تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805057037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت احوال زيربناي برنامه ريزي و توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ثبت احوال زيربناي برنامه ريزي و توسعه است
بوشهر – خبرگزاري مهر:استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش ارزنده ثبت احوال در توسعه و برنامه‌ريزي براي جبران كمبودهاي اين سازمان اعتبارات آن امسال افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفي سالاري ظهر امروز در نشست با مديران اداره كل ثبت احوال استان بوشهر با تبريك هفته ثبت احوال اظهار كرد: آمار نقش مهم و تاثيرگذاري در پيشرفت و توسعه دارد و برنامه‌ريزي‌ها بر اساس آمار انجام مي‌شود.

وي افزود: ثبت احوال در واقع با مسائل هويتي همه مردم سر و كار دارد و مرجع رسمي اظهار نظر در مورد آمار است و عملكرد ثبت احوال راهنماي برنامه‌ريزي در حوزه‌هاي مختلف است.

استاندار بوشهر خاطرنشان كرد: همه دستگاه‌ها به نوعي با ثبت احوال در ارتباط هستند و استفاده دقيق از آمار مي‌تواند موجبات پيشرفت شود.

سالاري با بيان اينكه جمعيت‌شناسي مبناي اصلي برنامه‌ريزي است تصريح كرد: مباحث جمعيت‌شناسي پايه برنامه‌ريزي‌هاي مختلف است و دستگاه‌هاي اجرايي بايد بيشتر از اين آمار و اطلاعات استفاده كنند.

وي افزود: در صورتي كه آمار مكان‌محور شود مي‌توان اطلاعات را با دقت بيشتري ارايه كرد.

استاندار بوشهرخاطرنشان كرد: حوزه كاري ثبت احوال بسيار گسترده است و مي‌تواند در مسايل فرهنگي و بهداشت و اقتصاد و صنعت وديگر بخش‌ها نيز تاثيرگذار باشد و در هر حوزه‌اي به آمار و اطلاعات دقيق نياز است.

دكتر سالاري افزود: ميانگين سن و يا آمار فوت در سال‌هاي مختلف مي‌تواند نشان دهنده خدمات بخش سلامت يا توسعه و ضعف زيرساخت‌هاي حمل و نقل باشد.

وي گفت: همه آمارهاي ثبت احوال مي‌تواند به عنوان تذكري براي دستگاه‌هاي مختلف در مورد انجام مطلوب يا غير مطلوب وظايف آنها مورد توجه قرار گيرد.

استاندار بوشهر با تاكيد بر لزوم افزايش سرعت در مجموعه ثبت احوال گفت: در حال حاضر عملكرد ثبت احوال از نظر كيفيت و دقت عمل مطلوب است و اگر سرعت اين مجموعه در خدمت‌رساني به مردم بيشتر شود رضايتمندي مردم نيز بالاتر مي‌رود و انتظار داريم در اين مسير اقدامات لازم انجام شود.

سالاري افزود: از نظر بودجه و امكانات در حد توان و ظرفيت به مجموعه ثبت احوال كمك مي‌كنيم و معاون برنامه‌ريزي در اين مسير اقدامات لازم را انجام مي‌دهند.

وي با تاكيد بر افزايش اعتبارات ثبت احوال براي تامين كمبودهاي مورد نياز تصريح كرد: با توجه به اينكه اين مجموعه با كمبود ساختمان براي ادارات و نمايندگي‌هاي خود مواجه است، تلاش مي‌كنيم از ساختمان‌هاي مازاد ادارات شهرستان‌ها با رعايت مسايل قانوني براي اين مسئله استفاده كنيم.

معاون برنامه‌ريزي استاندار بوشهرنيز گفت: بودجه استان بوشهر امسال نسبت به سال گذشته كاهش 60 ميليارد ريال نشان مي‌دهد ولي افزايش تخصيص‌ها اثرات نامطلوبي درروند طرح‌ها نخواهد گذاشت.

رضا عوض‌پوربا بيان اينكه نقش ثبت احوال در پيشرفت و توسعه غير قابل انكار است اظهار كرد: بيشتر برنامه‌ريزي‌ها بر پايه آمار اين مجموعه است.

وي افزود: براي بهبود فعاليت‌هاي ثبت احوال اعتبارات لازم و مورد نياز را به اين مجموعه تخصيص مي‌دهيم.

وي با اشاره به كاهش اعتبارات استان خاطرنشان كرد: بودجه جاري استان امسال نسبت به سال گذشته 60 ميليارد ريال كاهش داشته ولي با اين وضعيت تلاش مي‌كنيم نسبت به تخصيص اعتبارات به دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهيم كه اثرات نامطلوبي در طرح‌ها برجاي نگذارد.

معاون برنامه‌ريزي استاندار بوشهر تصريح كرد: امسال 1.5 ميليارد ريال به ثبت احوال استان كمك كرده‌ايم و بودجه اين مجموعه افزايش يافته و اين در حاليست كه بودجه برخي ادارات كاهش يافته است.

عوض‌پور خاطرنشان كرد: امسال در بحث اعتبارات عمراني و خريد ماشين‌آلات نيز به ثبت احوال استان كمك مي‌كنيم.

وي افزود: اعتبار لازم براي خريد سه خودرو در اختيار اين اداره كل قرار مي‌گيرد كه به زودي موافقتنامه مبادله مي‌شود.

عوض‌پور گفت: متناسب با ظرفيت موجود به تمام ادارات كمك مي‌كنيم و اميدواريم روز به روز شاهد پيشرفت در مجموعه ثبت احوال و به روز رساني اطلاعات و آمار ثبت احوال باشيم.

مدير كل ثبت احوال استان بوشهر هم گفت: اكنون 7 سامانه صدور كارت شناسايي ملي هوشمند در استان بوشهر فعال است دكه امسال اين سامانه‌ها براي تسريع در صدور كارت ملي هوشمند افزايش مي‌يابد.

كيومرث صالحي‌نيا با بيان اينكه صدور كارت شناسايي ملي هوشمند يكي از طرح‌هاي مهم اين اداره است كه امسال اجرايي شده است اظهار كرد: تاكنون 648 كارت شناسايي هوشمند در استان بوشهر صادر شده است كه كندي كار به سبب فعال بودن 7 سامانه صدور است.

وي با اشاره به اينكه تعداد سامانه‌هاي صدور كارت شناسايي ملي بايد به 30 سامانه افزايش يابد گفت: اكنون 7 سامانه صدور كارت ملي هوشمند فعال است و براي افزايش اين تعداد سامانه نياز به بودجه لازم است كه با ايجاد اين سامانه‌ها امكان صدور كارت شناسايي ملي هوشمند در همه 10 شهرستان استان مهيا مي‌شود.

مديركل ثبت احوال استان بوشهر با بيان اينكه جمعيت استان رو به افزايش است اظهار كرد جمعيت استان بر اساس سرشماري سال 90 بيش از يك ميليون و 32 هزار نفر بوده و ميانگين سني جمعيت استان نيز 26.98 سال است.

صالحي‌نيا افزود: چمعيت استان بوشهر تا سال 1405 شمسي به 1.3 ميليون نفر مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه نسبت ازدواج به طلاق6.5 به 1 در سال گذشته بود افزود: اين ميزان امسال افزايش يافته است و به ازا هر 4.4 ازدواج يك طلاق در استان بوشهر رخ مي‌دهد كه رقم بالايي است.

مدير كل ثبت احوال استان بوشهر تصريح كرد: رتبه استان بوشهر در طلاق در كشور 14 بود كه امسال به چهار رسيده است كه نشان از افزايش اين مهم است.

صالحي‌نيا خاطرنشان كرد: در 9 ماه امسال تعداد ازدواج‌هاي صورت گرفته 7هزار و 399 نفر بود كه نست به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد كاهش دارد.

وي از رشد 21 درصدي طلاق در 9 ماه امسال خبرداد و گفت: در9 ماه امسال يك‌هزار و 654 طلاق در دفاتر ثبت احوال استان بوشهر ثبت شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه يك‌هزار و 368 مورد بود 21 درصد رشد نشان مي‌دهد.

كد خبر: 2202514

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۶:۵۶

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن