سریال آواي باران چندي پيش که الهام چرخنده به خاطر حضور در سريال پروانه مهمان يك فنجان چاي ما شد از آرزوهايش براي ايفاي نقشي متفاوت كه بتواند تمام تواناييهايش را در عرصه بازيگري به تصوير بكشد صحبت كرد بانی فیلم چندي پيش که الهام چرخنده بهیادداشتی در تمجید و انتقاد از نقش آفرینی بازیگران سریال «آوای باران»
تاریخ انتشار 15 دی 1392 ساعت 11 19 | شماره خبر 1333912695639031745 چندی پیش در همین ستون از نقش آفرینی پویا و جاندار الهام چرخنده در آوای باران نوشتم که در میان بازتابهای آن نقدهایی هم مبنی بر مبالغه آمیز یا به اصطلاح اهالی سینما اگزجره بودن نوع بازی او وارد شد اپرونده هفته نامه «سروش» برای سریال آوای باران
تاریخ انتشار 15 دی 1392 ساعت 23 08 | شماره خبر 1334520995176837983 پرونده سریال تلویزیونی آوای باران با حضور بازیگران و عوامل این سریال در شماره ۱۵۸۵ مجله سروش مورد بررسی قرار گرفته است به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش بخش رادیو تلویزیون مجله سروش در این شماره در گفتگوسام درخشانی: برخی ها مثل « نادر» سریال «آوای باران» همیشه طلبکار هستند
تاریخ انتشار 15 دی 1392 ساعت 23 18 | شماره خبر 1334528723751844925 اگرچه اکثر نقشهایی که ایفای آنها را بر عهده داشته است در دسته نقشهای جدی قرار میگیرند اما نوع بازی او سبب شده تا این نقشها دلنشین به نظر برسند و همواره با شوخیها و رگه&zwسپیده خداوردی، بازیگر نقش «مرضیه»: قسمت اول «آوای باران» را ایستاده از تلویزیون تماشا کردم!
تاریخ انتشار 15 دی 1392 ساعت 23 05 | شماره خبر 1334518511327474184 سپیده خداوردی می گوید در هنگام پخش قسمت اول سریال دلشوره داشتم اما بعد از اینکه کار را دیدم از خودم راضی بودم سپیده خداوردی بازیگری را برای تلویزیون با سریال بچههای خیابان همایون اسعدعکس های دیده نشده از بازیگر زن سریال آوای باران
تاریخ انتشار 14 دی 1392 ساعت 00 00 | شماره خبر 1332100600832059181 آزاده زارعی بازیگر نقش باران 14 دی 1392 ساعت 00 00 | شماره خبر 1332100600832059181سریال آوای باران + عکس های پشت صحنه
سریال آوای باران عکس های پشت صحنه سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای بارانآزاده زارعی بازیگر نقش باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران جمعه 13 دی 1392گفتگو با اميردژاكام به بهانه ي بازي در سريال«آواي باران»
گفتگو با اميردژاكام به بهانه ي بازي در سريال آواي باران امير دژاكام متولد بيستوششم ارديبهشت سال 1341 در كرمان است او در بازيگري كارگرداني تدريس و نويسندگي تخصص دارد او كارشناسي كارگرداني از هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و كارشناسي ارشد كارگرداني از دانشگاه تربيت مدرس را اخذ كردنگاهي به مجموعه تلويزيوني در حال پخش آواي باران
نگاهي به مجموعه تلويزيوني در حال پخش آواي باران مجموعه تلويزيوني آواي باران كه اين روزها از شبكه سه سيما در حال پخش است كاري از گروه اجتماعي اين شبكه است كه به تهيه كنندگي محمد هاشمي اصل و كارگرداني حسين سهيلي زاده تهيه و توليد شده است به گزارش حوزه راديو و تلويزيون باشگاهدر گفتوگو با فارسدژاكام: «آواي باران» داستان روز جامعه بدون پيازداغ اضافه است
در گفتوگو با فارسدژاكام آواي باران داستان روز جامعه بدون پيازداغ اضافه است بازيگر نقش حاج مرتضي در سريال آواي باران گفت قصه اين سريال بيان كننده مشكلات و معضلاتي است كه در جامعه وجود دارد بدون اين كه بخواهيم پياز داغ آن را از طريق هنر نمايش زياد كنيم امير دژاكام بازيگر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها