تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798362707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از تعاون و اشتغال در هفته اي كه گذشتافزايش ۲ برابري حق مسكن كارگران/ حضور ۳.۵ ميليون تبعه خارجي در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تعاون و اشتغال در هفته اي كه گذشتافزايش ۲ برابري حق مسكن كارگران/ حضور ۳.۵ ميليون تبعه خارجي در كشور
در هفته اول زمستان، دولت با افزايش دو برابري حق مسكن كارگران موافقت كرد و ضمن اعلام حضور ۳.۵ ميليون تبعه خارجي در كشور دفاتر كفالت براي ساماندهي اقامت و اشتغال اين افراد افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در اولين هفته زمستان 1392 اتفاقات مختلفي در بخش تعاون و اشتغال كشور رخ داد كه مهمترين آنها، دو مصوبه جلسه چهارشنبه هيأت دولت در بخش كارگري بود.

* افزايش حق مسكن كارگران

طبق گفته سخنگوي دولت، در اين جلسه با پيشنهاد شوراي عالي كار، مبني بر افزايش دو برابري حق مسكن كارگران موافقت شد و به اين ترتيب حق مسكن كارگران كه از سال 84 تاكنون تغيير نكرده بود از 100 هزار ريال به 200 هزار ريال افزايش يافت.

مصوبه دوم هم مربوط به افزايش دو و نيم برابري حق حضور نمايندگان كارگران در مراجع حل اختلاف كارگري بود كه اين پيشنهاد از طرف وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطرح شده بود و به تصويب هيأت دولت، حق حضور نمايندگان كارگري از 80 هزار ريال به 200 هزار ريال افزايش يافت.

با افزايش حق مسكن كارگران بالاخره پرونده دستمزد سال 1392 در آغاز فصل آخر آن بسته شد.

* لزوم تشكيل صندوق سرمايه‌گذاري‌ براي كارآفرينان

همچنين در اين هفته مراسم تقدير از كارآفرينان برتر كشور طبق روال سال‌هاي گذشته برگزار شد البته با اين تفاوت كه امسال جمعي از بازيگران مطرح سينما و تلويزيون در اين مراسم حضور داشتند و اتفاقا دو نفر از آنها يعني علي نصيريان و پرويز پرستويي به سخنراني در اين مراسم هم پرداختند.

علي نصيريان البته از منزلت و جايگاه كارآفريني گفت و تأكيد كرد: هر مملكتي را مردم مي سازند نه دولت‌ها و به همين خاطر بايد به كارآفريني اهميت بيشتري داد.

پرويز پرستويي هم ضمن ابراز خرسندي از حضور در مراسم‌هاي مختلف وزارتخانه‌ها در دولت جديد گفت: دولت يازدهم سبب شده تا همه مردم حالشان بهتر باشد!

اما وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين مراسم از برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي بانك اطلاعات كارآفرينان، ايجاد سازمان نظام كارآفريني، طراحي برنامه عملياتي آموزش كارآفرينان و ايجاد مراكز مشاوره كارآفريني سخن گفت و خواستار تشكيل صندوق سرمايه‌گذاري‌هاي خطرپذير براي كارآفرينان شد.

* افتتاح دفاتر كفالت و اشتغال براي ساماندهي اتباع خارجي

در هفته اي كه گذشت، دفاتر كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان تهران به طور رسمي افتتاح شد و قرار است همه امور مربوط به اقامت و اشتغال اتباع خارجي در اين دفاتر انجام شود.

مديركل تعاون و كار استان تهران در اين مراسم گفت: تا پايان برنامه پنجم نرخ بيكاري بايد به 7 درصد برسد يعني از الان هر سال بايد حدود 2 درصد از نرخ بيكاري كم شود و اين كار بسيار دشوار نيازمند تعامل همه دستگاه‌هاي اجرايي است.

لطفي‌نژاد اين را هم گفت كه بر اساس سند توسعه اشتغال استان تهران تا پايان سال جاري بيش از 150 هزار فرصت شغلي در استان را بايد محقق كنيم.

وي با انتقاد از حضور غيرمجاز تعدادي از اتباع خارجي به همراه خانواده‌هايشان در استان تهران گفت: اين افراد ضمن استفاده از فرصت‌هاي شغلي و ساير امكانات، فرصت اشتغال را از ايرانيان مي‌گيرند.

اما در اين مراسم آمارهاي نگران كننده‌اي از حضور اتباع بيگانه در كشور ارائه شد نظير اينكه يك ميليون و 420 هزار تبعه خارجي غير مجاز در كشور حضور دارند كه 450 هزار نفر از آنها در استان تهران مشغول فعاليت هستند و همچنين در مجموع 3 ميليون و 500 هزار تبعه خارجي به صورت مجاز و غير مجاز در ايران حضور دارند.

* واگذاري امتياز سرگروهي تربيت مربيان كشورهاي اسلامي به ايران

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور در افتتاحيه آموزش مربيان فني و حرفه‌اي كشور افغانستان با اشاره به دستاوردهاي اجرايي شدن ديپلماسي مهارت در كشور و افزايش تبادلات منطقه‌اي در حوزه آموزش‌هاي مهارتي از واگذاري امتياز سرگروهي تربيت مربيان كشورهاي اسلامي و منطقه به ايران خبر داد.

پرند همچنين گفت: تفاهم‌نامه‌اي با يونسكو براي ايجاد كرسي مهارت‌آموزي در منطقه منعقد و براي ايجاد شبكه منطقه‌اي مهارت‌آموزي برنامه‌ريزي شده است.

* نبود سازوكار دريافت حق‌الزحمه كاريابي‌ها

نايب رئيس كانون كاريابي‌هاي كشور در هفته گذشته با اشاره به نبود سازوكار مشخص براي دريافت حق‌الزحمه كاريابي‌ها و درخواست مكرر از وزارت كار براي اصلاح آيين‌نامه‌هاي مرتبط گفت: چون فرايند دريافت حق‌الزحمه معيوب است، همكاران ما در برخي موارد توسط كارجو يا كارفرما دور زده مي‌شوند و نمي‌توانند حق‌الزحمه خود را دريافت كنند.

* كاهش قيمت آلومينيوم و درخواست مهلت براي توليدكنندگان

رئيس هيئت مديره اتحاديه تعاوني‌هاي آلومينيوم‌كاران با اشاره به كاهش 10 تا 20 درصدي قيمت مواد اوليه و مصنوعات آلومينيوم در ماههاي گذشته گفت: وضعيت بازار خريد و فروش رونق گرفته اما متأسفانه مشكلات بانكي و تسهيلات‌دهي كماكان ادامه دارد.

فاضلي از مشكل بخش‌هاي توليدي آسيب‌ديده گفت و ادامه داد: نظام بانكي هم اين واحدها را به دليل داشتن يك چك برگشتي يا بدهي تحريم كرده و به آنها خدمات نمي‌دهد.

وي البته از پيشنهاد خود براي افزايش مهلت تقسيط بدهي توليدكنندگان اين بخش به 10 سال خبر داد.

*ابراهيم تاجيك

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن