تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايش 800 نسخه قديمي تعزيه در ‌سيرجان‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نمايش 800 نسخه قديمي تعزيه در ‌سيرجان‌
نمايشگاه نسخ‌خطي و ابزار و آلات تعزيه در نگارخانه فرهنگسراي سيرجان داير شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از سيرجان، جوان سيرجاني كه نسخ خطي، ادوات و ابزار تعزيه را جمع‌آوري مي‌كند، امروز حاصل تلاش‌هاي پنج ساله خود را در نمايشگاهي با نام آثار تعزيه در نگارخانه فرهنگسراي سيرجان به نمايش گذاشت.

تعزيه حركت فرهنگي و اجتماعي است

علي افسري‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ‌با توجه به علاقه‌اي كه به تعزيه دارم تاكنون بيش از 800 اثر نسخ خطي تعزيه‌ها را جمع‌آوري كرده‌ام.

وي افزود: بيش از 70 اثر از ابزار و آلات تعزيه و نسخ خطي از انواع تعزيه‌ها كه حدود 150 سال هم قدمت دارند با هدف پيام‌رساني تعزيه در معرض نمايش گذاشتم.

افسري‌نژاد عنوان كرد: در ميان اين آثار تعزيه‌هاي مربوط به قيامت، حضرت آدم (ع)‌، حضرت معصومه (س)، پيامبر اكرم (ص)، برخي ياران پيامبر و ساير تعزيه‌هايي كه هم اكنون به روي صحنه نمي‌رود، وجود دارد.

وي افزود: تعزيه حركت فرهنگي و اجتماعي است كه نه تنها در تقويت مذهب به كار مي‌رود، بلكه بسياري از مسائل اجتماعي را نيز يادآوري و ترويج مي‌داده كه از جمله در بين اين نسخ خطي نمايشگاه تعزيه بيماري وبا ‌نيز وجود دارد كه گوياي همه مسائل اجتماعي است.

انتهاي پيام/80015/ش10

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن