تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804017217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از نظام چند نرخي سوخت صنايع دريايي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انتقاد از نظام چند نرخي سوخت صنايع دريايي
دبير اتحاديه مالكان كشتي ايران با تشريح فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي صنايع دريايي ايران به نظام چند نرخي عرضه سوخت و نامشخص بودن متولي توسعه ترانزيت كالا اشاره كرد و گفت: در سال 91 با در نظر گرفتن 100 فروند كشتي حامل كالاي اساسي به بندر شهيد رجايي حدود 18 درصد ظرفيت عملياتي بلا استفاده بود يعني 2 تا 3 اسكله در سال خالي داشتيم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن تيمورتاش در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود مرزهاي گسترده دريايي ايران با 12 كشور همسايه در حوزه درياي عمان، خليج فارس و درياي خزر، گفت: هم اكنون ايران در حوزه‌هاي دريايي بيش از 250 هزار كيلومترمربع محدوده دريايي با كشورهاي مختلف همسايه در اختيار دارد كه با احتساب يك ميليون و 648 هزار كيلومتر وسعت خشكي ايران به همراه آب‌هاي تحت حاكميت و دولت كشوررا به حدود 2 ميليون كيلومتر مربع مي رساند.

وي با اشاره به حدود 5800 كيلومتر مرزهاي آبي در كشور، افزود: ايران يك كشور دريا محور بوده و از اين رو اقتصاد دريا مي‌تواند به توسعه صنعتي و اقتصادي كشور در بلندمدت كمك كند.

دبير اتحاديه مالكان كشتي خاطر نشان كرد: در كنار ظرفيت‌هاي طبيعي و دريايي ايران در شمال و جنوب كشور، هم اكنون بنادر ايران با تجارت 139 ميليون تن و با توجه به 9.1 ميليارد تن ظرفيت جهاني كالا از طريق دريا جايگاه مناسبي در بين كشورهاي منطقه خاورميانه از نظر ظرفيت تخليه و بارگيري دارند.

تيموتاش با اشاره به تردد بيش از 20 هزار فروند انواع شناورايراني شامل كشتي‌هاي باري، مسافربري، عملياتي و نفتكش‌هاي غول پيكر ايراني در آب‌هاي حاكميتي و بين‌المللي، اظهار داشت: با توجه به وجود اين حجم گسترده ظرفيت‌ و زيرساخت‌هاي دريايي و فراساحلي در ايران، بايد با مشاركت بيشتر بخش خصوصي زمينه تدوين و اجراي طرح جامع دريايي كشور فراهم شود.

دبير اتحاديه مالكان كشتي ايران با يادآوري كمك به ناوگان دريايي كشور با توجه به ميانگين سني آنها، گفت: ميانگين سني تانكرها و فله‌برهاي كشور حدود 17 سال، كشتي هاي باري حدود 24 سال و كشتي هاي كانتينر بر حدود 10 سال است بنابراين توجه به نوسازي ناوگان يكي از اهداف مهم ما خواهد بود.

وي افزود: بايد ميزان نرم تخليه و بارگيري را به حدود 15 هزار تن رسانده و زمان توقف عمليات دريايي را به حداقل برسانيم به عنوان مثال در سال 91 با در نظر گرفتن 100 فروند كشتي حامل كالاي اساسي به بندر شهيد رجايي حدود 18 درصد ظرفيت عملياتي بلا استفاده بود يعني 2 تا 3 اسكله در سال خالي داشتيم.

تيمورتاش در تشريح يكي ديگر از معضلات پيش روي صنايع دريايي و فراساحلي كشور، از عدم تعيين قيمت و فرمول فروش سوخت به شناورها به عنوان يكي از اين مشكلات ياد كرد و افزود: هم اكنون اجراي نظام عرضه چند نرخي سوخت با قيمت 150 تا 2500 تومان منجر به سردرگمي فعالان دريايي كشور شده است.

دبير اتحاديه مالكان كشتي ايران يكي از فرصت‌هاي پيش روي صنايع دريايي و فراساحلي ايران را توسعه فعاليت‌هاي ترانزيت كالا عنوان كرد و يادآور شد: در حال حاضر توسعه فعاليت‌هاي ترانزيتي به ويژه با استفاده از ظرفيت‌هاي دريايي در ايران متولي ندارد و بايد توجه بيشتري به آن شود.

وي با يادآوري اينكه افزايش امنيت اقتصادي و بين‌المللي، توسعه صنعتي، اشتغال آفريني پايدار و استفاده از موقعيت طلايي جغرافيايي از مهمترين مزيت‌هاي توسعه ترانزيت كالا در كشور است، گفت: توسعه اين تجارت منجر به توسعه صنعتي در حوزه دريايي كشور هم خواهد شد.

تيمورتاش با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد در كنار توسعه و احياي ظرفيت‌هاي دريايي، بايد آموزش نيروي انساني و حتي صادرات نيروي انساني متخصص در صنعت دريايي و فراساحلي به عنوان يك اولويت در دستور كار قرار بگيرد، گفت: هم اكنون فيليپين بيش از 130 هزار نيروي متخصص دريايي به كشورهاي مختلف جهان صادر كرده است و ما نيز مي توانيم در اين زمينه با توجه به استعداد جوانان ايران نسبت به آموزش و صدور مبالغ انساني به اقصي نقاط دنيا اقدام كنيم.

وي با اشاره به ضرورت اتخاذ سياست‌هاي جديد دريايي پس از توافق ژنو، اظهار داشت: با كاهش تحريم‌ها دولت بايد براي بهبود فضاي كسب و كار در حوزه‌هاي دريايي كشور با مشاركت بيشتر بخش خصوصي استفاده كند.

دبير اتحاديه مالكان كشتي ايران با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره اقتصاد دريا در بهمن ماه سالجاري يكي از مهمترين اهداف برگزاري اين گردهمايي را معرفي بيشتر ظرفيت‌هاي دريايي و بهبود فضاي كسب و كار در حوزه دريايي كشور اعلام كرد و ادامه داد: در اين جشنواره در 15 گروه فعاليت‌هاي دريايي از فعالان صنايع دريايي و فراساحلي نمونه كشور تقدير و تشكر خواهد شد.

تيمورتاش با اشاره به اينكه تقارن اين جشن را با سال حماسه اقتصادي به فال نيك مي گيريم و آن را به عنوان يك فرصت بزرگ براي بخش دريا مي دانيم، اظهار داشت: اين حركت در راستاي خلق حماسه سياسي است كه باعث آرامش و متعادل شدن نسبي وضعيت كشور شد لازم است حماسه اقتصادي نيز در تمام ابعاد كه مكمل كننده آن است به وقوع پيوسته تا اين تدبير را در بخش محيط دريا تكميل كند.

وي با بيان اينكه در اين جشنواره از كساني كه به طور گمنام و با عشق در عرصه دريا به عنوان سرمايه گذار در عرصه هاي مختلف فعاليت مي كنند قدرداني مي شود، گفت: اينگونه عملكردها در تشويق نيروهاي واقعي در دريا بسيار تاثيرگذار است و اعتقاد ما اينست كه تجليل از پيشگامان و سرمايه گذاران، كارآفرينان در دريا زمينه اي را در ايجاد انگيزه در شركتهاي توانمند، تجليل از شركتهاي نوآور و پيشتاز، فراهم كردن فضاي لازم براي ارائه تجربيات شركتهاي پيشرو و توسعه فرهنگ ارتباط و همكاري و همياري را براي تحقق حماسه اقتصادي در دريا ايجاد مي كند و باعث نشاط و شادابي در فضاي دريا مي شود.

دبير اتحاديه مالكان كشتي ايران با يادآوري اينكه با اجراي اين جشنواره پيش بيني مي‌شود فعاليت كمي و كيفي فعالان بخش دريايي و فراساحلي كشور توسعه يابد و ارزيابي مطلوب تري از توانمندي‌هاي موجود در اين حوزه استراتژيك خواهد شد، خاطرنشان كرد: در اين گردهمايي علاوه بر اعضاي كابينه دولت، نمايندگان فراكسيون دريايي مجلس مسئولان و فعالان دريايي، چندين سفير كشورهاي خارجي از چين، امارات متحده عربي، آفريقاي جنوبي، تانزانيا و كنيا دعوت به عمل خواهد آمد.

كد خبر: 2202165

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۱:۵۰

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن