تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803021292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگران به مسائل بنيادي فرهنگ رسيدگي كنند وزير ارشاد:


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: پژوهشگران به مسائل بنيادي فرهنگ رسيدگي كنند وزير ارشاد:
علي جنتي در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خطاب به پژوهشگران تأكيد كرد: در پژوهش‌هايتان به مسايل اساسي و بنيادي فرهنگ كشور رسيدگي كنيد.


به گزارش جام جم آنلاين به نقل از روابط عمومي وزارت ارشاد، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ضمن ابراز خرسندي از حضور در ميان پژوهشگران و محققان علمي و فرهنگي كشور گفت: از ابتدا به شرطي در اين جلسه حضور پيدا كردم كه سخنراني نداشته باشم اما پس از سخنان آقاي آشنا احساس وظيفه كردم تا به منظور قدرداني از اقدامات مديران و پژوهشگران فرهنگي چند دقيقه اي را سخن بگويم.

وي افزود: در چنين جمعي نياز به تأكيد بر اهميت پژوهش و مطالعه در توسعه فرهنگي كشور نيست ولي امروز در حوزه فرهنگ و هنر سؤالات بسياري داريم البته مي دانيم سياست هاي كلان نظام توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام و سياست هاي كلان فرهنگي كشور توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب مي شود و اين سياست ها چارچوبي را براي كساني كه مي خواهند در زمينه علمي و فرهنگي فعاليت كنند، مشخص مي ساد.

وزير ارشاد با ذكر سؤالاتي در زمينه ابهامات فرهنگي كشور، اظهار كرد: از روزهاي ابتدايي حضور در وزارت ارشاد با مجموعه اي از سؤالات روبرو شدم كه از جمله آنها مي توان به سوالاتي نظير «اساسي ترين مسايل فرهنگي كشور چيست»، «نقش حكومت در توسعه فرهنگي و حوزه دخالت حكومت و دولت در توسعه فرهنگي و مهم ترين آسيب هاي فرهنگي چيست» و ده ها سؤال ديگر نيز در عرصه فرهنگي اشاره كنم كه در جلسات شوراي فرهنگ عمومي قصد داريم به آنها پاسخ بدهيم.

عضو كابينه دولت تدبير و اميد در توضيح عملكرد شوراهاي فرهنگ عمومي كشور نيز گفت: شوراي فرهنگ عمومي حدود 31 نفر عضو دارد كه در مجموع آنها سه نفر شخصيت حقيقي و بقيه اعضا شخصيت هاي حقوقي هستند كه در سازمان هاي فرهنگي مشغول به فعاليت اند. همچنين همين تركيب به صورت كوچك تر در استان ها نيز برگزار مي شود كه ما در حال حاضر در حال آسيب شناسي اين شوراها هستيم تا متوجه شويم چقدر اين شوراها توانسته اند در بهبود وضعيت فرهنگي كشور مؤثر باشند.

وي به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگي و حراست از هويت فرهنگي - ملي كشور اشاره كرد و افزود: آنچه كه ما الان به آن فكر مي كنيم نيازسنجي بر اساس اين سوالات فرهنگي كشور است كه بايد به پژوهشگاه هايي نظير اين پژوهشگاه ارايه شود تا راهگشاي فرهنگي كشور باشند.

جنتي در ادامه بيشتر پژوهش هاي اين مؤسسه را كاربردي دانست و افزود: شايد بتوان گفت از مهم ترين مسايلي كه در اين پژوهشگاه به آن پرداخته شده مقابله با شبكه هاي ماهواره اي است اما بايد اذعان كنم كه بهره گيري از شبكه هاي ماهواره اي به عنوان فناوري اطلاعاتي مطرح است كه در دسترس همگان نيز قرار دارند و بايد مورد آسيب شناسي قرار بگيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: همچنين بايد به روش هايي متوسل شد كه روي اين مسئله پژوهش صورت گيرد تا روش هاي كاربردي و علمي ارايه شود تا براي سياستگذاران و مسئولان قابل پذيرش باشد.

عضو كابينه دولت تدبير و اميد با ذكر مسايلي از سه دهه گذشته، اظهار كرد: زماني در كشور داشتن دوربين ويديو و دستگاه آن ممنوع بود، الان بعد از گذشت سه دهه مي بينيم كارهاي نادرستي انجام داديم.هم اكنون بيش از سه دهه است كه جمهوري اسلامي در حال بررسي روش هاي مبارزه با پديده بدحجابي مي باشد تا براي اعضاي جامعه مصونيت ايجاد كند.

جنتي خاطرنشان كرد: اينكه جامعه ما به تدريج دچار سقوط اخلاقي مي شود و بسياري از ارزش هاي ما به عنوان يك مسلمان كمرنگ مي شود راه هايي براي مقابله دارد. همچنين دروغگويي، نقض امانت داري، عدم وفاي به عهد و... ناهنجاري هايي است كه بايد مورد بررسي و پژوهش قرار بگيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه بحث ديپلماسي عمومي يكي از مباحث اساسي دولت است، افزود: در اين مباحث بايد روش هاي صحيح انتقال فرهنگ و تمدن ايران به ساير دولت ها مورد بررسي قرار بگيرد. همچنين شيوه هاي تعامل با فرهنگ هاي ديگر و تقابل با فرهنگ هاي وارداتي، جزء مواردي است كه سال هاي سال نياز به بررسي و پژوهش دارد و من به سهم خودم لازم مي دانم از تلاش هاي پژوهشگراني كه در اين زمينه فعاليت مي كنند، تشكر كنم.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن