تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801499922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي:تعزيه هنرمندانه جريان‌هاي حق و باطل را به نمايش درمي‌آورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي:تعزيه هنرمندانه جريان‌هاي حق و باطل را به نمايش درمي‌آورد
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي گفت: تعزيه هنرمندانه جريان‌هاي حق و باطل را به نمايش درمي‌آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، مصطفي مشايخي ظهر امروز در مراسم اختتاميه دومين سوگواره تعزيه شهرستان خمين اظهار داشت: تعزيه يك هنر ايراني اسلامي بر اساس فرهنگ نمايشي، هنري و ادبي ايران است كه در آن جريان‌هاي متفاوت حق و باطل را به خوبي نشان مي‌دهد.

وي تصريح كرد: تعزيه بازتابي از هنر ايراني و فرهنگ شيعه است كه توانست واقعه عاشورا را به صورت هنري به منتقل كند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي با بيان اينكه آيين تعزيه باز توليد تاريخ عاشورا و حلقه اتصال نسل جوان به دين و ارزش‌هاي آن است، ادامه داد: واقعه عاشورا ظرفيت بزرگي دارد كه بيداري بشريت را به همراه داشته است و پرده از مقابل چشمان بشريت كنار زده تا همه منزلت حيات و زندگي را درك كند.

مشايخي ادامه داد: در شرايطي كه دشمنان اسلام با ساخت خرافه‌هاي ديني مختلف دشمني خود را با اسلام شدت بخشيده‌اند، هنر تعزيه مي‌تواند تمام توطئه‌هاي دشمنان را نقش بر آب كند.

وي تأكيد كرد: تعزيه زنده نگاه داشتن دلير مرداني است كه از جان و مال خود گذشتند و براي هميشه تاريخ نام خود را در تارك شيعه ثبت كردند.

مريم‌السادات حسيني، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خمين نيز گفت: دومين سوگواره تعزيه خمين از 14 آذر به مدت 9 روز در حسينه سيد شهداي روستاي محمدآباد از توابع اين شهرستان با حضور 19 گروه تعزيه با برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خمين اجرا شد.

در دومين سوگواره تعزيه خمين هنرمندان اين شهرستان با اجراي تعزيه شهادت حضرت زهرا(س)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت حضرت علي‌اكبر(ع)، شهادت امام موسي بن جعفر(ع)، شهادت حضرت حر(ع)، شهادت حضرت قاسم(ع)، وفات حضرت رقيه (س)، شهادت حضرت عقيل(ع)، شهادت حضرت علي(ع)، حضرت شاه‌چراغ(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت مسلم شهادت امام رضا(ع)، تعزيه عباس و شوذب، حضرت علي‌اكبر 7 لشگر، آخرين وداع امام حسين(ع) وقايع عاشورا و شهادت امام حسين(ع)، ياد شهداي كربلا را گرامي داشتند.

در اين مراسم ضمن تقدير از گروه‌هاي تعزيه قطعه‌اي از تعزيه دو نفره حضرت عباس(ع) پشت خيمه‌گاه به مدت 15 دقيقه اجرا شد.

انتهاي پيام/87004/ذ30

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن