تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802473397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده‌ ثبت بنياد اكبر رادي نمايشنامه‌نويس ايراني در وزارت ارشاد گم شده است!


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پرونده‌ ثبت بنياد اكبر رادي نمايشنامه‌نويس ايراني در وزارت ارشاد گم شده است!
بهزاد صديقي سخنگوي بنياد اكبر رادي همزمان با سالروز درگذشت اين نمايشنامه‌نويس- پنجم دي‌ماه درباره ثبت اين بنياد به ايسنا، توضيح داد: اوايل تابستان امسال براي پيگيري تقاضاي ثبت بنياد رادي به وزارت ارشاد مراجعه كرديم اما معلوم شد تقاضايي كه براي ثبت اين بنياد به ارشاد ارائه شده بود، گم شده است! وي ادامه داد: مسوولي كه پرونده ثبت موسسات فرهنگي را در وزارت ارشاد تحويل مي‌گيرد به ما گفت چنين تقاضايي ارائه نشده است به همين دليل ما دوباره بايد از اول مراحل ثبت بنياد را طي كنيم و در اولين اقدام بايد فرم تقاضاي خود را به بخش صدور مجوز موسسات فرهنگي در وزارت ارشاد ارائه كنيم.

صديقي در پاسخ به اين پرسش كه ثبت اين بنياد چقدر زمان مي‌برد، توضيح داد: پيش‌از اين ثبت بنيادهاي فرهنگي زمان زيادي مي‌برد و شايد حدود يكسال طول مي‌كشيد اما گويا الان سريع‌تر اتفاق مي‌افتد و اميدواريم اين مجوز، اواخر امسال يا اوايل سال آينده به بنياد استاد رادي ارائه شود.

سخنگوي بنياد رادي درباره برنامه‌هاي ويژه اين بنياد همزمان با سالروز درگذشت اكبر رادي توضيح داد: فعلا بخش آموزش را فعال كرده‌ايم و در روزهاي آتي كارگاه نمايشنامه‌نويسي با همكاري مدرسه تئاتر «سه نقطه» برگزار مي‌شود. اما براي سالگرد استاد برنامه خاصي نداريم زيرا بنياد به لحاظ بودجه و امكانات دچار كمبود است.

او يادآور شد: همين مشكلات باعث شد تا حتي سالروز تولد استاد رادي در مهرماه را نيز با تأخير برگزار كنيم و اگر آن زمان مدير تئاتر شهر با ما همكاري نمي‌كرد، نمي‌توانستيم برنامه را در سالن كنفرانس اين مجموعه برگزار كنيم.صديقي كه مدتي است مسووليت صدور مجوز اجراي آثار اكبر رادي را عهده‌دار شده است، درباره اجراي نمايشنامه‌هاي او توضيح داد: خوشبختانه نمايشنامه‌هاي آقاي رادي در ميان گروه‌هاي جوان طرفداران بسياري پيدا كرده است به طوري كه چند گروه جوان و دانشجو تقاضاي اجراي نمايشنامه‌هايي همچون «ارثيه ايراني»، «كاكتوس» و «پايين گذر سقاخانه» را براي شركت در جشنواره تئاتر دانشگاهي و يا اجراي عمومي در تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان را ارائه كرده‌اند كه اين آثار سال 93 اجرا خواهند شد.

عضو هيأت موسس بنياد رادي از برپايي رپرتواري از آثار اين نمايشنامه‌نويس در سال آينده خبر داد و به ايسنا گفت: به مجموعه تئاتر شهر پيشنهاد كرده‌ايم مهرماه 93 رپرتواري از چند نمايشنامه آقاي رادي برگزار شود و در حال حاضر با اجراي نمايشنامه‌هايي به كارگرداني روزبه حسيني، ايوب آقاخاني و فريدون محرابي موافقت شده است، اما برگزاري اين رپرتوار به مشخص شدن مدير تئاتر شهر وابسته است.

صديقي در عين حال تأكيد كرد: اگر اجراي عمومي اين آثار ميسر نشود اما حتما چند نمايشنامه از آقاي رادي نمايشنامه‌خواني خواهد شد.

اين نمايش‌نامه‌نويس و منتقد تئاتر اضافه كرد: بنا داريم سال آينده «همايش ملي رادي‌شناسي» را برگزار كنيم كه اين همايش شامل اولين دوره مسابقه نمايشنامه‌نويسي رادي و سومين دوره مسابقه پژوهشي رادي‌شناسي خواهد بود و اميدواريم اين همايش نيز همچون رپرتوار آثار استاد، مهرماه و در سالروز تولد ايشان برگزار شود.

او درباره در اختيار داشتن مكاني براي فعاليت‌هاي بنياد رادي تصريح كرد: فعلا هيچ مكاني در اختيار نداريم البته به دليل حضور شهرام كرمي مدير مركز هنرهاي نمايشي سازمان فرهنگي هنري شهرداري در هيأت مؤسس بنياد رادي، جلسات ما در دفتر كار ايشان برگزار مي‌شود. صحبت‌هايي هم انجام شده تا مكاني ديگر در اختيار بنياد قرار بگيرد اما همه اين‌ها به همكاري وزارت ارشاد و شهرداري بستگي دارد.

بهزاد صديقي در پايان سخنانش اظهار اميدواري كرد: دولت جديد كه دولت تدبير و اميد است در بخش فرهنگي هم به اين شعار عمل كند و تقاضاي هنرمندان براي ثبت بنيادهايي همچون بنيادهاي اكبر رادي، هوشنگ گلشيري و نادر ابراهيمي به نتيجه برسد.

او يادآور شد: در دوره گذشته بدون هيچ پيش‌شرطي بنياد ادبيات نمايشي در معاونت هنري تأسيس شد. اين موضوع نشان مي‌دهد مسئولان اگر بخواهند، مي‌توانند بنيادهاي فرهنگي را ثبت كنند. او كه علاوه بر نگارش نمايش‌نامه، به عنوان معلمي دلسوز نيز به تدريس نمايش‌نامه‌نويسي در دانشگاه مشغول بود، 5دي ماه سال 86 بعد از تحمل يك دوره بيماري سرطان در تهران درگذشت.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن