تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803014367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثرات پاسداشت ايام اربعين در گفتگوي«فردا» با حجت الاسلام اكرمي پيام امروز شيعيان؛ هنوز حسيني هستيم/ اربعين غذاي معنوي مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: اثرات پاسداشت ايام اربعين در گفتگوي«فردا» با حجت الاسلام اكرمي پيام امروز شيعيان؛ هنوز حسيني هستيم/ اربعين غذاي معنوي مسلمانان است
امروز زيارت امام حسين در اربعين به تقابلي ميان حسينيان و يزديان تاريخ تبديل شده است. اين ترورها و انفجارها كه توسط آمريكا و عربستان انجام مي گيرد نمادي براي تقابل مسلمانان با كافران است. حضور ميليوني شيعيان در اربعين حسيني يك پيام دارد و آن اينكه به دنيا گفته شود ما حسيني هستيم و براي امام حسين (ع) و هدف والايش كه همان آزادگي است حاضريم جان دهيم تا روزي كه مرام و منطق امام حسين (ع)در تمام دنيا جلوه و تجلي پيدا كند.
سرويس فرهنگي «فردا»: سيد رضا اكرمي كارشناس مسائل مذهبي در گفت وگو با «فردا» در خصوص اهميت گرامي داشت اربعين حسيني گفت: در فرهنگ اسلام روي واژه اربعين از جهت تكوين، تشريع و تاريخ حساسيت و اهتمام بسياري وجود دارد. در تكوين، رشد انسان يعني از لحظه شكل گرفتن او در رحم مادر تا ولادت، چهل به چهل تغيير پيدا مي كند تا زماني كه به سن چهل سالگي و كمال برسد.

وي با اشاره به برخي مثال ها در اين باره اظهار داشت: در تاريخ حوادثي مانند ميقات حضرت موسي كه يك ماهه بود و چهل روزه شد و در رياضت و عرفان كه مي گويند اگر چهل روز عبادت با خلوص انجام شود نتايج ويژه به دست مي آيد بسيار ديده شده است. داستان كربلا نيز از اين قاعده مستثني نيست. اينكه روز عاشورا تمام شده است و اهل بيت در روز اربعين به كنار قبر امام حسين برگشته اند نه براي گريه و شيون است بلكه براي زنده نگهداشتن راه و نام و هدف واقعه كربلا در تاريخ است. اگر اين مصاديق را كنار هم قرار دهيم مي بينيم تكوين، تشريع و تاريخ تشكيل يك مثلث مهم مي دهند كه مي توانند درباره اربعين سخن بگويند و هدف والاي آن را توصيح دهند.

وي در ادامه افزود: حتي اين چهل روزها در پيروزي انقلاب اسلامي ايران هم نقش داشت. زماني كه سال 56 اهانت به امام راحل در روزنامه اطلاعات آغاز شد و در قم قرباني گرفت اربعين آن در تبريز و اربعين تبريز در يزد و بعد جهرم همچنان ادامه پيدا كرد تا روزي كه انقلاب به پيروزي رسيد و اربعين همچنان در رشد انقلاب شكل گرفت تا سرانجام بعد از سالها مبارزه به نتيحه نهايي خودش رسيد.

اين كارشناس مسائل مذهبي همچنين يادآور شد: امام حسن عسكري (ع) فرمودند: نشانه هاي مؤمن ۵ چيز است كه يكي از آنها زيارت اربعين حسيني است، از اين رو عزاداري و زيارت اربعين بسيار سفارش شده است. زيارت اربعين را امام صادق(ع) انشا كرده اند و در اختيار مومنين گذاشته اند.

وي با اشاره به برخي بند هاي زيارت اربعين اظهار داشت: در زيارت اربعين عوامل شهادت امام حسين (ع) معرفي شده اند و در اين زيارت بيان شده كساني كه امام را به شهادت رساندند افرادي بودند كه به دنيا روي آوردند و از خدا روي گردان شدند و مورد غضب خدا هستند.

وي در ادامه با اشاره به تقابل امروز حسينيان و يزيديان تصريح كرد: امروز زيارت امام حسين در اربعين به تقابلي ميان حسينيان و يزديان تاريخ تبديل شده است. اين ترورها و انفجارها كه توسط آمريكا و عربستان انجام مي گيرد نمادي براي تقابل مسلمانان با كافران است. حضور ميليوني شيعيان در اربعين حسيني يك پيام دارد و آن اينكه به دنيا گفته شود ما حسيني هستيم و براي امام حسين (ع) و هدف والايش كه همان آزادگي است حاضريم جان دهيم تا روزي كه مرام و منطق امام حسين (ع)در تمام دنيا جلوه و تجلي پيدا كند.

وي خاطرنشان كرد: حفظ ايام اربعين مانند غذاي معنوي براي مسلمانان است و اربعين حسيني نوعي زنده كردن اهداف و پيام‌هاي امام حسين (ع) است. انقلاب اسلامي ايران نيز برخاسته از پيام‌هاي اربعين و عاشورا است.

اين كارشناس مذهبي در خصوص پياده روي عاشقان امام حسين ( ع) در اين روز نيز گفت: اگر كسي عاشق چيزي باشد حاضر است هرگونه فداكاري براي رسيدن به معشوق انجام دهد. پياده روي نيز يكي از كوچكترين كارهايي است كه مريدان امام حسين (ع) انجام مي دهند.

اكرمي همچنين در پايان با اشاره به سه كار بزرگ و خير خواهانه امام حسين (ع) گفت: امام حسين (ع) ابتدا از طريق نامه، فرستادن پيك و سخنراني هاي مكرر مردم را به حق دعوت كرد، سپس تا عصر عاشورا و تا دقايق آخر عمر شريفش سپاه كفر را به حق دعوت كرد و پس از آن جان مباركش را در اين راه هديه كرد تا دين جدش زنده بماند، همچنين همه اين مطالب در زيارت اربعين آمده است از اين رو خواندن زيارت اربعين در اين ايام سفارش شده است.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن